Stellantis, właściciel marki Alfa Romeo, oficjalnie poinformował o wycofaniu nowego modelu Milano. To efekt zapowiedzi włoskiego rządu dotyczących ukarania producenta za użycie nazwy włoskiego miasta wobec produktu, który powstaje w Polsce. Jaka nazwa zostanie użyta zamiast określenia włoskiego miasta?
Stellantis wycofuje się z nazwania swojego modelu Milano. Ta zaskakująca deklaracja pojawiła się kilka dni po premierze tego samochodu. Alfa Romeo postanowiła zmienić nazwę na zupełnie inną.
- Podczas jednego z najważniejszych tygodni dla przyszłości Alfy Romeo, minister przemysłu Włoch oświadczył, że używanie nazwy „Milano” – wybranej przez markę dla niedawno zaprezentowanego nowego kompaktowego samochodu sportowego – jest prawnie zabronione.
- Nazwa „Milano”, ulubiona przez publiczność, została wybrana, aby oddać hołd miastu, w którym w 1910 roku rozpoczęła się nasza historia. To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo pyta opinię publiczną o wybór nazwy samochodu. Poprzednio miało to miejsce w 1966 roku w przypadku modelu Spider 1600, kiedy to publiczność wybrała nazwę Duetto.
- Pomimo tego, że Alfa Romeo uważa, że nazwa spełnia wszystkie wymogi prawne i że istnieją kwestie znacznie ważniejsze niż nazwa nowego samochodu, Alfa Romeo postanowiła zmienić ją z „Milano” na „Alfa Romeo Junior” w duchu promowania wzajemnego zrozumienia.
- Zespół Alfy Romeo pragnie podziękować opinii publicznej za pozytywne opinie, włoskiej sieci dealerskiej za wsparcie, dziennikarzom za ogromne zainteresowanie mediów nowym samochodem, a rządowi za bezpłatną reklamę wywołaną tą debatą.
- Z wyjątkową historią i niekończącą się listą nazw do wyboru, zmiana nazwy nie była problemem.Rzeczywiście, z przyjemnością przejrzałem listę nazw wybranych jako ulubione z sugestii opinii publicznej, z których jedną była „Alfa Romeo Junior”.
Zobacz: Wiadomości motoryzacyjne. Codziennie, aktualne, ciekawe
„Doskonale zdajemy sobie sprawę, że ten moment pozostanie wyryty w historii marki. To wielka odpowiedzialność, ale jednocześnie ekscytujący moment. Wybór nazwy Alfa Romeo Junior jest całkowicie naturalny, ponieważ jest ona silnie związana z historią marki i od samego początku należy do naszych ulubionych i ulubionych przez publiczność. Jako zespół decydujemy się po raz kolejny dzielić naszą pasję do Marki i uczynić produkt i naszych klientów priorytetem.Zdecydowaliśmy się na zmianę nazwy, chociaż wiemy, że nie jest to wymagane, ponieważ chcemy zachować pozytywne emocje, które zawsze generowały nasze produkty i uniknąć wszelkiego rodzaju kontrowersji. Zainteresowanie naszym nowym sportowym kompaktem, które otrzymaliśmy w ciągu ostatnich kilku dni, jest dość ekscytujące, ponieważ mieliśmy bezprecedensową liczbę wizyt w konfiguratorze online, co spowodowało awarię strony na kilka godzin”. – powiedział Jean-Philippe Imparato – dyrektor generalny Alfa Romeo.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów. pomiary, spalanie, opinie
„Alfa Romeo jest marką integracyjną, która przyjmuje i generuje pasję oraz pozytywne emocje. Widać to wyraźnie, gdy patrzę w oczy naszych klientów, którzy przychodzą oglądać, testować, kupować i odbierać samochody Alfa Romeo w naszych salonach. Z tego powodu z zadowoleniem przyjmujemy decyzję podjętą przez firmę o zmianie nazwy samochodu z Milano na Alfa Romeo Junior w świetle najnowszych wiadomości, które mogłyby wpłynąć na entuzjazm i ogromną uwagę, jaką nowy samochód cieszy się ostatnio wśród naszych klientów. Alfa Romeo Junior, podobnie jak Milano, to piękne nazwy, które mają swoje korzenie w historii marki. To nie przypadek, że od razu znalazły się wśród faworytów publiczności” – dodał Stefano Odorici – Prezes Włoskiego Stowarzyszenia Dealerów Alfa Romeo.
Najnowsze komentarze