W nadchodzący weekend lider punktacji mistrzostw Sébastien Loeb będzie chciał sięgnąć po kolejne zwycięstwo i powiększyć swą przewagę nad rywalami. To właśnie w Niemczech przed 3 laty Loeb odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w rajdzie zaliczanym do mistrzostw świata. Drugim Citroënem Xsara pojedzie Belg François Duval, który rok temu zajął w Rajdzie Niemiec znakomite 2 miejsce, a jego pilotem będzie Sven Smeets.
Rajd Niemiec czyli Rally Deutschland, chociaż dopiero trzykrotnie odbył się jako runda mistrzostw, bardzo szybko zadomowił się w światowym serialu. Rozgrywany w zachodniej części Niemiec z bazą w mieście Trier, niemal w samym centrum starego kontynentu, należy do rajdów oglądanych przez najliczniejsze rzesze kibiców. Co roku przyciąga dziesiątki tysięcy widzów z Belgii, Holandii, Francji, Luksemburga, a także z Polski, nie mówiąc o niezliczonym tłumach miejscowych kibiców.
Wtajemniczeni mówią o Rally Deutschland, że to jakby 3 rajdy w jednym, bo podczas każdego z 3 etapów kierowcy ścigają się na asfaltowych odcinkach specjalnych o odmiennej charakterystyce. Tak więc załogi będą pokonywać niezwykle ciasne nawroty na stromych zboczach winnic Doliny Mozeli, gładkie, szybkie próby w Kraju Saary, a także dukty dla czołgów i pojazdów pancernych na poligonie Baumholder, gdzie na niemal każdym zakręcie czyhają ukryte kamienie i bloki betonowe zwane “hinkelstein”, a zanieczyszczone betonowe nawierzchnie sprawiają, że Rajd Niemiec uważany jest za “najmniej asfaltowy” spośród asfaltowych rajdów w kalendarzu.
Dodatkową trudnością jest fakt, że pogoda w rejonie miasta Trier potrafi zmieniać się bardzo szybko. Letnie upały są przyczyną częstych burz, a lokalny deszcz może nadejść z pobliskich gór Eifel i Hunsrück zupełnie niespodziewanie. Nawierzchnia staje się na części odcinka specjalnego mokra, po czym szybko wysycha, co sprawia, że warunki drogowe zmieniają się dosłownie z minuty na minutę, a wybór opon to prawdziwa loteria. Niektórzy twierdzą, że Rally Deutschland to letnia wersja Monte Carlo…
Zespół Citroëna przygotował się do Rajdu Niemiec jak zwykle bardzo solidnie. W ramach przygotowań odbyto 4-dniowe testy w lipcu, bezpośrednio po Rajdzie Argentyny. Sébastien Loeb oraz François Duval zmieniali się za kierownicą testowej Xsary podczas 4-dniowej sesji, która miała na celu przede wszystkim dopracowanie ustawień samochodu oraz testy ogumienia firmy Michelin.
Chociaż zespół z Versailles-Satory ma świadomość, że to niezwykle trudna i nieprzewidywalna impreza, Citroëny wystartują w Niemczech w roli faworytów, Wola przedłużenia zwycięskiej passy w Rajdzie Niemiec jest ogromna…
Najnowsze komentarze