Fabryka Stellantis w Porto Real
Wiadomości

Stellantis inwestuje 2,5 mld w fabrykę w Porto Real i samochody z napędem Bio-Hybrid

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-23
Wiadomości

Free2Move wchodzi w nową fazę współpracy z Share Now. Kampania „Wszystko jest lepsze, gdy się tym dzielimy”

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-28
Wiadomości

Ceny paliw – trzy, a nawet cztery warianty możliwych przyczyn obecnej sytuacji

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-27
Wiadomości

Stellantis wyśle na przymusowy urlop 2400 pracowników we Włoszech. Cięcia kosztów trwają

autor Tomasz Nowicki
2023-09-23
Wiadomości

Astra Najlepszym Samochodem Rodzinnym 2023

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-22
Wiadomości

Marka Peugeot na podium w 20. Wielkim Teście Salonów

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-27
Wiadomości

F1: Wiele do zrobienia po wymagających, piątkowych sesjach treningowych przed Grand Prix Japonii

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-22

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • dCi - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Natan - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Grzech - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ceny paliw – trzy, a nawet cztery warianty możliwych przyczyn obecnej sytuacji
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Peugeot 508 SW z dieslem? Tak! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 30/2023

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2023-07-25
w Przeglad Prasy
Czas czytania 7 minut
890 28
A A
7

Na pierwszy rzut oka okładka tygodnika MOTOR raczej nie zachęca do zakupu pisma, ale kiedy zaczniemy oglądać małe zdjęcia, to znajdziemy na niej Citroëna C6, Renault Lagunę, a także Lancię Deltę i Nissana Pulsara. Może się więc okazać, że zakup tego wydania będzie miał sens dla miłośnika samochodów francuskich (i pokrewnych).

 

MOTOR nr 30 (3657) z 24.VII.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,49 zł
Koszt 1 strony: blisko 9,4 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, C5, C6, DS5, DS 5, 3008, 407, 508, e-3008, 5 EV, Arkana, Captur, Clio, Koleos, Laguna, Megane E-Tech Electric, Scenic, Trafic, Bigster, Duster, Jogger, Sandero, Spring, Astra, Corsa, Insignia

 

Nie mogłem się powstrzymać i zerknąłem na artykuł poświęcony nowej generacji Passata. MOTOR napisał w nim, że stylizacja Passata dość znacznie się zmieniła. No rozwalili mnie tym! Bo choć auto jest zamaskowane, to jednak widać wyraźnie nijakość bryły charakterystyczną dla Volkswagena.

Na stronie 6. MOTOR krótko wspomina o lekkim liftingu Renault Arkany.

Z kolei na stronach 6-7 podsumowano półroczne wyniki rejestracji nowych aut na polskim rynku. Na szóstym miejscu uplasowała się Dacia Duster, której sprzedaż rośnie.. Inne interesujące nas auta pojawiły się na miejscach:
20. Dacia Sandero
27. Nissan Qashqai
29. Renault Captur
30. Renault Clio
31. Fiat 500
40. Renault Trafic
43. Opel Corsa
44. Dacia Jogger
50. Opel Astra

Jeśli chodzi o marki, to mamy:
8. Dacia – 9.891
10. Renault – 8.894
15. Opel – 5.360
16. Peugeot – 4.916
19. Nissan – 3.553
20. Fiat – 2.835
21. Citroën – 2.623
26. Jeep – 1.180
30. Mitsubishi – 686
31. Alfa Romeo – 646
33. DS Automobiles – 299
35. Maserati – 55
43. Alpine – 18

W grupie samochodów w pełni elektrycznych w Top 10 mamy Dacię Spring na miejscu 9. (260 rejestracji) i Renault Megane E-Tech Electric (211) zamykające dziesiątkę.

Interesujące nas modele pojawiły się także w dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 8. Wspomniano tam Lancię Ypsilon, Renault 5 EV, Alfę Romeo Giulię, Renault Scenic’a, Maserati GranCabrio, Dacię Bigster, Dacię Duster, Nissana Juke’a, Peugeota e-3008 oraz miejskiego elektrycznego SUV-a Alfy Romeo..

Wśród 10 najpopularniejszych w Europie aut typu PHEV (strona 9.) MOTOR wymienił Jeepa Compassa oraz Peugeota 3008.

Z kolei wśród rywali opisanego na stronach 12-14 Volkswagena Amaroka MOTOR umieścił Jeepa Gladiatora.

Gdzie te czasy, kiedy samochód segmentu D kupowało się za kilkadziesiąt tysięcy złotych… No, w bogatej wersji za trochę ponad stówkę… Dziś Peugeot 508 w wersji GT Pack z 1.5-litrowym dieslem pod maską wyceniany jest – z opcjami – na niemal 216.000 zł. Ale nawet MOTOR konkluduje, że jest „Lepiej, niż można by się spodziewać”. To jedyny silnik wysokoprężny w ofercie, ale jeśli ktoś lubi lub potrzebuje „klekota”, to się pewnie skusi. Zwłaszcza, że ta jednostka – choć na papierze co najwyżej przeciętna – całkiem sprawnie radzi sobie z napędzaniem tego kombi segmentu D.

Moc 130 KM nie ma większego znaczenia, bo w silnikach turbodoładowanych, zwłaszcza w dieslach, istotniejszy jest moment obrotowy. A jednostka Peugeota generuje go aż 300 Nm, przy czym maksimum osiągane jest już przy 1.750 obr./min. To pozwala na przyjemną, bezpieczną o całkiem dynamiczną jazdę tym 1,5-tonowym samochodem.

Funkcjonalnie Peugeot 508 SW też wypada dobrze, MOTOR uznaje go za samochód całkiem przestronny (tylko przy wsiadaniu na kanapę należy mocniej pochylić głowę), wygodny i przyjemny w użytkowaniu. Auto dobrze się prowadzi i jest oszczędne. Do tego jest świetnie wykonane i wyposażone, choć znajduje to swoje odzwierciedlenie w cenie.

Zobacz nasz test Peugeota 508 SW 1.5 BlueHDi

Jeep, Nissan, Mitsubishi, Chrysler, Dodge a nawet Alfa Romeo pojawiły się wśród aut sprowadzanych do Polski z USA (strony 34-35). Wśród modeli są to Jeep Grand Cherokee, Chrysler Pacifica, Chrysler Town&Country, Dodge Challenger. Jeep Wrangler, Dodge Ram i Dodge Durango.

W dziale Używane na stronie 36. MOTOR prześwietlił Peugeota 3008 II generacji. Notę poniżej średniej wstawiono przy cenie zakupu i cenach części. Za przeciętne uznano komfort jazdy i hałas, osiągi, zużycie paliwa, dostępność części i koszty serwisu. Ocena powyżej średniej pojawiła się przy przestronności wnętrza, jakości materiałów, wyposażeniu oraz bezawaryjności. Za bardzo dobre uznano pojemność bagażnika, wygląd i styl, a także dostępność serwisu.

W pierwszej połowie bieżącego roku Opel był trzecią najchętniej sprowadzaną marką wśród aut używanych. Renault znalazło się na miejscu szóstym, a tuż za nim sklasyfikowano Peugeota. Dziewiąta pozycja należała do Citroëna, a Top 15 zamykał Nissan. W kwestii modeli wiceliderem był Opel Astra, na siódmym miejscu był Opel Corsa, na trzynastym Nissan Qashqai, a Top 15 zamyka Opel Insignia. Szczegóły znajdziecie na stronie 37.

Są na rynku samochody, które nieświadomi klienci omijają szerokim łukiem. MOTOR na stronach 38-41 zaprezentował 13 z nich, które uznaje za naprawdę godne zainteresowania. To Alfa Romeo MiTo, Fiat Croma II, Citroën C4 II, Citroën DS5 (oraz późniejszy DS 5), Dacia Sandero II, Fiat 500 L, Lancia Delta II, Nissan Tiida, Nissan Pulsar, Renault Laguna III, oraz Renault Koleos I.

A może jednak Citroën C6? Na stronach 42-43 MOTOR przedstawia ten model. Zauważa, że w jego oryginalnej stylistyce kryje się zaleta popularności na rynku wtórnym. Docenia wyjątkowy komfort zawieszenia i całego samochodu, nietuzinkowy wygląd i rzadkość na drogach, bo tych aut wyprodukowano niewiele. Technicznie wiele elementów jest wspólnych z Citroënem C5 i Peugeotem 407, więc serwis może być (ale nie musi!) być dość tani, choć lepiej nie dawać tego samochodu druciarzowi wyspecjalizowanemu w Volkswagenach sprzed lat. To samochód dla świadomego użytkownika, który będzie umiał o niego zadbać, a w podzięce C6 zrewanżuje się wspaniałą jazdą. MOTOR ocenił ten samochód na cztery z pięciu możliwych do zdobycia gwiazdek.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze. Możecie kupić to wydanie.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.3 3 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Citroën 11 Commerciale. „Załadujesz 2 cielęta o wadze 100 kg lub 6 owiec”

2023-09-29

Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody

2023-09-29

Dacia Duster 150 KM 4×4 – ile kosztuje najtańsza wersja?

2023-09-29

Renault 21 – samochód, którego dzisiaj ze świecą szukać. A szkoda!

2023-09-29
Tagi: 30084075 EV500508Alfa RomeoAlpineArkanaAstraBigsterC4C5C6CapturChryslerCitroenClioCompassCorsaCromaDaciaDodgeDS 5DS AutomobilesDS5Dustere-3008FiatGiuliaGladiatorGrand CherokeeInsigniaJeepJoggerKoleosLagunaLanciaMaseratiMegane E-Tech ElectricMiToMitsubishiMOTORNissanOpelPeugeotQashqaiRenaultSanderoScenicSpringsprzedażStellantisTraficWranglerYpsilon
Udostepnij315Tweet197Udostepnij55
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet

    3590 udostępnienia
    Udostepnij 1436 Tweet 898
  • Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

    1815 udostępnienia
    Udostepnij 726 Tweet 454
  • Dacia: Silnik benzynowy 1.6 16V MPI K4M. Opinie, naprawy

    1363 udostępnienia
    Udostepnij 545 Tweet 341
  • Dacia Duster 150 KM 4×4 – ile kosztuje najtańsza wersja?

    823 udostępnienia
    Udostepnij 329 Tweet 206

Testy samochodów

Testy

Test: Citroën C5 X PHEV 225 KM Shine Pack – jazda majestatyczna. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-12-31
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Grand Picasso 2009 2.0 HDi 136 KM – wesoły autobus dla rodziny. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-12-09
Renault - testy i opinie

Test: Renault Talisman dCi 200 KM EDC Initiale Paris – elegancja i technologia. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-12-31
Renault - testy i opinie

Test: Renault Talisman Grandtour TCe 150 EDC – limuzyna klasy biznes. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-07-13
Renault - testy i opinie

Test: Renault Arkana E-Tech – pierwsza jazda. Czy warto kupić hybrydę? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-07-15

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • dCi - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Natan - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Grzech - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ceny paliw – trzy, a nawet cztery warianty możliwych przyczyn obecnej sytuacji

Zobacz też

Dwa elektryczne Renault Maxity w Tuluzie

Nowy Citroën C4 Picasso: Technospace

Znani Polacy wybierają Citroëny

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
7
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.