Współpraca w ramach Aliansu Renault Nissan przejawia się na bardzo różnych polach. Także w dziedzinie ekologii obie marki zacieśniają współpracę i prezentują rozwiązania oparte o wykorzystanie ogniw paliwowych.
https://www.youtube.com/watch?v=ubImdLXqAjQ
Renault Scenic ZEV H2 wykorzystuje tą samą technologię, którą zastosowano już w Nissanie X-Trail FCV. Pojazd napędzany ogniwami paliwowymi wygląda niemal jak seryjny Scenic. Ma nieznacznie (o 6 cm) podwyższoną podłogę, co pozwoliło zmieścić pod nią całość rozwiązań technicznych związanych z nowym typem napędu: wysokociśnieniowy zbiornik na wodór, ogniwa paliwowe oraz akumulatory litowo-jonowe.
Zestaw wskaźników dostosowano do nowego źródła zasilania. Niezmieniony pozostał oczywiście wysoki poziom bezpieczeństwa oraz bogate wyposażenie i komfort jazdy.
Scenic ZEV H2 jest w stanie pokonać dystans 350 km osiągając maksymalną prędkość około 160 km/h. Jeśli uda się przy zachowaniu w miarę sensownych kosztów zwiększyć wytrzymałość zbiornika wodoru z obecnych 350 do 700 barów, to możliwy do przejechania dystans zwiększy się do 500 km.
Problemem jest oczywiście niewielka dostępność stacji, na których można tankować wodór, ale w miarę rozwoju konstrukcji tego typu jest szansa, że ich liczba lawinowo wzrośnie. Kiedy to będzie?
Najnowsze komentarze