Zmagania zakończyły się już na dobre, czas więc najwyższy opisać, jak rozwijała się sytuacja na poszczególnych odcinkach specjalnych, których na dziś zaplanowano dziewięć. Oto krótka relacja.
OS9 Hohlandsbourg 1 – 9,87 km
Od samego rana Sebastien Ogier przypuścił atak. Wczorajsze obawy o silnik nie potwierdziły się, a jedyny problem sprawiły w piątek tylne hamulce, które w serwisie oczywiście naprawiono i dziś Citroën DS3 WRC młodszego z Sebastienów działał już bez zarzutu.
Drugim czasem na próbie popisał się Petter Solberg w kolejnym DS3 WRC (+1,3), a czołową trójkę uzupełnił Dani Sordo (+2,0). W generalce ci sami kierowcy zajmowali pierwsze trzy miejsca w odwrotnej kolejności, niż na mecie odcinka, a mieścili się w 0,8 sekundy!
OS10 Firstplan 1 – 16,50 km
Dani Sordo nie cieszył się zbyt długo z prowadzenia w rajdzie – spadł na drugie miejsce łącznej klasyfikacji po trzecim czasie na OS10. Próbę wygrał Petter Solberg, o 0,6 sekundy szybszy od Sebastiena Ogiera i o dalszych 0,3 od Sordo.
OS11 Vallée de Munster 1 – 22,26 km
Niestety Petterowi też nie było dane na długo zaznać radości z prowadzenia w generalce – już na następnym odcinku Norweg przebił przednią prawą oponę i spadł na trzecie miejsce ze stratą ponad 41 sekund do nowego lidera łącznej klasyfikacji, Sebastiena Ogiera. Francuz zresztą wygrał tę próbę pokonując o 3,8 sekundy Daniego Sordo, dzięki czemu wyprzedził Hiszpana w generalce.
OS12 Grand Ballon 1 – 24,02 km
Kończący poranną pętlę Grand Ballon przyniósł kolejną zmianę na czele stawki – Dani Sordo pokazał, że na asfalcie jest bardzo niebezpieczny i wygrał odcinek. Dołożył 2,9 sekundy Petterowi Solbergowi, 3,3 sekundy Latvali i 3,5 sekundy Ogierowi, wskutek czego wyprzedził Francuza łącznie o 0,2 sekundy na półmetku rajdu.
OS13 Hohlandsbourg 2 – 9,87 km
Po serwisowej przerwie dwa najlepsze czasy należały do Citroënów – Solberg zremisował z Ogierem, a czwarty w wynikach próby Dani Sordo stracił do rywali w Citroënach 1,1 sekundy, co wywindowało Francuza w DS3 WRC na pozycję lidera klasyfikacji generalnej. Petter zaś powoli, acz sukcesywnie uciekał przed Latvalą, tym razem trzecim na odcinku.
Z trasy wypadł drugi z kierowców Mini, Kris Meeke.
OS14 Firstplan 2 – 16,50 km
Ogier umocnił swoją pozycję lidera zwyciężając na OS14. Francuz w Citroënie pokonał Jari-Mattiego Latvalę o 2 sekundy, a trzeciemu na mecie Petterowi Solbergowi dołożył 2,3 sekundy. Dani Sordo był czwarty i tracił już do Ogiera w łącznych wynikach 4,2 sekundy.
OS15 Vallée de Munster 2 – 22,26 km
Ogier kontynuował swoją szaloną jazdę na Vallée de Munster 2, który wygrał z przewagą 3,7 sekundy nad Danim Sordo. Trzeci w wynikach Latvala (+3,9) pokonał o 3,2 sekundy Pettera Solberga, który już w zasadzie nie miał szans na awans na drugie miejsce w generalce, ale i Latvali się obawiać nie musiał – po tej próbie Norweg miał jeszcze 47,7 sekundy przewagi nad Finem.
OS16 Grand Ballon 2 – 24,02 km
Ostatni „prawdziwy” odcinek dnia dość niespodziewanie wygrał Jari-Matti Latvala, który okazał się o 2 sekundy szybszy od Daniego Sordo. Czołową trójkę uzupełnił Petter Solberg (+2,4), o pół sekundy szybszy od Sebastiena Ogiera. Francuz miał wówczas siedmiosekundową przewagę nad Danim Sordo.
OS17 Mulhouse – 3,09 km
Krótki superOS w Miluzie wygrał jednak Ogier, a czołową piątkę uzupełnili Latvala (+1,5), Solberg (+2,3), Sordo (+2,5) i Hirvonen (+3,6).
W efekcie klasyfikacja generalna (pierwsza dziesiątka) po dwóch etapach prezentuje się następująco:
1. Sebastien Ogier, Citroën DS3 WRC, 2:42:24,3
2. Dani Sordo, Mini WRC, +0:00:09,5
3. Petter Solberg, Citroën DS3 WRC, +0:00:51,9
4. Jari-Matti Latvala, Ford Fiesta WRC, +0:01:36,4
5. Mikko Hirvonen, Ford Fiesta WRC, +0:02:51,0
6. Dennis Kuipers, Ford Fiesta WRC, +0:05:59,3
7. Armindo Araujo, Mini WRC, +0:06:08,8
8. Henning Solberg, Ford Fiesta WRC, +0:06:25,6
9. Mads Østberg, Ford Fiesta WRC, +0:07:16,4
10. Pierre Campana, Mini WRC, +0:07:44,2
KG
zdjęcia: Citroën Racing
Najnowsze komentarze