Renault Laguna to jeden z najpopularniejszych w Polsce francuskich samochodów rodzinnych. Powodem wysokiej popularności jest przede wszystkim niska cena zakupu ale też często bardzo bogate wyposażenie i niskie koszty eksploatacji. Taki samochód można też kupić od pierwszego właściciela. Jak wygląda przekrój cen?
Renault Laguna to auto dobrze wyglądające – nawet dzisiaj, po latach od rozpoczęcia produkcji, wygodne, można je kupić z ciekawymi silnikami benzynowymi i diesla. Jest godne polecenia zarówno z pierwszej generacji, drugiej po lifcie jak i trzeciej. Ma swoje plusy, takie jak przyjemne zawieszenie, dynamiczne napędy, niskie koszty eksploatacji, są też minusy – m.in. dźwięki pochodzące od niektórych elementów wnętrza.
Samochód można kupić w Polsce od pierwszego właściciela i jeśli ktoś dbał o auto, wydaje się to być ciekawą propozycją, zwłaszcza ze względu na niedrogi serwis. Sprawdziliśmy ceny takich ofert, zaczynają się od 5.500, kończą na blisko 42.000 zł.
Oto kilka wybranych ofert:
- Benzynowa Laguna 1.8 z 2002 roku, przebieg 180 tysięcy kilometrów, wyceniona została na 5.500 złotych, chociaż cenę na pewno będzie można negocjować. Auto wygląda nieźle a dla koneserów ma jeszcze odtwarzacz kaset magnetofonowych. Sprzedający proponuję fakturę VAT. To najtańsza propozycja w zestawieniu.
- Potem mamy duży przeskok cenowy bo to trzecia generacja i pojawia się dwulitrowy diesel za 12.500 zł, z przebiegiem ponad 300 tysięcy kilometrów. Rocznik 2008, kupiony w Polsce, właściciel niepalący – minusem będzie sporo otarć i rys na nadwoziu.
- Za 15 tysięcy złotych można kupić Lagunę z niskim przebiegiem od pierwszego właściciela. Na liczniku zaledwie 109 tysięcy km, auto garażowane, zadbane, rocznik 2005, dwulitrowa benzyna. Ciekawa propozycja.
- Tyle najtańszych propozycji. Najdrożej wyceniana jest Laguna z przebiegiem 179000 km z rocznika 2015, z dwulitrową, 140-konną benzyną. Za nią właściciel życzy sobie 41.900 zł. Czy to dużo?
Każdorazowo, niezależnie od deklaracji właściciela, warto używany samochód sprawdzić u wybranego przez siebie mechanika, zajrzeć do dokumentów serwisowych a po zakupie wykonać podstawowe czynności serwisowe, takie jak wymiana paska rozrządu, pompy wody i oczywiście oleju silnikowego.
Bardzo dużym wsparciem przy zakupie i eksploatacji będą też kluby i grupy Renault Laguna w sieci. Społeczność wokół Renault jest dobrze zorganizowana i pomocna.
Najnowsze komentarze