To wydanie tygodnika MOTOR chyba warto sobie zachować. Na okładce, na największym zdjęciu, zaprezentowano nowy model Alfy Romeo z jego nazwą – Milano. Dziś wiemy, że takiej nazwy to auto mieć nie będzie, więc i okładka jest dość wyjątkowa. Poza tym MOTOR zapowiada zamieszczony wewnątrz numeru poradnik obejmujący używane francuskie auta kompaktowe (11 modeli), więc może to być pismo naprawdę warte kupienia.
MOTOR nr 16 (3695) z 15.IV.2024
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,79 zł
Koszt 1 strony: niemal 10 groszy
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4, C4 Cactus, C-Elysee, DS4, Xsara, Xsara WRC, DS 4, 306, 308, Captur, Clio, Fluence, Megane, R4, Rafale, Scenic, Scenic E-Tech Electric, Symbioz, Trafic, A290, Bigster, Duster, Jogger, Sandero, Spring, Astra, Crossland, Frontera, Grandland
I właśnie Milano MOTOR poświęcił strony 4-5, a więc pierwszy artykuł bieżącego numeru. W tekście wspomniano aktualnie oferowane modele włoskiej marki współtworzącej koncern Stellantis (Tonale, Giulia, Stelvio), oraz pokrewne w stosunku do Milano modele produkowane już w polskiej fabryce (Jeep Avenger, Fiat 600).
Na stronach 6-7 MOTOR podsumował sprzedaż nowych aut w Polsce w pierwszym kwartale bieżącego roku. Siłą rzeczy pojawiły się w tym materiale wszystkie interesujące nas marki: Renault, Dacia, Nissan, Peugeot, Opel, Citroën, Jeep, Mitsubishi, Fiat, Alfa Romeo, DS Automobiles, Maserati i Alpine. Jeśli chodzi o modele, to wspomniano Qashqaia, Dustera, Captura, Sandero, C3, Clio, Trafica, Joggera, 500-tkę i Springa.
Na stronie 8. w dziale Przyszłe premiery MOTOR wspomina m.in. Alfę Romeo Giulię, Alpine A290, Dacię Bigster, Jeepa Wagoneera S, Renault 4, Nissana Juke’a, Opla Grandlanda oraz Renault Symbioza.
Na tej samej stronie zaprezentowano nowego Opla Fronterę, ale przypomniano też poprzednie wcielenie tego samochodu. To kolejny przykład na to, że Opel dowolnie tasuje segmentami umieszczając w nich znane z przeszłości nazwy modeli. W tekście wspomniano też inne modele marki – Crosslanda i Grandlanda.
Strona 9. przynosi krótki materiał poświęcony liftingowi Renault Captura. W tekście znalazły się wzmianki o innych modelach – Scenic’u i Rafale.
Test Opla Astry Dports Tourer 4.6 PHEV MOTOR opublikował na stronach 18-19. Auto w testowanej wersji jest wyceniane na 208.500 zł i Redaktor Szczepaniak chwali jego układ jezdny, ale i bogate wyposażenie oraz pojemny bagażnik. Po stronie wad umieszczono z kolei cenę, przestronność z tyłu oraz niewielki zbiornik paliwa.. Ciekawa stylizacja Opla może skusić fanów marki, ale i nowych klientów. 225 KM mocy systemowej, to też całkiem sporo, i zapewnia dobrą dynamikę. Wśród rywali pojawił się Peugeot 308 SW PHEV z analogicznym zespołem napędowym. Francuski brat jest nieco tańszy.
Renault Grand Scenic’a można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 28., a Dacię Duster na dwóch fotkach dwie strony dalej, ale wciąż w tym samym artykule.
Ciekawi jesteście, jakie francuskie kompakty MOTOR uważa za najlepsze? Materiał poświęcony temu tematowi znajdziecie na stronach 38-41. W stawce pojawiły się Citroën C4 II generacji, Citroën C-Elysee, Citroën Xsara (wspomniano też Xsarę WRC), Citroën C4 Cactus, Citroën DS4 oraz późniejszy DS 4, Peugeot 306, Peugeot 308 II i III generacji, Renault Fluence oraz Renault Megane III i IV generacji. Faktycznie – wszystko to są dobre, często niedoceniane samochody.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze