Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

WRC: Czterdzieste zwycięstwo załogi Loeb/Elena

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2008-05-18
w Wiadomości
Czas czytania 8 minut
21
A A
0

Zmagania rozpoczął OS13 – Monte Olia. Na dystansie 19,28 km Sebastien Loeb najwyraźniej – swoim zwyczajem – jeszcze się dobrze nie wybudził, bo znowu po dwa najlepsze miejsca sięgnęli kierowcy fabrycznego teamu Forda. Ciekawe, czy Malcolm Wilson, jego szef, nie zarządził przypadkiem team orders, by pozwolić Hirvonenowi na utrzymanie jak największej przewagi nad Sebastienem Loebem w klasyfikacji sezonu. Mikko wygrał bowiem pierwszą dzisiejszą próbę pokonując kolegę z zespołu o 5,1 sekundy. Loeb finiszował z trzecim czasem i stratą 10,3 sekundy do zwycięzcy odcinka.
Wciąż właściwego rytmu nie mógł odnaleźć drugi z kierowców Citroën Sport – Dani Sordo. Musiał się zadowolić piątą lokatą wyprzedzony przez Gigiego Galli. Strata do Włocha powiększyła się o kolejne 1,5 sekundy.
Nie zachwycił także Urmo Aava zajmując dopiero jedenaste miejsce. Coraz mniej realne wydawało się dogonienie Henninga Solberga, który na tej próbie okazał się o równe 9 sekund szybszy od zawodnika z Estonii.
Reprezentujący Zimbabwe Conrad Rautenbach w drugiej prywatnej C4-ce odnotował niezły trzynasty czas. Odrobił nieco do jadącego Fordem Federico Villagry 3,2 sekundy, co zmniejszyło dystans do kierowcy Focusa do 9,1 sekundy w klasyfikacji generalnej.
W klasie A6 znakomitym przejazdem popisał się Michał Kościuszko. O 5,4 sekundy pokonał drugiego na mecie Martina Prokopa (Citroën C2 S1600) i powiększył swoją przewagę nad Czechem do 5,9 sekundy w klasyfikacji generalnej. Z trzecim czasem w klasie ukończył odcinek Sebastien Ogier (również Citroën C2 S1600).

Peugeot 408 – reklama

Dzisiejsze pętle składały się tylko z dwóch odcinków, więc poranne zmagania zakończył OS14 – liczący sobie 18,66 km Sorilis 1. Sebastien Loeb otworzył drugie oko i stwierdził, że koniec pobłażania młodym wilczkom z Forda. Wygrał z drugim na mecie Hirvonenem (czyżby jednak wprowadzono team orders?…) o 3,9 i z trzecim Latvalą o 4,3 sekundy. Otrzeźwienie przyszło też do Daniego Sordo – Hiszpan był czwarty, ale odrobił do Gigiego Galli tylko niecałe dwie sekundy.
Świetnie pojechali „prywaciarze” – znakomitym szóstym czasem popisał się Conrad Rautenbach zbliżając się tym samym w generalce na 7,3 sekundy do legendarnego Pettera Solberga, który borykając się z samochodem stracił na tym odcinku aż 103,5 sekundy do Loeba! Urmo Aava wywalczył siódmy czas próby odrobiwszy 1,7 sekundy do Henninga Solberga.
Martin Prokop wygrał rywalizację w klasie A6 pokonując drugiego na mecie Michała Kościuszko o 4,5 sekundy. To jednak było za mało, by odebrać Polakowi prowadzenie w klasie juniorów. Trzeci w kategorii JWRC finiszował Sebastien Ogier.

Popołudniowa pętla rozpoczęła się od kolejnego zwycięstwa Fordów. Po odcinkowe zwycięstwo na Monte Olia 2 sięgnął Jari-Matti Latvala wyprzedzając o 2,7 sekundy Mikko Hirvonena. Team orders jednak działał ;-) Trzeci czas uzyskał Gigi Galli, a dopiero czwarta lokata przypadła Sebastienowi Loebowi. Francuz stracił do naciskającego go w generalce Hirvonena 6,8 sekundy, ale przewaga po odcinku wynosiła jeszcze 16,2 s. Dani Sordo stracił już praktycznie szanse na dogonienie Gigiego – uzyskując piąty czas powiększył stratę do 20,3 sekundy :-(
„Prywaciarze” zamknęli pierwszą dziesiątkę – Urmo Aava był dziewiąty tracąc do siódmego na mecie Henninga Solberga 0,6 sekundy, zaś Conrad Rautenbach uzyskał dziesiąty czas. Niestety Petter Solberg odzyskał wiarę we własne siły i w samochód i nie da sobie już odebrać jedenastego miejsca. Teraz celem dla Rautenbacha może być jedynie Matthew Wilson, który uległ młodszemu z braci Solbergów spadając na dwunastą lokatę w generalce.
Michał Kościuszko wygrał kolejny odcinek w klasie JWRC. Był szybszy od Martina Prokopa o sześć sekund, a rywali w klasie A6 przedzielił dodatkowo Sebastien Ogier.

Warto przeczytać!

Renault Kwid liderem w badaniu „The Chosen Ones 2025 1 Wiadomości

Renault Kwid liderem w badaniu „The Chosen Ones” 2025

2025-11-16
Udany pierwszy sezon Alpine A290 w Pucharze FIA EcoRally 07 Wiadomości

Udany pierwszy sezon Alpine A290 w Pucharze FIA EcoRally

2025-11-16

Renault chce ożywić relacje z Nissanem. Zaskakujące rozmowy między firmami

2025-11-16

Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu

2025-11-16

Sebastien Loeb praktycznie zapewnił sobie kolejne zwycięstwo podczas przejazd przez OS16, czyli Sorilis 2. Uległ wprawdzie Hirvonenowi o 3,2 sekundy, ale pokonał Latvalę (o 0,8 sekundy) plasując się na drugiej pozycji. Dani Sordo pokonał Gallego (o 3,7 sekundy), ale to za mało, by odrobić wcześniejsze straty i już tylko cud na ostatnim odcinku mógłby zapewnić Hiszpanowi czwartą lokatę w rajdzie.
„Prywaciarze” w C4-kach tym razem odwrócili kolejność – Rautenbach wywalczył dziewiąty czas, zaś Aava zamknął dziesiątkę. Przewaga Conrada nad Matthew Wilsonem na tym odcinku pozwoliła na zbliżenie się do syna szefa Forda w generalce na 9,8 sekundy. Zawodnik z Estonii zaś będzie musiał się zadowolić ósmym miejscem, co i tak jest niezłym wynikiem dla Aavy. Od Henninga Solberga dzieli go wciąż 18,3 sekundy.
Jeden z najszybszych przejazdów wśród juniorów zaliczył Michał Kościuszko. Lepiej wypadł tylko Jaan Molder – jego kolega z fabrycznego teamu Suzuki. Czyżby Polak zmierzał po swoje pierwsze zwycięstwo w JWRC? Co ciekawe – MiKo za drugim razem przejechał Sorilis o 9,1 sekundy szybciej, niż podczas pierwszego przejazdu. Owszem – droga była już przeczyszczona, ale taka progresja wyniku musi cieszyć. Z kolei o prawdziwym pechu musi mówić Martin Prokop – na ósmym kilometrze Sorilis 2 uszkodził zawieszenie C2-ki S1600 i odpadł z rywalizacji :-( Dzięki temu Michał Kościuszko bezstresowo może sięgnąć po zwycięstwo w JWRC, zaś Sebastien Ogier wskoczył na czwarte miejsce w klasie A6 – za Aaronem Burkartem i Shaunem Gallagherem – wszyscy trzej w Citroënach C2 S1600. Na piątym miejscu w klasie jest Patrik Sandell w Renault Clio, zdobywca trzeciego czasu na Sorilis 2.

Rajd Włoch zakończył się krótkim odcinkiem specjalnym o długości 2,69 km – Lis(c)ia Ruja. Najszybszy przejazd zaliczył Jari-Matti Latvala (pewnie po to, by uciąć domysły o team orders, ale trudno było znacząco pokonać Hirvonena na tak krótkim dystansie), który wyprzedził kolegę z zespołu o 2,2 sekundy. Między kierowcami Focusów zmieścił się jeszcze Petter Solberg. Minimalnie gorszy przejazd, niż Hirvonen, zaliczył Gigi Galli tracąc do Latvali 2,3 s. Sebastien Loeb uzyskał piąty czas, ale oczywiście nie oddał prowadzenia w całej imprezie. Dani Sordo uzyskał czas o 8,8 sekundy gorszy od zwycięzcy odcinka, co dało mu dziesiąty wynik próby. Hiszpana pokonał (o 0,3 sekundy) Urmo Aava w prywatnej C4-ce.
Po przejeździe jedenastu załóg OS17 został przerwany przez Pana Jacka Bartosia, delegata FIA d/s bezpieczeństwa, z powodu zbyt dużej liczby kibiców przy trasie rajdu.

Tak więc trzecie zwycięstwo w Rajdzie Sardynii zaliczyła załoga Sebastien Loeb/Daniel Elena, którzy triumfowali tu już w latach 2005-2006. To czterdziesty tryumf Sebastiena i Daniela w Mistrzostwach Świata w klasie WRC, a to wszystko tylko przy 104 startach! Od pierwszego z tych zwycięstw nie minęło jeszcze nawet 6 lat. Na Sardynii – nie licząc nieukończonego rajdu przed rokiem – Loeb i Elena nigdy nie byli niżej, niż na drugim miejscu (przed czterema laty).

0793 04 Wiadomości

Z kolei druga załoga Citroën Sport – Dani Sordo/Marc Martí – wprawdzie może się cieszyć z piątego miejsca w tym roku, ale przez dwa poprzednie występy na Sardynii w WRC było lepiej – za każdym razem Dani i Marc lądowali na najniższym stopniu podium, a trzy lata tamu zwyciężyli w JWRC (w Citroënie C2 S1600 oczywiście). Tym razem podium nie było, a na wszystkim zaważyła sobota, kiedy Dani sukcesywnie tracił wypracowaną w piątek przewagę. Cóż – szkoda, ale taki jest sport.

Ogólnie należy się cieszyć z występu „naszych”. Szkoda tylko, że Sebastien odrobił tylko dwa punkty do prowadzącego w klasyfikacji kierowców Hirvonena, ale z drugiej strony to dobrze – za dwa tygodnie w Grecji to Fin będzie czyścił drogę pierwszego dnia ;-)

Nieoficjalna klasyfikacja końcowa Rajdu Sardynii przedstawia się więc następująco:
1. Sebastien Loeb, Citroën C4 WRC, 3:57:17,2
2. Mikko Hirvonen, Ford Focus WRC, +0:00:10,6
3. Jari-Matti Latvala, Ford Focus WRC, +0:00:15,3
4. Gigi Galli, Ford Focus WRC, + 0:01:42,5
5. Dani Sordo, Citroën C4 WRC, +0:02:05,6
6. Chris Atkinson, Subaru Impreza WRC, +0:05:08,6
7. Henning Solberg, Ford Focus WRC, +0:06:01,0
8. Urmo Aava, Citroën C4 WRC, +0:06:21,3
…
13. Conrad Rautenbach, Citroën C4 WRC, +0:10:18,6

KG


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0793 04 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C2SportRenaultClio
Udostepnij7Tweet5Udostepnij1
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Wiadomości

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3440 udostępnienia
    Udostepnij 1376 Tweet 860
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3467 udostępnienia
    Udostepnij 1387 Tweet 867
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2320 udostępnienia
    Udostepnij 928 Tweet 580
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5169 udostępnienia
    Udostepnij 2068 Tweet 1292

Testy samochodów

dacia jogger extreme 140 czyli z hybryda pod strzechy 06 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Jogger Extreme hybrid 140, czyli z hybrydą pod strzechy

autor Krzysztof Gregorczyk
2024-12-11
Nowy Opel Mokka e GS 156 KM 01 Wiadomości
Testy

Test: Nowy Opel Mokka-e GS 156 KM – z prądem po niemiecku

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-08-08
07. Renault Megane GrandCoupe Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane GrandCoupe 1.2 TCe 130 KM – atrakcyjny sedan w dobrej cenie. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-12-22
Renault Clio lepsze niż Volkswagen Golf. Nowy lider w Europie!
Testy

Test: Renault Clio TCe 130 KM EDC RS Line – hatchback w sportowym stylu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-12-31
renault scenic x mod 113 Wiadomości
Testy

Test: Renault Scenic Xmod 1.2 TCe Energy Bose Edition okiem czytelnika. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-10-23

Najnowsze komentarze

  • RRR - Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu
  • Rafał - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Anonim - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Kulson - Francuscy dziennikarze przetestowali DS N°8 na autostradzie. Czy naprawdę przejedzie ponad 500 km?
  • Bodzio - Nowy komfortowy elektryczny SUV Citroën C5 Aircross Comfort Range już w polskich salonach
  • Roman - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu
  • Anonimowo - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu

Zobacz też

Peugeot Manifesto 2015 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne. Tak narodził się 408

100-tysięczna Alfa Romeo Tonale zjechała z linii montażowej fabryki Stellantis we Włoszech

Rządowe dopłaty do samochodów elektrycznych receptą na kryzys branży we Francji

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz