Badanie kontrolne po rajdzie wykazało, iż Focusy miały za cienkie szyby – zamiast regulaminowych 3,5 mm te w Fordach miały tylko 3 mm grubości. To może niewielki ubytek w całkowitej masie pojazdu, ale tam, gdzie liczą się dziesiąte części sekundy – każdy drobiazg ma znaczenie. Przykro, że tak wielki team, tak dobre przecież załogi, pozwoliły sobie na takie oszustwo.
Dzięki wykryciu tego krętactwa Dani Sordo awansował na trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej Rajdu Portugalii. Marcus Grönholm spadł na miejsce czwarte, a Mikko Hirvonen na piąte. Dzięki temu Citroën Sport Team zgromadził na swym koncie dodatkowe 16 punktów (przed ukaraniem zanosiło się jedynie na 14), zaś Ford uzbierał nie 14 punktów, lecz tylko 9. W ten sposób przewaga Forda nad Citroënem zmniejszyła się do 8 punktów.
Równie ważny jest awans Sebastiena Loeba na pozycję lidera mistrzostw. Groszek zdobyłwczoraj nie 8, a 5 punktów, co dało mu w rankingu kroczącym tylko 37 punktów wobec 38 wypracowanych przez Loeba. Hirvonen ma punktów 30, a Dani Sordo – 19.
W ostatecznej klasyfikacji (i punktacji) Rajdu Portugalii awansowali również Daniel Carlsson (z miejsca 7. na 6.), Gigi Galli (z miejsca 8. na 7.) i Manfred Stohl (z miejsca 10. na 9.)
Oprócz Grönholma i Hirvonena ukarano również innych zawodników w Focusach – Jari-Matti Latvalę, Henninga Solberga. Matthew Wilsona i Garetha McHale’a.
W zawodach sportowych o tej randze naszym zdaniem nie przystoi już wyczynianie takich wygibasów. Uważamy, że bardzo dobrze, iż zawodników ukarano za niedociągnięcia regulaminowe. Powinni się oni cieszyć, że kary wyniosły tylko 5 minut.
KG
Najnowsze komentarze