Ostatni etap Rajdu Meksyku, choć krótszy od dwóch poprzednich, aż do ostatnich metrów toczył się pod znakiem zaciętej rywalizacji. Po czwartym i ostatnim przejeździe superoesu Autodrome de Leon zawodnicy ruszyli na trasę najdłuższego oesu rajdu, liczącego 54,30 km Guanajuatito. Sebastien Loeb i Mikko Hirvonen po wcześniejszym zyskaniu wystarczającej przewagi nie walczyli w nim o najlepszy czas, woląc oszczędzać opony na czekający ich później, dodatkowo punktowany Power Stage. Liczne wypadki ich konkurentów na tym wyjątkowo długim oesie potwierdziły słuszność strategii kierowców Citroena. Na Derramadero, przedostatnim oesie rajdu, Loeb jeszcze powiększył swoją przewagę, notując najlepszy czas ex aequo z innym zawodnikiem, natomiast na Power Stage ośmiokrotny Mistrz Świata był drugi, dodając 2 punkty do sumy swojej punktacji za zwycięstwo w całym rajdzie.
„To był naprawdę idealny weekend” – komentował Loeb po dojechaniu do parku serwisowego za metą. – „Wiem, jak bardzo zależało Danielowi na naszym 69 wspólnym zwycięstwie. Rajd był bardzo trudny, a ja przez cały czas musiałem walczyć, aby obronić wygraną przed Mikko. Po zbudowaniu sporej przewagi mogłem pozwolić sobie na jej ostrożniejszą jazdę, ale aż do mety nie było mowy o żadnym rozluźnieniu. Trzeba pamiętać, że zawsze dochodzi czynnik losowy: można przebić oponę i w jednej chwili wszystko stracić. Początek bieżącego sezonu upłynął zgodnie z naszą tradycją: wygrana w Monte Carlo, przeciętny wynik w Szwecji, a po nim wygrana w Meksyku. Chciałbym, aby kolejne rajdy tego sezonu były dla nas równie pomyślne”.
Mikko Hirvonen, drugi w Szwecji i drugi w Meksyku, mówił o swoim wyniku z radosną miną: „Odniesione tutaj podwójne zwycięstwo jest znakomitym rezultatem dla naszego zespołu. Sébastien był szybszy, pokonał mnie po zaciętej i długiej walce. Chwilami czułem, że mam w niej szansę na zwycięstwo, ale skończyło się na drugim miejscu. Czuję też, że podczas tych trzech dni jazdy zrobiłem postępy. Coraz lepiej dostosowuję swój styl jazdy do specyfiki Citroëna DS3 WRC. Mamy za sobą udany weekend, być może zapowiedź niezwykle emocjonującej pozostałej części sezonu”.
„Nasze dwie załogi osiągnęły to, czego po nich oczekiwaliśmy” – dodał Yves Matton, Dyrektor Citroen Racing. – „Rajd był niezwykle trudny do samej mety, dlatego tym ważniejsze jest, że nasi kierowcy mogli liczyć na stuprocentową niezawodność Citroënów DS3 WRC. Dlatego za wynik, który osiągnęliśmy, dziękuję wszystkim członkom i współpracownikom zespołu Citroën Racing. Oprócz podwójnego zwycięstwa załóg fabrycznych Citroën Total World Rally Team, chciałbym także zwrócić uwagę na wyniki, jakie zaliczyli Nasser Al-Attiyah i Thierry Neuville. Nasser pokazał prawdziwą sportową inteligencję i świetnie wykorzystał swoje doświadczenia z rajdów terenowych. Thierry’emu zabrakło szczęścia, musiał skorzystać z Rally 2, ale analiza czasów, jakie notował na odcinkach specjalnych, pokazuje skalę jego możliwości w rajdach na nawierzchni szutrowej. Mam nadzieję, że postępy, jakie tu zrobił, wykorzysta na trasie Rajdu Portugalii”.
Następna runda w kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Świata FIA 2012 odbędzie się w dniach 30. marca – 1. kwietnia w Portugalii.
Nieoficjalna klasyfikacja końcowa na mecie Rajdu Szwecji:
1. Loeb / Elena Citroën DS3 WRC 4h15:32,7
2. Hirvonen / Lehtinen Citroën DS3 WRC +42,4
3. Solberg / Patterson Ford Fiesta RS WRC +2:11,4
4. Ostberg / Andersson Ford Fiesta RS WRC +4:51,5
5. Tanak / Sikk Ford Fiesta RS WRC +5:02,6
6. Al-Attiyah / Bernacchini Citroën DS3 WRC +6:41,4
7. Araujo / Ramalho Mini JCW WRC +12:46,9
8. Ogier / Ingrassia Skoda Fabia S2000 +14:57,8
9. Block / Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +22:26,8
10. Trivino / Haro Ford Fiesta RS WRC +23:30,7
…
13. Neuville / Gilsoul Citroën DS3 WRC +30:08,3
Klasyfikacja oficjalna Kierowców w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA 2012 po rundzie 2/13:
1. S. Loeb – 66
2. M. Hirvonen – 50
3. P. Solberg – 47
4. M. Østberg – 28
5. J.-M. Latvala – 26
6. J. Nowikow – 21
7. D. Sordo – 18
8. O. Tänak – 14
9. F. Delecour – 8
10. N.Al-Attiyah – 8
11. A. Araujo – 7
12. P. Campana – 6
13. H. Solberg – 6
14. M. Prokop – 4
15. P. Sandell – 4
16. S. Ogier – 4
17. K. Block – 2
18. E.Brynildsen – 1
19. R. Trivino – 1
Klasyfikacja oficjalna Producentów w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA 2012 po rundzie 2/13:
1. Citroën Total WRT – 108
2. Ford WRT – 70
3. M-Sport Ford WRT – 38
4. Mini WRC Team – 26
5. Qatar World Rally Team – 16
6. Adapta WRT – 12
7. Citroen Junior – 6
Zapraszamy na naszą nową stronę poświęconą rajdom WRC www.citroen-wrc.com
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze