Za nami kolejne cztery odcinki piątej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata. Dzisiejszy etap zakończy jeszcze superOS, ale że będzie rozgrywany dopiero po północy naszego czasu, relację z niego zdamy wraz z raportem z ostatniego, jutrzejszego dnia zmagań.
Na piątek przewidziano cztery „duże” próby o łącznej długości 159,7 km podzielone oczywiście na dwie pętle. Przyjrzyjmy się, co się działo w Argentynie w dniu dzisiejszym.
OS6 – Santa Rosa – Villa del Dique 1 – 40,69 km
Zwycięzcą pierwszego dziś odcinka specjalnego został Sebastien Ogier, ale Loeb nie odpuszczał – stracił do młodszego imiennika jedynie 1,4 sekundy. Na międzyczasach starszy z Francuzów był generalnie nieco szybszy, ale pod koniec popełnił błąd, wypadł lekko z trasy stąd strata na mecie.
Tempo Sebastienów próbował utrzymywać Mikko Hirvonen, ale na przeszło 40 kilometrach okazał się wolniejszy o 4 sekundy od zespołowego kolegi.
Dani Sordo narzekał na niepracujący jeden cylinder, w efekcie czego stracił blisko 50 sekund do Ogiera i wypadł z punktowanej dziesiątki, wyprzedzony przez Madsa Østberga.
OS7 – Amboy – Yacanto 1 – 39,16 km
Drugą dzisiejszą próbę zapisał na swoje konto powracający w systemie Rally2 Mads Østberg. W tym chłopaku drzemie duży potencjał. Norweg pokonał o pół sekundy dziewięciokrotnego Mistrza Świata, Sebastiena Loeba, a odcinkowe podium uzupełnił Mikko Hirvonen (+3,6), który też zaliczył lekką przygodę z kamieniem, ale na szczęście nie przyniosło to specjalnie niekorzystnych skutków.
Wydarzeniem odcinka z pewnością był błąd Sebastiena Ogiera, który na śliskiej drodze nie wyhamował, przestrzelił zakręt i musiał cofać. W efekcie uciekło mu dużo czasu – strata do Loeba, który tym samym awansował na pozycję lidera klasyfikacji generalnej, wyniosła 44 sekundy.
Ogier i tak wygrał z Danim Sordo (9. miejsce, +1:00,0), ale Hiszpan miał problemy z samochodem i robił wszystko, by ograniczyć straty i dojechać do serwisu, gdzie mechanicy Citroëna mieli naprawić samochód. W DS3 WRC Daniego brakowało mocy na niskich obrotach, co utrudniało jazdę na krętych, wolnych partiach.
OS8 – Santa Rosa – Villa del Dique 2 – 40,69 km
Po serwisowej przerwie Sebastien Loeb dopisał do swojego dorobku kolejne odcinkowe zwycięstwo pokonując asa Volkswagena o 3,4 sekundy. Co ciekawe na międzyczasach Ogier wyglądał naprawdę nieźle, ale pod koniec odcinka przebił lewą przednią oponę i finiszował na kapciu. Młodszy z Francuzów i tak miał szczęście, że straty były tak niewielkie.
Los nie uśmiechnął się tak szeroko do Mikko Hirvonena, który także przebił oponę, ale zdarzyło się to w połowie odcinka. Fin jechał dalej, ale pięć kilometrów przed metą guma pękła na dobre i stąd strata fińskiej załogi Citroëna wynosząca aż 36 sekund i dziewiąte miejsce na mecie odcinka. W efekcie Mikko spadł na trzecie miejsce w generalce, 15,2 sekundy za Ogiera, który z kolei tracił po tej próbie blisko 30 sekund do Loeba.
Dani Sordo finiszował jako ósmy (+32,3). Silnik w jego Citroënie został usprawniony i Hiszpan mógł już jechać pełnym gazem. Skąd więc ta strata? Liczyliśmy na więcej…
OS9 – Amboy – Yacanto 2 – 39,16 km
Liczyliśmy i doczekaliśmy się ;-) Dani wbił się do czołowej piątki (+25,5) na ostatnim „prawdziwym” OS-ie drugiego etapu, który wygrał jednak Sebastien Loeb. Niestety szczęście opuściło do reszty Mikko Hirvonena – strata Fina do zwycięzcy odcinka wyniosła aż 5:57, co było skutkiem usterki układu elektrycznego w DS3 WRC.
Straty poniósł także Jari-Matti Latvala, który złapał gumę, zmieniał na odcinku koło i stracił niemal dwie minuty do zwycięzcy.
Ogier odpuścił, gdy zobaczył, że Mikko ma problemy z samochodem – wygląda na to, że faktycznie jest gotów zadowolić się drugim miejscem, a już na pewno nie chciałby go stracić w sytuacji, gdy Loeb nie zagrozi mu w walce o tytuł. A główni rywale i tak będą finiszować za nim…
I na koniec, jak zwykle, czołowa dziesiątka klasyfikacji generalnej:
1. Sebastien Loeb, Citroën DS3 WRC, 3:27:25,0
2. Sebastien Ogier, Volkswagen Polo WRC, +0:00:40,3
3. Jewgienij Nowikow, Ford Fiesta WRC, +0:02:39,5
4. Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo WRC, +0:02:53,0
5. Thierry Neuville, Ford Fiesta WRC, +0:03:31,1
6. Mikko Hirvonen, Citroën DS3 WRC, +0:06:41,9
7. Andreas Mikelsen, Volkswagen Polo WRC, +0:07:45,6
8. Mads Østberg, Ford Fiesta WRC, +0:10:40,1
9. Martin Prokop, Ford Fiesta WRC, +0:11:59,2
10. Dani Sordo, Citroën DS3 WRC, +0:13:01,1
Citroen
KG, zdjęcia: Citroën Racing
Najnowsze komentarze