Renault przedstawiło swoje wyniki finansowe za rok 2023. Grupa sprzedała 2,2 miliona samochodów, osiągając rekordowe wzrosty sprzedaży.
Sprzedaż Grupy na całym świecie wzrosła o 9% w porównaniu do 2022 r., osiągając poziom 2.235.000 sztuk. W Europie sprzedaż wzrosła o 18,6% na rynku, który wzrósł o 13,9%. Renault jest najlepiej sprzedającą się francuską marką na świecie, zajmuje 2. miejsce na europejskim rynku PC+LCV2, liderem na europejskim rynku LCV3, liderem we Francji w segmencie PC i LCV. Renault Clio stało się najlepiej sprzedającym się samochodem we Francji w 2023 r., we wszystkich kanałach sprzedaży łącznie i zajmuje 3. miejsce w Europie. Z kolei Dacia zajęła 11. miejsce na europejskim rynku PC+LCV (+4 miejsca). Na europejskim rynku PC, Dacia dołącza do pierwszej 10. Marka potwierdza swoje 2. miejsce na rynku pojazdów detalicznych w Europie.
Zobacz: nowe samochody Renault. Promocje
Sprzedaż Alpine wzrosła o 22,1% w porównaniu do 2022 roku. Alpine A110 utrzymuje pozycję lidera wśród dwumiejscowych sportowych coupé sprzedawanego w Europie w 2023 roku. Polityka handlowa skoncentrowana na wartości i już czerpiąca korzyści z początku bezprecedensowej ofensywy produktowej:
Sprzedaż marki Renault w segmencie C i wyższym w Europie wzrosła o 26% w porównaniu do 2022 roku, dzięki sukcesowi modeli Arkana, Austral, Espace E-TECH Hybrid i Megane E-TECH Electric. Segmenty C i wyższe stanowiły 42% (+ 3 punkty procentowe w porównaniu z 2022 r.) struktury sprzedaży marki Renault w Europie w roku 2023. 65% sprzedaży Grupy odbywało się w kanale detalicznym w pięciu głównych krajach Grupy w Europie.
Zobacz: Aktualności ze świata Renault. Codziennie
Marka Renault wygenerowała ponad połowę swojej sprzedaży w kanale detalicznym. Renault zajęło 3. miejsce w Europie pod względem zelektryfikowanych samochodów osobowych ze sprzedażą wyższą o 19,7% w porównaniu do 2022 roku.
Wyniki finansowe
Przychody Grupy osiągnęły 52.376 mln euro, co stanowi wzrost o 13,1% w porównaniu z 2022 rokiem. Przy stałych kursach wymiany walut wzrosły o 17,9%. Przychody z branży motoryzacyjnej wyniosły 48 150 mln euro, co oznacza wzrost o 11,7% w porównaniu do 2022 roku. Obejmuje to 4,8 punktu procentowego
ujemny wpływ kursów walutowych (2 068 mln euro) związany głównie z peso argentyńskim i w mniejszym stopniu z lirą turecką, w mniejszym stopniu z dewaluacją liry tureckiej. Przy stałych kursach wymiany walut wzrósł on o 16,5%.
Zobacz: Testy samochodów Renault. Opinie, pomiary, spalanie
Efekt wolumenowy wyniósł +4,0 punkty dzięki sukcesowi handlowemu pojazdów. Wzrost liczby rejestracji o 9% przełożył się na 4 punkty efektu wolumenowego ze względu na niższe zatowarowanie dealerów. Ta poprawa całkowitych zapasów jest lepsza niż nasz cel, jakim jest osiągnięcie poziomu poniżej 500.000 sztuk na koniec roku. Efekt cenowy, dodatni o +7,4 punktu procentowego, nadal był bardzo silny i odzwierciedla politykę handlową Grupy skoncentrowaną na wartości, a nie na wolumenie. Struktura geograficzna miała pozytywny wpływ o +1,7 punktu dzięki dobrym wynikom sprzedaży w Europie. Efekt miksu produktowego wyniósł +1,0 punktu, głównie dzięki sukcesowi modeli Austral, Espace E-TECH Hybrid i samochodów dostawczych.
Najnowsze komentarze