OS8 – Almodovar 1 – 26,20 km
Korzystając z niezłej pozycji startowej Sebastien Loeb przypuścił atak od samego rana – wygrał pierwszą próbę dnia, a tuż za nim znaleźli się kierowcy fabrycznych Fordów: Latvala i Hirvonen.
Sebastien Ogier, czyszczący dziś trasę, wywalczył dopiero piąty czas – przed juniorem Citroëna zmieścił się jeszcze Petter Solberg.
Dani Sordo, drugi w kolejności startujących kierowców, musiał się zadowolić szóstym wynikiem próby. Hiszpan pod koniec odcinka miał pewne problemy ze zrozumieniem opisu i dlatego wówczas nieco zwolnił.
Kimi Räikkönen znowu zaliczył dziesiąty czas, co naprawdę musi budzić podziw – Iceman zostawił za sobą starych wyjadaczy WRC takich, jak Khalid Al-Qassimi, czy Federico Villagra. Owszem – może kierowców nie najwyższych lotów, ale na pewno mających ogromne doświadczenie.
OS9 – Vascao 1 – 25,23 km
Tabela wyników na mecie drugiej dzisiejszej próby świeciła na czerwono ;-) Cztery pierwsze miejsca wywalczyli kierowcy Citroënów. Oczywiście o kolejne zwycięstwo starał się Sebastien Loeb, nie dziwne więc, że wygrał kolejny OS, uzyskując 3,1 sekundy przewagi nad Petterem Solbergiem i przy okazji awansując na pozycję wicelidera rajdu. Dani Sordo stracił kolejnych 5 sekund i zajął trzecie miejsce, a borykający się z luźnym szutrem Sebastien Ogier był czwarty (+11,1).
Fabryczne Fordy nawet korzystając z dobrych pozycji startowych nie były tym razem w stanie nawiązać walki – Hirvonen był piąty, a Latvala niedługo po starcie wypadł z drogi za wzniesieniem, uderzył w drzewo i uszkodził koło Focusa.
Kimi Räikkönen uległ tym razem Villagrze, ale stracił tylko 4,6 sekundy, co przy wciąż jeszcze ponad półminutowej przewadze nie było problemem. Dzięki wypadnięciu Latvali, Iceman awansował na dziewiąte miejsce w generalce.
OS10 – S. Bras de Alportel 1 – 16,12 km
Na najkrótszej próbie dnia kończącej przedpołudniową pętlę nie doszło, wbrew nadziejom co niektórych, do zmiany lidera rajdu. Loeb wprawdzie pokonał Ogiera, ale tylko o 2,4 sekundy. Na dodatek nie wygrał odcinka – z oesowego triumfu cieszył się Petter Solberg, o 0,3 sekundy szybszy od Daniego Sordo. Loeb był więc trzeci, ale tablica wyników znów pokazywała na czele tylko Citroëny C4 WRC :-)
Räikkönen znowu przegrał z Villagra, ale jedynie o 0,3 sekundy. Gdyby dojechał do mety na dziewiątej pozycji, to znowu zapunktowałby w klasyfikacji sezonu. Na dogonienie Østberga Iceman wprawdzie nie ma szans (strat sięgała po pierwszej dzisiejszej pętli 1,5 minuty), ale ponad pół minuty zapasu nad Villagrą może się okazać wystarczające do utrzymania dziewiątego miejsca.
OS11 – Almodovar 2 – 26,20 km
Drugi przejazd przez Almodovar, który nastąpił po serwisowej przerwie, wygrał Sebastien Ogier. Czyszczenie trasy nie miało już znaczenia, dlatego młody Francuz walczył o utrzymanie pozycji lidera klasyfikacji generalnej. Junior Citroëna był coraz bliżej pierwszego zwycięstwa w cyklu WRC, a że woli walki mu nie brakuje, więc…
Odcinkowe podium uzupełnili Petter Solberg (+2,5) i Dani Sordo (+4,6), który pokonał czwartego na mecie Loeba o 1,4 sekundy i wyprzedził go w generalce uzyskując pozycję wicelidera, z przewagą jedynie 0,9 sekundy nad utytułowanym kolegą. Hiszpan starał się dbać o ogumienie, co mogło się przydać na ostatnim odcinku dzisiejszego etapu. Mimo to i tak przejechał metę z kompletnie zdartą prawą przednią oponą.
Kimi Räikkönen finiszował z dziesiątym czasem ulegając pół sekundy Federico Villagrze.
OS12 – Vascao 2 – 25,23 km
Przedostatnia dzisiejsza próba ponownie zmieniła kolejność czołówki klasyfikacji generalnej. Na jej czele wprawdzie w dalszym ciągu znajdował się Sebastien Ogier, ale Loeb wskoczył na drugie miejsce korzystając z kiepskiego stanu opon C4-ki Daniego Sordo. Hiszpan stracił na tym odcinku aż niemal pół minuty do sześciokrotnego Mistrza Świata, co było efektem wielkiego zniszczenia bieżnika szutrowych Pirellek.
Odcinek wygrał Sebastien Loeb, ale odrobił do swojego młodszego imiennika tylko 5,8 sekundy. Co ciekawe, Ogier jechał szybko, ale niespecjalnie zużywał opony, więc koniec dnia może być bardzo emocjonujący.
Z wolniejszego tempa Daniego Sordo skorzystał też Petter Solberg, trzeci w wynikach OS-u. Mr Hollywood wskoczył na trzecie miejsce klasyfikacji generalnej z blisko 5-sekundową przewagą nad Danim. Nie zmienia to oczywiście w niczym faktu, że na czele łącznej klasyfikacji widnieją cztery Citroëny C4 WRC :-)
Kimi Räikkönen wbił się na tym odcinku do najszybszej ósemki pokonując i Madsa Østberga, i Federico Villagrę, a warto podkreślić, że zyskał nad nimi odpowiednio 13,1 oraz 22,6 sekundy. W efekcie przewaga Icemana nad Villagrą wzrosła do 55,5 sekundy, a strata do Østberga wciąż utrzymywała się na poziomie 1,5 minuty.
OS13 – S. Bras de Alportel 2 – 16,12 km
Kończący dzisiejsze zmagania odcinek S. Bras de Alportel 2 był prawdziwym testem dla opon. Kto dojedzie do mety, kto złapie kapcia, kto zabawi się w pociąg i nie będzie potrzebował gumy do jazdy?
W sumie największym pechowcem z „naszych” był Dani Sordo. Szósty czas oznaczał stratę tylko niespełna 16 sekund do zwycięskiego Loeba, ale w efekcie strata Hiszpana do liderującego na koniec dnia Ogiera sięgnęła już niemal 66 sekund.
Odcinek wygrał Sebastien Loeb, ale Ogier nie odpuszczał – stracił do utytułowanego kolegi tylko dwie sekundy!
Do trójki wbił się Mikko Hirvonen, który oszczędzał opony na poprzednich odcinkach, ale i tak zajmował na koniec etapu dopiero piąte miejsce w generalce.
Czwarty czas wywalczył Petter Solberg, trzeci w łącznej klasyfikacji na koniec dnia.
Kimi Räikkönen był dopiero dwunasty i stracił pół minuty do Villagry, ale w zapasie zostało jeszcze ponad 25 sekund. Iceman taką stratę odnotował na skutek wypadnięcia z drogi na 1,5 km przed metą odcinka.
Czy jutro będziemy świadkami pierwszego triumfu w WRC odniesionego przez Sebastiena Ogier? Oliver Quesnel, szef działu sportu Citroëna zapowiedział, że kierowca juniorskiego teamu nie będzie musiał ustępować Mistrzowi Świata i jeśli rzeczywiście ma wygrać, to wygra. Cieszy nas to, tym bardziej, że jeśli nie wydarzy się nic nieprzewidzianego, to Loeb i tak będzie wyżej notowany, niż Mikko Hirvonen, że o Latvali nie wspomnę, a to jest bardzo ważne. Spora zaliczka przed dalszą częścią sezonu na pewno się przyda, a jest szansa, że na asfaltach Fordy będą odstawać od Citroënów jeszcze bardziej.
Na koniec zostawiamy Was z klasyfikacją generalną (pierwsza dziesiątka) po drugim etapie Rajdu Portugalii:
1. Sebastien Ogier, Citroën C4 WRC, 2:50:48,1
2. Sebasiten Loeb, Citroën C4 WRC, +0:00:21,1
3. Petter Solberg, Citroën C4 WRC, +0:00:52,2
4. Dani Sordo, Citroën C4 WRC, +0:01:05,7
5. Mikko Hirvonen, Ford Focus WRC, +0:01:13,9
6. Henning Solberg, Ford Focus WRC, +0:03:02,8
7. Matthew Wilson, Ford Focus WRC, +0:04:41,8
8. Mads Østberg, Subaru Impreza WRC, +0:05:36,7
9. Kimi Räikkönen, Citroën C4 WRC, +0:07:29,7
10. Federico Villagra, Ford Focus WRC, +0:07:55,1
KG
Najnowsze komentarze