Nagroda dla krótkometrażowego filmu Wasted na festiwalu Film Impressa przyznana.
- „Wasted”, film krótkometrażowy wyprodukowany przez Stellantis we współpracy z Giffoni Innovation Hub, zdobył nagrodę dla najlepszego filmu biznesowego na festiwalu Film Impresa w Rzymie.
- Odbywający się już drugi rok festiwal zwraca uwagę na filmy zagłębiające się w świat korporacji, oferując inspirację i emocjonalny oddźwięk.
- Jury, któremu przewodniczył nagrodzony Oscarem reżyser Gabriele Salvatores, doceniło „Wasted” za nacisk na ochronę środowiska i recykling zasobów, a także za pomysłową i wciągającą fabułę.
„Wasted”, pierwszy film krótkometrażowy wyprodukowany przez Stellantis we współpracy z Giffoni Innovation Hub, zdobył nagrodę dla najlepszego filmu firmowego w sekcji narracyjnej podczas drugiej edycji festiwalu Film Impresa, który odbył się w Casa del Cinema w Villa Borghese w Rzymie.
Jury, pod przewodnictwem nagrodzonego Oscarem reżysera Gabriele Salvatores, podkreśliło znaczenie tematów poruszonych w filmie „Wasted” (ochrona środowiska i ponowne wykorzystanie odzyskanych materiałów), a także jego oryginalność i skuteczność w przekazywaniu przesłania.
Festiwal Film Impresa, projekt Unindustria mający na celu świętowanie i prezentowanie firm i ich pracowników, nagrodził najlepsze filmy krótkometrażowe, krótkometrażowe i dokumentalne o włoskim przemyśle w swoim corocznym wydarzeniu.
Zobacz: Wiadomości motoryzacyjne. Codziennie, aktualne, ciekawe
Fabuła „Wasted” jest zarówno niezwykła, jak i prosta: rozgrywa się na morzu i podąża za młodym rozbitkiem, który ląduje na Trashipelago, wyspie wykonanej w całości z pływających odpadów i zamieszkanej przez starszego żeglarza, który przetrwał dzięki ponownemu wykorzystaniu materiałów wyrzuconych do wody. Początkowo niezdecydowany, młody człowiek uczy się z doświadczenia starszego, że nawet te materiały mogą być przydatne dzięki kreatywnemu myśleniu, przyczyniając się do życia społecznego, dopóki nie przestanie polegać na pomocy seniora, który tajemniczo znika.
Film „Wasted” (15 minut), którego premiera odbyła się na Festiwalu Filmowym Giffoni w reżyserii Tobii Passigato, został doceniony za skupienie się na „drugim życiu” odzyskanych materiałów, poruszając istotną kwestię ochrony środowiska poprzez odzyskiwanie materiałów i redukcję odpadów.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów. pomiary, spalanie, opinie
Tematy te są podstawą modelu gospodarki o obiegu zamkniętym, wprowadzonego niedawno przez Stellantis, promującego model ekonomiczny, w którym zasoby i produkty są maksymalnie wykorzystywane i ponownie wprowadzane na rynek lub do produkcji. Jako alternatywa dla kultury „użyj i wyrzuć”, wymaga pomysłowości, kreatywności i kluczowej zmiany sposobu myślenia. Dla Stellantis ta zmiana sposobu myślenia jest skierowana przede wszystkim do młodzieży, do której „Wasted” jest przede wszystkim adresowany.
Najnowsze komentarze