Nowy Citroen C4 potwierdzony. Nowa nazwa, napęd elektryczny

23 6 917

Nowy Citroen C4 na horyzoncie. Producent przygotowuje się do wycofania modelu C4 Cactus i zastąpienia go dużo większym modelem, czerpiącym z rozwiązań C5 Aircross. Pojawi się komfortowe zawieszenie i nowe wnętrze.

W rozmowie z serwisem Carscoops rzecznik Citroena potwierdził, że samochód jest już w fazie przygotowań, Auto ma mieć klasyczne i elektryczne silniki. Ta ostatnia wersja będzie oferować zasięg do 400 kilometrów, by konkurować skutecznie z innymi autami elektrycznymi. Samochód zostanie zbudowany na najnowszej generacji płyty CMP francuskiego koncernu.

Nowy Citroen C4 będzie oferowany pod inną nazwą. Pod maską pojawią się silniki 1.2 PureTech, 1.6 PureTech oraz 1.5 BlueHDi. Napęd elektryczny będzie miał prawdopodobnie moc 136 KM i zasięg do 400 kilometrów w najwyższej wersji. Samochód ma być też znacznie większy od C4 Cactusa i wypełniać lukę, którą obecnie Citroen ma w gamie.

Najtańsza wersja będzie dostępna z benzynowym silnikiem 1.2, najdroższa z silnikiem elektrycznym. Citroen spieszy się z premierą, bo dotkliwie odczuwa brak dużego kompaktu w gamie. Samochód ma stawiać przede wszystkim na komfort, stąd Citroen Advanced Comfort System (m.in. nowej generacji zawieszenie oraz specjalne komfortowe fotele – te ostatnie będą dostępne w wyższych wersjach).

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
7 Wątki komentarzy
16 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
17 Autorzy komentarzy
BenoMee GoAdamAdamAdam Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Kolo
Gość
Kolo

O kilka lat za późno, a do tego jeszcze ta zmiana nazwy. Kombinują sami nie wiedzą co. Zero pomysłu na tę markę. Obecnie Citroen miota się i zatacza koło. Zarząd do bani.

Kolo
Gość
Kolo

Z C5 i C6 też już za późno. Nie było następcy, nie było płynności, ludzie się odzwyczaili, ciężko będzie odbudować pozycję na rynku i sprawić by Citroen nie był kojarzony jedynie z plastikowymi cukierkowymi wizidełkami dla kobiet z silnikiem 1.2. Citroen zaprzepaścił szansę i stracił wizerunek. Obecnie jedynym modelem, który jako tako wygląda jest C5 aircross, ale żadnego prestiżu to nie ma. Niestety został popełniony błąd Fiata, teraz nawet jak Fiat wyprodukuje dobry samochód klasy średniej to i tak nikt tego nie kupi (Croma), bo to Fiat. Citroen wpadł w tę samą pułapkę, a pomysł z DSem jako osobna marką… Czytaj więcej »

Ras
Gość
Ras

Citroën swoją skokową wymianą modeli strzelił sobie w kolano. C4 spóźnione o 3 lata (ugładzone C4 Cactus jakby zwiększyli rozstaw osi może by się lepiej obroniło), C5 i C6 nawet nie wspomnę. Wiele czasu i pieniędzy pochłonęła marka DS, a samym C3 i C5 Aircross tylko czasowo opóźnili ucieczkę klientów do innych marek i nie tylko PSA.

Marek
Gość
Marek

Cały czas tylko zapowiedzi i co najlepsze na 2020r. Czyli lift c3 c4 w trzech wersjach oraz trzy lizumyny się uśmiałem

Kolo
Gość
Kolo

W gamie brakuje C4, ale oczywiście jeśli w ogóle powstanie nie będzie podejrzewam jak w przypadku poprzednich generacji kombi, zupełnie jak w Fiacie, był sobie kiedyś bardzo fajny model Bravo. Citroenowi brakuje też C5 i C5 kombi, C6 byłaby natomiast flagowcem i tutaj też przydałoby się kombi, bo np. seria 90 Volvo, seria 5 BMW, E klasa Mercedesa czy A6 Audi mają takie nadwozie. Wydaje mi się że te samochody (C5 i C6) nie powstaną, szczególnie samochód w segmencie E, skończy się na obiecankach. Miejsce Citroena w PSA jest na samym dole, Opel jest średniakiem, Peugeot pozycjonowany jest najwyżej, a… Czytaj więcej »

Marek
Gość
Marek

W Oplu były o niebo lepsze silniki benzynowe. PSA powinno z nich korzystać bo te 1.2 i 1.6 thp są po prostu awaryjne

Kolo
Gość
Kolo

PSA to przede wszystkim najlepsze diesle na świecie, szczególnie 2.0 HDi. W Oplu były rzeczywiście niezłe silniki 1.2, 1.4, 1.6 i 1.8. Za bardzo dobry można uznać 1.4 Twinport, do którego potem dołożono turbosprężarkę i był nawet lepszy. Silniki te są jednak z czasów GM i Opel nie może ich używać, a do do tego jeszcze nie spełniają norm emisji spalin. Silniki Opla z tamtych lat są trwałe, dobrze współpracują z lpg, mają jednak problem z wyciekami oleju i hałasującymi łańcuchami, padającymi sondami lambda, padają też wysprzęglik centralny, cieknie olej ze skrzyni. Z tym, że to wszystko nic w porównaniu… Czytaj więcej »

Marek
Gość
Marek

Nie interesuje się kupnem diesla. Wiem że nie są takie złe. Będę rozglądać się u konkurencji

Mee Go
Gość
Mee Go

Opel może korzystać z tych silników, bo sam je zaprojektował i ich właścicielem jest obecnie psa. Tak samo jak z silnikami, które opel projektował przez ostatnie lata, a których szlify były w poprzednim roku i teraz będą oferowane w Astrze po fl. A wracając do diesli to Opel ma świetnego diesla 2.0, który jest gruntownie zorganizowaną wersją starego fiatowskiego 2.0. Jest także diesel 1.6, który ma świetne parametry, a do tego najlepiej zestopniowaną skrzynię, która eyciska wszystkie soki z silnika.

Mee Go
Gość
Mee Go

*zmodernizowaną

Adam
Gość
Adam

Bravo to była rynkowa klapa, słabo się sprzedawał i tracili na każdym egzemplarzu.

Pablo
Gość
Pablo

W Citorenie rządzą wariaci albo francuzom poprawność motoryzacyjna na łeb padła…skasować limuzynę c5 i nie zapewnić jej następcy to skandal dla dużej marki, skasować udanego minivana c4Picasso i zastąpić dostawczakiem to już czysta głupota. A c5 Aircross może i wygląda ale siedzieliście w środku? Ciaaaaasno jak na taki gabaryt

Marek
Gość
Marek

Jak Ci nie pasuje to idź do Volkswagena tam masz pełny wybór

Marek
Gość
Marek

I nie będzie już c5… nawet na 100 lecie marki nie pomyśleli zb wprowadzić jakiś samochód… RIP Citroen

Kolo
Gość
Kolo

Zgadzam się w 100%. Spójrzmy prawdzie w oczy. Skasowanie C5 to koniec Citroena. To był ostatni na prawdę ostatni prawdziwy Citroen. Marka z taką tradycją, która tak wiele wniosła do motoryzacji jest sprowadzona do roli taniego wytwórcy samochodów dla ludu, który nie tylko nie narzuca nic nadzwyczajnego, ale ślepo podąża za trendami narzucanymi przez Volkswagena i spółkę. Zero pomysłu na tę markę. Zal patrzeć. Szkoda, może się podniosą jak no. Volvo, które ze słabych lat wraz z nową gama weszło bez kompleksów w konkurencję z Niemcami. Obecnie, pomimo tego, że uważam, iż Citroen produkuje dobre samochody, i lubię tę markę… Czytaj więcej »

Marek
Gość
Marek

Tak c5 to był ostatni prawdziwy Citroen. Teraz są po prostu brzydkie i plastikowe. Nie sądzę zb się coś zmieniło… Usmiercili c4 c5 c6 nic w zamian… O hydro też już można zapomnieć… Nic dziwnego że sprzedaz kuleje. Faktycznie Dacia Citroen i Fiat ubogo… Chociaż w Fiacie jeszcze gama 500 ujdzie

Kolo
Gość
Kolo

Dokładnie, ta 500 jest bardzo fajna, ale nic poza tym, choć Tipo to samochód za rozsądne pieniądze. Citroen uśmiercając C4, C5, C6, a także C4 Spacetourera strzelił sobie w kolano, odchodząc od hydropneumatyki stał się zwykłym samochodem jak każdy inny i stracił swoją wyjątkowość, cechę marki, która była wygoda i komfort. To była cecha wizerunkowa, jak np. bezpieczeństwo w Volvo, sport w Alfie itp. Szkoda, zamiast DS Citroen powinien iść w premium i budować ciekawe samochody. DS to marka bez historii, wydmuszka sztucznie pompowana o znikomej sprzedaży.

Seba
Gość
Seba

No i niedługo c1 i C elysee też znika ze sprzedaży

Adam
Gość
Adam

Nie wiem co jest rozsądnego w cenie 90 tys zł za Tipo 1.4 120

Mr Brown
Gość
Mr Brown

Citroen jest na dobrej drodze żeby skończyć jak Lancia i Fiat. Wkrótce jedynym normalnym modelem tej marki zostanie C3. Gama oparta na crossoverach ma sens w przypadku Nissana, ale dla Citroena to niszczenie kilkudziesięciu lat tradycji i sprowadzenie marki do rangi niszowej. Największym błędem było oczywiście wydzielenie linii DS. Przykład Infiniti pokazuje że wypromowanie nowej marki w zabetonowanym segmencie premium jest niemożliwe. Zamiast porywać się z motyką na słońce należało zostawić DS jako prestiżową linię Citroena czyli to czym zawsze DS był i być powinien. W bardzo podobnej sytuacji do PSA znajdował się kilka lat temu VAG. Zapotrzebowanie rynku spokojnie… Czytaj więcej »

Adam
Gość
Adam

Tymczasem C3 Aircross i C5 Aircross sprzedają się jak ciepłe buleczki

Adam
Gość
Adam

Ma być też nowy 308
comment image

Beno
Gość
Beno

Wygląda jak skoda scala. Brrr…