Czy można wymienić półoś na ulicy? Tak zrobił jeden z posiadaczy Laguny 2.0T PH1. Nocna operacja zajęła sporo czasu. Czy się udało?
Półoś to element przenoszący moment obrotowy silnika na koła. Jest zbudowana ze sztywnego wałka zakończonego z dwóch stron przegubami, chronionymi osłonami gumowymi. To właśnie uszkodzenie owych osłon jest często początkiem końca półosi, które pracują w trudnych warunkach. Przeguby pracują ze zmniejszoną ilością lub przy braku smaru, dostaje się tam wilgoć oraz zanieczyszczenia. Objawem uszkodzenia może być hałas lub wibracje.
Pan Paweł kupił swoją Lagunę bardzo tanio, z pełną świadomością, że taki samochód wymaga sporo pracy. Ma być idealną bazą do nauki mechaniki i serwisu samochodu. Chce się nauczyć różnych samodzielnych napraw, do czego Laguna, jak sam pisze, jest idealnym samochodem. Długi weekend okazał się najlepszym czasem do takiego zadania.
Ponieważ pan Paweł nie miał dostępu do kanału, całą operację przeprowadził po prostu na ulicy. Komplet narzędzi, wsparcie z internetu i działał. W tym przypadku trudność polegała na tym, że łożysko zespoliło się z podporą półosi a rozwiązaniem okazało się użycie… większego młotka, jak podpowiedzieli panu Pawłowi członkowie grupy Renault Laguna Fani. 5 kilogramów wystarczyło, podporę udało się wybić a założenie nowej półosi nie było już problemów, samochód jeździ – napisał zadowolony pan Paweł, dziękując kolegom za wirtualną pomoc.
Najnowsze komentarze