Do tej pory taśmy fabryki opuszczało każdego dnia 330 sztuk przeboju klasy – nowatorskiego modelu Peugeot 207. Do końca bieżącego miesiąca dzienna produkcja ma wzrosnąć do 450 sztuk, by z końcem roku osiągnąć poziom 800 pojazdów.
Koncern PSA zainwestował w budowę fabryki ok. 700 milionów euro. Inwestycja związana była z zatrudnieniem docelowo 3,5 tysiąca pracowników oraz wytwarzaniem ok. 300 tysięcy samochodów rocznie.
Warto dodać, iż kiedy zapadała decyzja o budowie tej fabryki, brano pod uwagę jej lokalizację w Polsce – w okolicach Radomska. Plany były piękne, a wyszło jak zwykle… Przegraliśmy ze Słowakami na całej linii – Francuzi wybrali lokalizację z dobrą dostępnością do sieci autostrad i linii kolejowych (Trnava leży 45 km od Bratysławy), z ogromnym terenem (ok. 190 ha) i z niższymi kosztami pracy. Nie bez znaczenia była też nieporównywalnie mniejsza, niż w Polsce… biurokracja.
A my planujemy oddać do użytku aż 6 km autostrad w ciągu całego przyszłego roku… Zamknijcie drzwi do Polski na stalowe sztaby – żeby pchające się inwestycje ich przypadkiem nie wyłamały…
KG
Najnowsze komentarze