Co było przyczyną takiej decyzji? Jak twierdzą przedstawiciele zarówno Mitsubishi, jak i PSA, problemem stał się niewystarczający popyt w Europie. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku nabywcy na Starym Kontynencie kupili 935 Citroëny C-Zero i 852 Peugeoty i0n. Problemem niewątpliwie była cena (początkowo w Polsce tego typu autko oznaczało wydatek rzędu 160.000 zł! choć ceny szybko spadły), ale też obawy o funkcjonowanie w zimowych warunkach klimatycznych.
We Francji takie elektryczne samochody można było w pewnym momencie kupić za bardzo rozsądne pieniądze, ale głównie dzięki ulgom podatkowym wprowadzonym przez państwo dla rozwiązań proekologicznych. Poza tym wprowadzono też inny system sprzedaży – bez akumulatorów, które stanowią znaczący składnik ceny. Baterie się leasingowało, co nie wchodziło w koszt zakupu samego pojazdu.
Elektryczny Mitsubishi i-MiEV wszedł do produkcji w roku 2009. Jego francuscy bracia zaczęli zjeżdżać z japońskiej taśmy produkcyjnej w roku kolejnym. Do tej pory wyprodukowano ponad 28.000 elektrycznych trojaczków.
Nie podano, na jak długi okres czasu wstrzymano produkcję C-Zero i i0n-a.
KG
Najnowsze komentarze