Wspaniała wiadomość – wszystkie dzisiejsze odcinki specjalne Rajdu Portugalii wygrał Sebastien Loeb! Na OS11 wprawdzie różnica między Francuzem, a Groszkiem wyniosła tylko 1,7 sekundy, alen ie zmienia to faktu znakomitej dyspozycji Sebastiena i… Citroëna! Dani Sordo tym razem był dopiero ósmy, a spowodowały to problemy z drzwiami – były nieszczelne i do środka C4ki dostawało się sporo kurzu. Lepszy okazał się Gigi Galli – wywalczył szósty czas OSu. Kierowcy Kronosa zamykali dziesiątkę – Carlsson był o 1,1 sekundy szybszy od Stohla.
OS12, to kolejna wygrana Loeba – tym razem dołożył Grönholmowi aż 14,1 sekundy, ale to efekt wypadnięcia Fina z trasy. Groszek zajął dopiero czwarte miejsce na mecie tego odcinka. Dani Sordo powrócił na swoją piątą lokatę. Gigi Galli był ósmy, tuż przed Danielem Carlssonem. Manfred Stohl otworzył drugą dziesiątkę.
Trwający jeszcze OS13 nie przyniesie już zmiany w kwestii jego zwycięzcy – został nim niesamowity Sebastien Loeb. Niemal 10 sekund za nim finiszował Marcus, dzięki czemu na koniec II etapu różnica między tymi dwoma zawodnikami przekroczyła 40 sekund! To jednak nie znaczy, że Loeb ma komfortową sytuację – Marcus jest naprawdę dobry. Jeździł przecież Peugeotem… ;-) Dani Sordo – jak zwykle – na OSie był piąty. Gigi Galli wywalczył siódmą lokatę, a Daniel Carlsson zamknął dziesiątkę. Manfred tym razem finiszował na dwunastej pozycji wciąż uskarżając się na ustawienia Xsary.
Po drugim etapie Rajdu Portugalii sytuacja w klasie WRC wygląda następująco:
1. Sebastien Loeb, Citroën C4 WRC, 3:00:25,5
2. Marcus Grönholm, Ford Focus WRC, +0:00:40,5
3. Mikko Hirvonen, Ford Focus WRC, +0:01:57,3
4. Petter Solberg, Subaru Impreza WRC, +0:02:10,3
5. Daniel Sordo, Citroën C4 WRC, +0:03:59,4
6. Jari-Mati Latvala, Ford Focus WRC, +0:04:50,2
7. Henning Solberg, Ford Focus WRC, +0:06:49,0
8. Daniel Carlsson, Citroën Xsara WRC, +0:06:55,6
9. Gianluigi Galli, Citroën Xsara WRC, +0:08:12,8
10. Manfred Stohl, Citroën Xsara WRC, +0:11:20,6
W klasyfikacji JRC czołówka przedstawia się następująco:
1. Urmo Aava, Suzuki Swift S1600
2. Per-Gunnar Andreson, Suzuki Swift S1600
3. Jozef Beres, Renault Clio S1600
4. Jaan Mölder, Suzuki Swift S1600
5. Vilius Rozukas, Suzuki Swift S1600
Jutro pięć ostatnich odcinków, w tym finałowy SuperOS na Estadio Algavre, który będzie już zapewne tylko kolejnym spektakularnym widowiskiem dla licznie zebranej publiczności. Pozwoli w zasadzie przypieczętować zwycięstwo, a my wierzymy, że z tego zwycięstwa cieszył się będzie nie kto inny, tylko Sebastien Loeb.
A więc do jutra!
KG
Najnowsze komentarze