wtorek, 5 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Różne

Większość producentów samochodów nie zrealizuje celów klimatycznych. Toyota, Honda i Nissan najgorsze

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-05-19
w Różne, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
843 8
13
730
UDOSTĘPNIEŃ
2.4k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?

Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych

Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym

Tylko dwóch z 12 największych światowych producentów samochodów planuje wyprodukować do 2030 r. wystarczającą liczbę pojazdów elektrycznych, aby dotrzymać kroku celom klimatycznym określonym w Porozumieniu paryskim.

Według InfluenceMap, organizacji pozarządowej zajmującej się oceną celów i polityki klimatycznej przedsiębiorstw, ponad połowa wszystkich nowych pojazdów zjeżdżających z linii produkcyjnych w 2029 r. musiałaby być elektryczna, aby sektor spełniał cel, jakim jest ograniczenie globalnego ocieplenia do 1,5 stopnia Celsjusza powyżej poziomu sprzed epoki przemysłowej.

Jednocześnie 11 z 12 producentów samochodów – choć publicznie popiera porozumienie paryskie – aktywnie sprzeciwia się polityce rządowej mającej na celu przyspieszenie przejścia na pojazdy elektryczne, a zwłaszcza wycofanie silników spalinowych – podaje Influence Map. Japońscy giganci motoryzacyjni – Toyota, Honda i Nissan – są szczególnie daleko od celu, ponieważ samochody niepowodujące zanieczyszczeń stanowią odpowiednio tylko 14, 18 i 22% ich planowanej produkcji w 2029 r. – czytamy w raporcie.

Południowokoreański Hyundai, amerykański Ford i francuski Renault – z odpowiednio 27, 28 i 31% swoich globalnych flot, które za siedem lat mają być napędzane energią elektryczną – nieco bardziej zbliżyły się do celu. Wyjątkiem jest amerykańska Tesla, który do tej pory produkował wyłącznie samochody osobowe i ciężarowe z napędem elektrycznym.

„Prawie wszyscy producenci samochodów nie dotrzymują kroku w przechodzeniu na zerową emisję” – powiedział Ben Youriev, kierownik programu Influence Map. „Ci, którzy pozostają najdalej w tyle, są również najbardziej negatywnie nastawieni do wspierania polityki klimatycznej”.

Ford, Stellantis, Volkswagen i BMW zbliżają się do progu 52% zgodności z paryskim celem temperaturowym, przy czym od 36 do 46% ich flot ma być elektrycznych w 2029 roku. Oprócz Tesli, tylko Mercedes-Benz – z wynikiem 56% – przewiduje przejście na napęd elektryczny zgodnie z tym celem. Przewiduje się, że łączna globalna produkcja pojazdów elektrycznych na baterie przez wszystkich producentów samochodów osiągnie jedynie 32% do roku 2029. Oznacza to, że przemysł motoryzacyjny musiałby zwiększyć produkcję samochodów o zerowej emisji o 80%, aby osiągnąć cel produkcyjny MAE na rok 2030.

Wyniki raportu ujawniają krytyczny wpływ polityki rządowej na tempo odchodzenia od silników spalinowych, które odpowiadają za około 16% globalnej emisji CO2 związanej z energią, według Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu (IPCC) ONZ.

W Unii Europejskiej, która do 2030 roku chce ograniczyć emisję gazów cieplarnianych o 55% poniżej poziomu z 1990 roku, przewiduje się, że do 2029 roku flota pojazdów produkowanych przez Toyotę będzie w 50% elektryczna, natomiast w Stanach Zjednoczonych, gdzie normy emisji spalin są mniej rygorystyczne, wskaźnik ten wynosi zaledwie cztery procent. Podobnie w przypadku produkcji Forda w Unii Europejskiej przewiduje się, że do 2029 r. 65% pojazdów będzie miało napęd elektryczny, czyli prawie dwukrotnie więcej niż wynosi średnia światowa.

Jeden z funduszy emerytalnych posiadających akcje Toyoty i Volkswagena wyraził zaniepokojenie wpływem wyników Mapy. „Jako inwestorzy jesteśmy zaniepokojeni obrazem, który potwierdza, że niektóre firmy z branży motoryzacyjnej stawiają się po złej stronie historii, aktywnie sprzeciwiając się bardzo potrzebnym zasadom i regulacjom związanym ze zmianami klimatycznymi” – powiedział agencji AFP Anders Schelde, dyrektor ds. operacyjnych duńskiego funduszu Akademiker Pension, zarządzającego aktywami o wartości 20 mld dolarów. „Martwi nas również to, że Toyota wypadła najgorzej wśród innych firm w zakresie lobbingu klimatycznego, ponieważ firma naraża na szwank swoją markę”.

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1.7 7 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultStellantis
Udostepnij292Tweet183Udostepnij51
Poprzedni

Lekko opancerzone pojazdy będą produkowane w fabryce Stellantis

Następny

Przeglądarka Vivaldi pojawi się w samochodach Renault

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Przeglądarka Vivaldi pojawi się w samochodach Renault

Trybuna Alpine i Trybuna Estebana Ocona podczas Grand Prix Francji

BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Hiszpanii 2022

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
13 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Yoyo - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Chip - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Marcin - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Kierowca - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • ŁUKASZ - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Luu - Nowy Peugeot 308 1.2 130 KM EAT 8 zdobył dwie gwiazdki w testach Green NCAP
  • Anonimowo - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Anonimowo - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Radek - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.
  • Fiat 500e najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Niemczech i we Włoszech
  • Auto Compol, dealer Renault, wspiera bezpieczne wakacje wraz z Dacią Jogger
  • Pierwsze egzemplarze Renault e-Master trafiły do sieci RTV Euro AGD
  • Peugeot 208 najpopularniejszym francuskim samochodem na świecie


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
13
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.