Najdłuższa z dzisiejszych prób liczyła sobie niespełna 17,9 km, reszta zaś była krótka, co mogło sprawić, że kierowcy się dekoncentrowali, a w takich wypadkach łatwo o błędy. Niedziela, choć tak skromna w kilometry, okazała się jednak brzemienna w skutki, choć z przynajmniej części rozstrzygnięć możemy być zadowoleni. Oto krótka relacja z tego, co działo się na poszczególnych odcinkach trzeciego etapu Rajdu Japonii.
OS19: Bisan 1 – 4,71 km
Zaczęło się od delikatnego Bisan o długości, jaką czasem miewają superOSy. To właśnie na tej krótkiej próbie z Rajdem Japonii pożegnał się Kimi Räikkönen, który źle zrozumiał pilota i wypadł z drogi. Załodze nic się nie stało, ale na trasę nie dało się już powrócić.
Pierwsze trzy miejsca na mecie odcinka należały do kierowców Citroënów. Najszybszy był Sebastien Loeb, który o 1,1 sekundy wyprzedził Sebastiena Ogiera i o 2 sekundy Daniego Sordo. Ogier, dzięki pokonaniu Hirvonena (ósmy czas, +4,4) awansował na pozycję wicelidera klasyfikacji łącznej.
Liderem wciąż był Petter Solberg, który miał po tej próbie jeszcze 2,8 sekundy przewagi nad Ogierem, jednak podobnie jak wczoraj musiał czyścić trasę. Tym razem Petter finiszował jako szósty (+3,7) ulegając Latvali remisując a własnym bratem.
OS20: Naekawa 1 – 17,86 km
Najdłuższa dziś próba przyniosła zmianę w klasyfikacji generalnej. Sebastien Ogier wygrał pierwszy przejazd przez Naekawę pokonując trzeciego na mecie Pettera Solberga o 5,5 sekundy i w efekcie wskoczył na pierwsze miejsce łącznych wyników.
Dani Sordo stracił na tym odcinku 13,4 sekundy i musiał się zadowolić czwartą lokatą. Dwie sekundy za Hiszpanem finiszował Sebastien Loeb, najwyraźniej zdecydowany dowieźć do mety swoich kilka punktów, zamiast podejmować zbyt duże ryzyko i stracić wszystko.
Zarówno Sordo, jak i Latvala, awansowali po tym odcinku w generalce, a wszystko to z powodu awarii pompy dyferencjału w Focusie Mikko Hirvonena. Fins tarcił na tej próbie 28 sekund i zanotował dopiero szósty czas.
OS21: Sunagawa 1 – 3,70 km
Mający de facto status superOSu odcinek Sunagawa zapisał na swoje konto Sebastien Loeb. Francuz najwyraźniej zwietrzył szansę na pokonanie Hirvonena i postanowił o to zawalczyć. Plan się nawet powiódł – Mikko zakończył ten krótki odcinek na miejscu dziewiątym tracąc na tak mizernym dystansie 5 sekund do Loeba.
Odcinkowe podium uzupełnili Sebastein Ogier (+0,2) i Petter Solberg (+0,4), a tuż za nimi (+0,9) finiszował Dani Sordo. Coż wspaniałego – cztery Citroëny C4 WRC na czele tabeli wyników!
OS22: Bisan 2 – 4,71 km
Bez serwisowej przerwy załogi powróciły na Bisan. Citroëny znowu okupowały czołówkę tabeli wyników – najlepszy na tej próbie był Sebastien Ogier, za którym finiszował Sebastien Loeb (+0,8) remisując zresztą z Danim Sordo. Czwarty czas należał do Pettera Solberga, który narzekał na uszkodzony amortyzator lewego przedniego koła, ale stracił do Ogiera tylko 1,7 sekundy.
Loeba dzieliło od piątego miejsca w generalce już tylko 3,7 sekundy, bo Latvala znowu był dziewiąty i stracił do sześciokrotnego Mistrza Świata 8,5 sekundy.
OS23: Naekawa 2 – 17,86 km
Ostatnią „prawdziwą” próbę Rajdu Japonii zapisał na swoje konto Jari-Matti Latvala walczący o jak najlepsze wyniki dla Forda. Dani Sordo, który został w generalce „przeskoczony” przez Fina, nie rozumiał, co się stało, że stracił aż 14,6 sekundy i musiał się zadowolić dopiero piątym czasem.
Sebastien Ogier stracił na rzecz Latvali tylko 6,6 sekundy, ale wciąż liderował w Rajdzie Japonii. Co więcej – powiększył swoją przewagę nad Petterem Solbergiem o 6,7 sekundy do całkiem już bezpiecznego poziomu 11,3 sekundy.
Sebastien Loeb – czwarty w wynikach Naekawy 2 (+13,4) – skorzystał z problemów Mikko Hirvonena (siódmy, +31,7) i awansował na pozycję piątą łącznej klasyfikacji zyskując 20,5 sekundy przewagi nad kierowcą Forda. To dobrze – Ogier i Loeb jechali po jakże ważne dla Citroëna punkty w Klasyfikacji Konstruktorów!
OS24: Sunagawa 2 – 3,70 km
Sześciokrotny Mistrz Świata nie spoczywał jednak na laurach – powtórnie wygrał krótką Sunagawę wyprzedzając o 0,6 sekundy Daniego Sordo. Dani odrobił tylko 0,4 sekundy do Latvali, więc raczej nie miał już szans na dogonienie Fina w generalce, ale dobrze, że walczył – Latvala zawsze jeszcze mógł gdzieś „wydzwonić” ;-)
Sebastien Ogier był dopiero szósty (+1,1), ale i tak pokonał Pettera Solberga, siódmego w wynikach odcinka (+1,9). Mr Hollywood pogodził się już z faktem, że jednak nie wygra tego rajdu, choć naprawdę walczył bardzo dzielnie i gdyby nie kara za falstart i dzisiejsze uszkodzenie C4-ki, mogło być pięknie…
Hirvonen stracił kolejne 5,1 sekundy do Loeba i w zasadzie było już pozamiatane :-)
OS25: Superoes Sapporo 7 – 1,57 km
SuperOSy czasem przynoszą zaskakujące rozwiązania, ale tym razem do niczego takiego nie doszło, przynajmniej w interesującej nas czołówce. Przedostatnią próbę zapisał na swoje konto Sebastien Ogier, wyprzedzając o 0,3 sekundy Sebastiena Loeba. Pomiędzy dwoma Francuzami zmieścił się jeszcze Jari-Matti Latvala.
Petter Solberg i Dani Sordo zremisowali ze sobą (+2,1) i zakończyli odcinek z ósmym czasem próby.
OS26: Superoes Sapporo 8 – 1,57 km
Załogi Citroënów odpuściły nieco przy kończącym Rajd Japonii Sapporo Dome nie ryzykując popełnienia żadnego błędu – wszyscy byli zadowoleni ze swoich pozycji, może poza Danim Sordo, który dziś stracił trzecie miejsce, ważne więc było, żeby dowieźć punkty do mety. Tak się też stało i trudno się dziwić, że mając spore zapasy czasowe nad rywalami, kierowcom C4-ek nie spieszyło się zbytnio do mety ;-)
Najszybszym z Citroënów okazał się ten prowadzony przez Sebastiena Loeba. Francuz finiszował z piątym czasem, ale stracił do Latvali tylko 0,7 sekundy. Z Loebem zremisował Dani Sordo, o 0,1 sekundy szybszy od Sebastiena Ogiera.
Petter Solberg kończąc naprawdę piękny rajd, zadowolił się dziewiątym czasem w Sapporo Dome i tracąc 2,3 sekundy do Latvali.
I na koniec zostawiamy Was z nieoficjalną jeszcze klasyfikacją generalną Rajdu Japonii:
1. Sebastien Ogier, Citroën C4 WRC, 3:10:26,4
2. Petter Solberg, Citroën C4 WRC, +0:00:15,7
3. Jari-Matti Latvala, Ford Focus WRC, +0:00:26,0
4. Dani Sordo, Citroën C4 WRC, +0:00:35,2
5. Sebastien Loeb, Citroën C4 WRC, +0:00:53,3
6. Mikko Hirvonen, Ford Focus WRC, +0:01:13,5
7. Henning Solberg, Ford Focus WRC, +0:03:03,1
8. Federico Villagra, Ford Focus WRC, +0:10:17,9
9. Jari Ketomaa, Ford Fiesta S2000, +0:14:47,1
10. Martin Prokop, Ford Fiesta, +0:15:20,8
KG
zdjęcia: Citroën Racing
Najnowsze komentarze