Bliskość przedniego zderzaka Pettera Solberga wymusiła na Sebastienie Loebie wczesną pobudkę i walkę od samego rana. Przyniosło to efekt w postaci trzeciego czasu na OS14 – 20-kilometrowym Avlonas 1. Po zwycięstwo sięgnął Chris Atkinson, ale po wczorajszych kłopotach Australijczyk okupował połowę trzeciej dziesiątki, nie stanowił więc najmniejszego zagrożenia. Skupiał się bardziej na testach przed kolejnymi rajdami.
Dani Sordo zanotował szósty czas Avlonas 1 tracąc do Atkinsona ponad 25 sekund, zbliżył się jednak w generalce do Matthew Wilsona o ponad 19 sekund. Urmo Aava finiszował jako siódmy. Kłopoty miał za to Conrad Rautenbach, który zaliczył dopiero dziewiętnasty czas. W efekcie spadł na dziesiąte miejsce w generalce.
Assopia 1, to blisko 18-kilometrowy odcinek numer 15. Fabryczni kierowcy Citroëna pojechali bardzo rozważnie – Loeb starał się kontrolować sytuację, zaś Dani Sordo bezproblemowo odrabiał straty do Wilsona. Przy nazwisku Francuza zanotowano piąty czas próby, Sordo był o oczko lepszy. Hiszpan odrobił do Wilsona ponad pół minuty, ale to m.in. efekt przebitej opony Matthew.
Urmo Aava był autorem jedenastego czasu. Stracił wprawdzie sporo czasu do czwartego w generalce Hirvonena, ale powiększył przewagę nad Wilsonem. Conrad Rautenbach troszkę przyspieszył i był szesnasty, stracił jednak blisko 25 sekund do Gardemeistera, który wyprzedzał go w klasyfikacji generalnej już o ponad pół minuty.
Poranna pętla zakończyła się 15,2-kilometrowym Aghia Sotira. Po odcinkowe zwycięstwo sięgnął Gigi Galli. Potem zanotowano czasy fabrycznych Fordów (Latvala i Hirvonen), a na czwartej pozycji w tabeli wyników pojawił się Dani Sordo. Dzięki blisko półminutowej przewadze nad Wilsonem minął go w klasyfikacji generalnej kończąc odcinek na miejscu szóstym. Sebastien Loeb zanotował dopiero dziewiąty czas, ale nie było to problemem, bo obaj bracia Solbergowie mieli kłopoty i de facto przewaga Loeba nad Petterem wzrosła do 67,2 sekundy!
Urmo Aava błysnął piątym czas odcinka i starał się nie dopuścić do utraty piątego miejsca w generalce na rzecz Daniego Sordo. Conrad Rautenbach zanotował dwunasty czas, ale wciąż powiększał stratę do Gardemeistera.
Po krótkim odpoczynku i serwisie załogi rozpoczęły rywalizację na drugiej pętli trzeciego, końcowego etapu Rajdu Akropolu. OS17, to powtórny przejazd przez Avlonas. Sebastien Loeb, jak to ma w zwyczaju po zdobyciu znaczącej przewagi, jechał rozważnie, by nie popełnić żadnego błędu i osiągnąć metę. Po OS-owe zwycięstwo sięgnął ponownie Gigi Galli, który na dystansie 20 km o 0,6 sekundy wyprzedził Jari-Matti Latvalę. Trzeci czas próby uzyskał Dani Sordo, ale Hiszpan na pewno nie myślał o dogonieniu w generalce Aavy – pokonał go jedynie o 3,1 sekundy, a strata po tym OS-ie wynosiła jeszcze 46 sekund. Obu kierowcom udało się jednak awansować w generalce, bo Henning Solberg miał problemy z samochodem i spadł w wynikach na siódme miejsce.
Conrad Rautenbach finiszował z dwunastym czasem i nie miał już szans na dogonienie Gardemeistera, ale też nie zagrażał mu oddalony o ponad 2,5 minuty Al-Qassimi.
OS18 (Assopia 2), to tryumf Latvali. Fin pokonał drugiego w wynikach Daniego Sordo o 10,3 sekundy. Sebastien Loeb uzyskał czwarty czas, a kierowców Citroënów przedzielił Mikko Hirvonen. Urmo Aava finiszujący z ósmym czasem stracił do Sordo równe 18 sekund, ale raczej trudno było oczekiwać, by Hiszpan pokonał Estończyka do końca rajdu.
Conrad Rautenbach złapał gumę, w efekcie czego stracił ponad trzy minuty. Przewaga nad Al-Qassimim stopniała do niespełna 22 sekund!
Ostatni prawdziwy OS, to powtórny przejazd przez Aghia Sotira. Zwyciężył Jari-Matti Latvala przed Aavą, który pokonał trzeciego w wynikach Sordo o 4 sekundy. Sebastien Loeb zajął dopiero dziesiąte miejsce na skutek uszkodzenia zawieszenia C4-ki. Conrad Rautenbach finiszował z siódmym czasem.
Ostatnią próbą był superOS na wojskowym lotnisku Tatoi. 4,6-kilometrową trasę najszybciej pokonał Dani Sordo. 0,2 sekundy gorsze wyniki uzyskali Jari-Matti Latvala i Mikko Hirvonen. Urmo Aava stracił do Hiszpana 2,3 sekundy plasując się na szóstej pozycji. Tylko o 0,1 sekundy gorszy czas zanotował Conrad Rautenbach. Sebastien Loeb, dziewiąty w tabeli czasów, stracił do Daniego Sordo 2,6 sekundy. Nie miało to jednak znaczenia, bo Francuz wygrał 55. Rajd Akropolu!!!
Oto nieoficjalne wyniki kończącej się właśnie greckiej rundy Mistrzostw Świata:
1. Sebastien Loeb, Citroën C4 WRC, 3:54:54,7
2. Petter Solberg, Subaru Impreza WRC, +0:01:09,5
3. Mikko Hirvonen, Ford Focus WRC, +0:01:56,1
4. Urmo Aava, Citroën C4 WRC, +0:04:19,7
5. Dani Sordo, Citroën C4 WRC, +0:04:49,4
6. Matthew Wilson, Ford Focus WRC, +0:06:11,3
7. Jari-Matti Latvala, Ford Focus WRC, +0:06:45,8
8. Henning Solberg, Ford Focus WRC, +0:09:14,0
…
10. Conrad Rautenbach, Citroën C4 WRC, +0:13:29,1
Cieszymy się z czterdziestego pierwszego zwycięstwa Loeba w barwach Citroëna i z punktów zdobytych przez kierowców C4-ek. Przy okazji Sebastien Loeb wrócił na pierwsze miejsce klasyfikacji generalnej sezonu, choć przewaga nad Mikko Hirvonenem nie jest zbyt duża. Ważniejsze, że Ford uzyskał tym razem sporo mniej punktów od Citroëna.
KG
Najnowsze komentarze