Za nami siedem pierwszych odcinków specjalnych Rajdu Wielkiej Brytanii. Ich łączny dystans wyniósł 131,38 km, przy czym dwie z przejeżdżanych dwukrotnie prób było krótkich, a dwie pozostałe liczyły sobie po ok. 30 km. Niezła przeplatanka.
Warunki były dość ciężkie, zwłaszcza na dominujących w tym rajdzie odcinkach szutrowych. Na asfalcie było łatwiej, ale tego typu próby było niewiele.
OS1 – Cardiff Bay 1 – 1,59 km (odbył się wczoraj wieczorem)
Pierwszym liderem rajdu został Sebastien Loeb. Siedmiokrotny już Mistrz Świata wykręcił czas 1:16,1 i o 0,7 sekundy pokona Sebastiena Ogiera. Odcinkowe podium uzupełnił Dani Sordo. Czwartym samochodem w tabeli wyników też był Citroën – to C4-ka Pettera Solberga.
Kolejne miejsca zajęli Jari-Matti Latvala, Kimi Räikkönen i Mikko Hirvonen.
Warunki były niezbyt dobre, choć trasa prowadziła po asfalcie. Padał deszcz i przyczepność była dość zróżnicowana.
OS2 – Hafren 1 – 31,97 km
Dziś przed południem załogi zaczęły z grubej rury – blisko 32-kilometrowy Hafren przyniósł zmianę lidera klasyfikacji generalnej, którym został Jari-Matti Latvala. Fin w Focusie pokonał o 1,2 sekundy Pettera Solberga w Citroënie C4 WRC, i o 4,2 sekundy Sebastiena Loeba.
Czwarte miejsce wywalczył Sebastien Ogier, zamierzający utrzymać na koniec sezonu aktualnie zajmowaną drugą pozycję.
Dani Sordo był szósty, ulegając o 0,7 sekundy Mikko Hirvonenowi.
Kimi Räikkönen zamknął pierwszą dziesiątkę i na takąż pozycję spadł w klasyfikacji generalnej.
Warunki na tym długim OS-ie wciąż się zmieniały, trudno więc było o stałą jazdę – przyczepności brakowało w wielu miejscach i trzeba było mocno uważać.
OS3 – Sweet Lamb 1 – 4,26 km
Krótki Sweet Lamb przywrócił na pozycję lidera Sebastiena Loeba. Na tak krótkim odcinku Latvala straci do francuskiego mistrza aż 4,2 sekundy, podobno na skutek zalania silnika na watersplashu.
Drugim czasem popisał się Petter Solberg, który na mecie skarżył się na kamienie i na wypadnięcie z trasy, na szczęście bez większych strat. Tym samym Mr Hollywood awansował na pozycję wicelidera.
Z Norwegiem zremisował Dani Sordo, tym razem pokonując Hirvonena o sekundę. Hiszpan jechał dość zachowawczo bojąc się wypaść gdzieś na trasie, czy zalać silnik.
Sebastien Ogier również pojechał bez zbędnego ryzyka, co zaowocowało piątym rezultatem. Francuz odrobił jednakże 0,1 sekundy ze straty do Latvali, który miał nad Ogierem jeszcze 2,7 sekundy przewagi.
Kimi Räikkönen tym razem był ósmy, ale w generalce wciąż zamykał pierwszą dziesiątkę.
OS4 – Myherin 1 – 27,87 km
Kończący pierwszą pętlę Myherin zapisał na swoje konto Jari-Matti Latvala, który pokonał Sebastiena Loeba o 3,2 sekundy i tym samym ponownie awansował na pozycję lidera klasyfikacji łącznej.
0,3 sekundy za Loebem finiszował Petter Solberg, trzeci w łącznych wynikach. Mr Hollywood utrzymał za sobą Ogiera (czwarty na odcinku i w generalce).
Dani Sordo stracił pół sekundy do Hirvonena, ale w generalce wyprzedzał Fina o 2 sekundy.
Kimi Räikkönen stracił na tej próbie niemal 67 sekund, ale utrzymał dziesiątą pozycję w generalce.
OS5 – Hafren 2 – 31,97 km
Rozgrywany po serwisowej przerwie Hafren 2 odbywał się w deszczu. Zwycięstwo odniósł na nim Sebastien Ogier, który wskoczył na trzecie miejsce łącznej klasyfikacji wyprzedzając Sebastiena Loeba. Siedmiokrotny Mistrz Świata zaliczy nieco słabszy przejazd i finiszował z czwartym czasem (+7,6), za Ogierem, Latvalą i Solbergiem.
Petter narzekał na skrzynię – wypadał piąty bieg, ale jakoś dało się jechać. Odcinek skończył się dla Solberga na trzecim miejscu.
Dani Sordo znów był szósty – straci aż 17,6 sekundy do piątego na mecie Hirvonena. Hiszpan żartował na mecie, że dla kamer telewizyjnych zaliczył piękny piruet przy wysokiej prędkości, na szóstym biegu, ale na szczęście skończyło się na strachu – C4-ka nie wypadła z drogi.
Räikkönen finiszował z dziesiątym czasem i nie poprawił swojej pozycji w łącznych wynikach.
OS6 – Sweet Lamb 2 – 4,26 km
Powtórny przejazd przez Sweet Lamb znowu wygrał Sebastien Loeb. Całe podium zresztą należało do załóg Citroënów – drugi czas wypracował Dani Sordo, a trzeci Sebastien Ogier.
Dwa kolejne miejsca zdobyli kierowcy Fordów – Jari-Matti Latvala i Henning Solberg, który wyprzedzi swojego brata Pettera o 0,1 sekundy. Henning wrócił zresztą do Focusa WRC.
W efekcie tych przetasowań Mr Hollywood spadł na trzecie miejsce w generalce, bowiem wiceliderem został Sebastien Loeb.
Kimi Räikkönen finiszował z ósmym czasem, ale od dziewiątego miejsca w generalce zajmowanego przez Madsa Østberga dzieliło go jeszcze niemal 33 sekundy. Mads, jadący tym razem Subaru Imprezą WRC, stracił na szczęście niemal pół minuty na tej krótkiej próbie, z czego do Kimiego – ponad 20 sekund.
OS7 – Myherin 1 – 27,87 km
Kończący pierwszy etap Myherin 2 zapisał na swoje konto Sebastien Loeb, za którym finiszowały trzy kolejne załogi w C4-kach: Petter Solberg, Sebastien Ogier i Dani Sordo. Kłopoty miał Jari-Matti Latvala, który stracił na tej próbie 71,5 sekundy na skutek przebicia opony. W efekcie jest spora szansa dla Pettera, by ukończyć sezon na podium! No ale przed nami jeszcze dwa etapy, podczas których wiele zdarzyć się może… Na szczęście Mr Hollywood stracił relatywnie niewiele czasu z powodu problemów ze skrzynią biegów – oceniał, że uciekło mu jakieś 15-20 sekund.
Kimi zakończy dzień dziewiątym czasem, ale mała jest szansa, że w normalnych warunkach awansuje z dziesiątego miejsca klasyfikacji generalnej.
Na koniec dzisiejszej relacji zostawiamy Was z pierwszą dziesiątką klasyfikacji łącznej:
1. Sebastien Loeb, Citroën C4 WRC, 1:15:34,6
2. Petter Solberg, Citroën C4 WRC, +0:00:01,8
3. Sebastien Ogier, Citroën C4 WRC, +0:00:03,6
4. Mikko Hirvonen, Ford Focus WRC, +0:00:42,2
5. Dani Sordo, Citroën C4 WRC, +0:00:48,9
6. Jari-Matti Latvala, Ford Focus WRC, +0:01:07,0
7. Henning Solberg, Ford Focus WRC, +0:02:30,5
8. Matthew Wilson, Ford Focus WRC, +0:03:19,3
9. Mads Østberg, Subaru Impreza WRC, +0:03:38,3
10. Kimi Räikkönen, Citroën C4 WRC, +0:04:27,1
Jak widać – w pierwszej trójce jest bardzo ciasno, zapowiada się więc bardzo ciekawy rajd. Jutro i w niedzielę kontynuacja, a relacji z tego, co się będzie działo, szukajcie oczywiście na łamach Francuskie.pl.
KG
zdjęcia: Citroën Racing oraz oficjalna strona Pettera Solberga.
Najnowsze komentarze