Sytuacja w mistrzostwach układa się więc bardzo pomyślnie, bo podium uzupełnił Dani Sordo w Mini, co oznacza, że dorobek punktowy Forda nie wzrósł specjalnie mocno, tym bardziej, że Latvala wczoraj wypadł z trasy i w ostatecznej rozgrywce praktycznie się nie liczył. Citroën zdobył więc kolejne 43 punkty i kolejne oczka za dwa pierwsze miejsca na Power Stage’u. Ale nie uprzedzajmy faktów – czas na krótkie podsumowanie trzeciego etapu ADAC Rallye Deutschland.
OS15 – Dhrontal 1 – 20,85 km
Tylko pięć odcinków specjalnych przewidziano na niedzielną część Rajdu Niemiec, z czego dwa różne, „normalne”, były powtórzone dwukrotnie, a ostatni miał niespełna 4,5 kilometra i tradycyjnie odbywał się w Trewirze.
Pierwszą próbę zapisał na swoje konto Mikko Hirvonen, który bardzo chciał dogonić Daniego Sordo i zakończyć zmagania na podium, choć zdawał sobie sprawę z tego, że w normalnej walce będzie to baaardzo trudne. Drugi czas należał do Latvali (+2,0), a odcinkowe podium uzupełnił Petter Solberg liczący na awans do czołowej piątki w klasyfikacji końcowej.
Loeb był dopiero czwarty (+3,6), ale doskonale wiedział, że to w zupełności wystarczy do obrony pozycji, a szans na dogonienie zespołowego kolegi praktycznie nie ma. Ogier także na asfalcie pokazał, że jest bardzo szybki i cieszyć się należy, że ten człowiek jeździ dla Citroëna.
Młodszy z Sebastienów także nie podejmował ryzyka – ukończył próbę z siódmym czasem (+8,3), niespełna 4,5 sekundy przed Kimi Räikkönenem.
Peter Van Merksteijn był dwunasty i musiał bronić swojej pozycji przed Dennisem Kuipersem, z którym przegrał na tej próbie aż o niemal 11 sekund.
OS16 – Moselwein 1 – 15,12 km
Drugi z niedzielnych odcinków, kończący krótką poranną pętlę Moselwein 1, zapisał na swoje konto Jari-Matti Latvala, który o 3 sekundy pokonał Sebastiena Loeba i o 3,1 sekundy Mikko Hirvonena. Finowi nie udało się jednak zbytnio zbliżyć do zajmującego trzecie miejsce w generalce Daniego Sordo – Hiszpan był na tym odcinku czwarty ze stratą 3,9 sekundy do Latvali i wcale nie zamierzal rezygnować z podium dla swojego nowego zespołu.
Piątkę uzupełnił Petter Solberg, który pokonał Krisa Meeke’a (ten zwiedzał winnice) i awansował na piąte miejsce łącznej klasyfikacji.
Kolejne dwa miejsca zajęli Ogier (+8,3) i Räikkönen (+17,7), który był dziś nieco bardziej zadowolony ze swojej jazdy.
Peter Van Merksteijn znowu przegrał z Kuipersem, ale utrzymał dziesiąte miejsce w generalce z zapasem 7,4 sekundy nad rodakiem.
OS17 – Dhrontal 2 – 20,85 km
Po serwisowej przerwie załogi powróciły na Dhrontal, gdzie zwyciężył Loeb pokonując szóstego na mecie Ogiera aż o 15,5 sekundy. Odcinkowe podium uzupełnili Dani Sordo (+3,9) i Mikko Hirvonen (+9,1). Jak tak dalej pójdzie, to Mini też będą górować nad Fordami, zwłaszcza na asfalcie ;-)
Petter Solberg był czwarty (+13,3) powiększając przewagę nad Krisem Meeke o kolejne 1,9 sekundy.
Dość niespodziewanie Peter Van Merksteijn wbił się do czołowej siódemki (+38,5) powiększając przewagę nad Dennisem Kuipersem do 11,6 sekundy.
Iceman stracił przeszło 70 sekund do Loeba w połowie odcinka przebijając oponę, ale były mistrz F1 nie stracił siódmej pozycji w generalce! Kapcia złapał też Latvala
OS18 – Moselwein 2 – 15,12 km
Ostatni „prawdziwy” odcinek wygrał Sebastien Loeb, a kolejne miejsca zdobyli Mikko Hirvonen (+3,7), Dani Sordo (+3,8) i Sebastien Ogier (+4,0). Solberg był szósty (za Latvalą), a Räikkönen siódmy (+18,9), który stracił do Norwega tylko 0,1 sekundy!
Peter Van Merksteijn finiszował z dziesiątym czasem (+26,3) i stracił 5,1 sekundy z przewagi nad Denisem Kuipersem, ale w zapasie przed superOSem zostało jeszcze dość bezpieczne 6,5 sekundy.
OS19 – Circus Maximus Trier – 4,37 km
Circus Maximus pokazał dominację Citroënów – trzy punkty zgarnął Sebastien Loeb, dwa, Sebastien Ogier i pojedynczy punkcik zapisał na swoje konto Petter Solberg. Z Norwegiem zremisował Jari-Matti Latvala.
Kimi finiszował z dziesiątym czasem, ale dzięki nieukończeniu rajdu przez Krisa Meeke’a Fin awansował na szóste miejsce w klasyfikacji generalnej. Zyskał na tym także Peter Van Merksteijn, który ukończył rajd na dziewiątej pozycji.
I na koniec nieoficjalna klasyfikacja generalna Rajdu Niemiec (pierwsza dziesiątka):
1. Sebastien Ogier, Citroën DS3 WRC, 3:32:15,9
2. Sebastien Loeb, Citroën DS3 WRC, +0:00:39,8
3. Dani Sordo, Mini WRC, +0:01:55,6
4. Mikko Hirvonen, Ford Fiesta WRC, +0:02:43,7
5. Petter Solberg, Citroën DS3 WRC, +0:03:48,0
6. Kimi Räikkönen, Citroën DS3 WRC, +0:07:24,6
7. Henning Solberg, Ford Fiesta WRC, +0:07:45,9
8. Armindo Araujo, Mini WRC, +0:09:29,8
9. Peter Van Merksteijn, Citroën DS3 WRC, +0:10:01,6
10. Dennis Kuipers, Ford Fiesta WRC, +0:10:09,0
KG
zdjęcia: Citroën Racing i oficjalna strona Pettera Solberga
Najnowsze komentarze