Pomimo stale zmieniających się warunków Renault osiąga wyniki zgodne z priorytetami ustalonymi w planie „Renaulution” i rozwija się na dynamicznie rosnącym rynku samochodów zelektryfikowanych* i w segmentach charakteryzujących się wysoką wartością dodaną.
- W pierwszym półroczu 2022 samochody elektryczne i hybrydowe stanowiły 36% sprzedanych samochodów osobowych marki Renault w Europie.
- Nowy Megane E-Tech elektryczny odniósł duży sukces wśród klientów, którzy złożyli 20 tysięcy zamówień od jego debiutu.
- W pierwszym półroczu 2022 sprzedaż do klientów indywidualnych wzrosła o 13 punktów (w porównaniu z pierwszym półroczem 2020) do 53%.
- Sprzedaż samochodów segmentu C wzrosła o 12% (w porównaniu z pierwszym półroczem 2021).
* łącznie z samochodami elektrycznymi, hybrydowymi (HEV) i hybrydami typu Plug-In (PHEV), z wyłączeniem miękkich hybryd (MHEV).
- W Europie co trzeci sprzedany samochód marki Renault ma napęd E-Tech, co drugi został sprzedany klientom indywidualnym, co trzeci należy do segmentu C.
Zrównoważony rozwój: w sytuacji gwałtownego wzrostu cen energii i wyzwań związanych z ochroną środowiska Renault umacnia swoją pozycję lidera na rynku samochodów zelektryfikowanych dzięki atrakcyjnej gamie i odpowiedniej ofercie technologii, które spełniają oczekiwania klienta.
- W Polsce: Renault zajmuje 5 miejsce pod względem sprzedaży.
- Renault poprawiło swój udział w rynku samochodów osobowych o 0,1 pp. z bestsellerami: Arkaną oraz Clio i Capturem.
- Zamówienia na Megane E-Tech elektrycznego zostały otwarte w pierwszym półroczu 2022.
- Renault pozostaje liderem polskiego rynku samochodów dostawczych z 23,8% udziału w rynku.
Zgodnie z celem osiągnięcia do 2025 roku najbardziej „zielonego” miksu sprzedaży na rynku europejskim z ponad 65-procentowym udziałem samochodów elektrycznych i zelektryfikowanych, Renault dynamicznie rozwija się na rynku samochodów zelektryfikowanych. Gama E-Tech (elektryczne i hybrydowe zespoły napędowe) stanowiła w pierwszym półroczu 2022 36% sprzedanych samochodów osobowych Renault w Europie, w porównaniu do 26% w pierwszej połowie 2021 roku. Tymczasem średnia na rynku nadal nie przekracza 30%.
W sytuacji wzrostu cen paliwa i braku komponentów, Renault buduje ofertę samochodów, które jak najlepiej spełniają potrzeby klientów. Obejmuje ona pięć modeli samochodów elektrycznych o dużym zasięgu (ZOE, Twingo E-Tech elektryczne, Megane E-Tech elektryczny, Kangoo Van E-Tech elektryczne, Master Van E-Tech elektryczny) i cztery modele pełnych hybryd (HEV) o niskim zużyciu paliwa (Clio, Captur, Arkana i Nowy Austral z najniższym zużyciem paliwa w tej kategorii, tj. poniżej 4,5 litra na 100 km, dzięki nowemu zespołowi napędowemu full hybrid E-Tech o mocy 200 KM – wartości w trakcie homologacji).
Nowy Megane E-Tech elektryczny jest uzupełnieniem oferty samochodów elektrycznych. Nowy model ma na swoim koncie udany debiut handlowy. Pierwsze egzemplarze zostały wydane klientom we Francji w maju tego roku. Nowy Megane E-Tech elektryczny jest obecnie wprowadzany do sprzedaży w całej Europie. Klienci złożyli już ponad 20.000 zamówień, w większości na wyższe wersje wyposażenia, z zasięgiem 450 km i systemem OpenR Link opartym na oprogramowaniu Google®.
Technologia pełnej hybrydy (HEV) dynamicznie zdobywa rynek. Sprzedano 59.000 samochodów wyposażonych w ten napęd – o 87% więcej niż w pierwszym półroczu 2021. Technologia została z powodzeniem wdrożona w najważniejszych modelach marki z miksem 22% w przypadku Clio, 25% – Captura i 59% – Arkany. Będzie również stanowić podstawę oferty Nowego Australa.
Sprzedaż o wysokiej wartości dodanej: prowadzona przez Renault polityka handlowa ze znaczącym wzrostem rentownej sprzedaży w różnych kanałach dystrybucji oraz w segmencie C przynosi efekty.
W pierwszym półroczu 2022 miks sprzedaży do klientów indywidualnych wzrósł o 13 punktów (w porównaniu z pierwszym półroczem 2021) do poziomu 53% (w krajach G5). Udział w rynku sprzedaży detalicznej również wzrósł o 6,7% (+0,8 p. w porównaniu z pierwszym półroczem 2021), przy czym sprzedaż wzrosła o 5% pomimo średniego spadku w segmencie o 8%.
Renault z sukcesem wraca do segmentu C: sprzedaż marki wzrosła o 12%, a dzięki 95 000 nowo zarejestrowanych samochodów Renault zwiększyło swój udział w tym rynku. Renault Arkana odnosi niesłabnący sukces. W pierwszym półroczu 2022 sprzedano już ponad 40.000 sztuk tego modelu. Klienci są najbardziej zainteresowani wersjami E-Tech (HEV), które stanowią 59% miksu.
Dla umocnienia swojej pozycji na dużym rynku SUV-ów z segmentu C Renault uruchomiło przedsprzedaż Nowego Australa. Model pojawi się na rynkach europejskich w drugim półroczu 2022.
Światowa sprzedaż Renault osiągnęła 716 720 samochodów (-16,5% w porównaniu z pierwszym półroczem 2021), a udział w rynku wyniósł 4,0% (czyli -0,5 p. w porównaniu z pierwszym półroczem 2021, z wyłączeniem Chin, Ameryki Północnej i Rosji). W Europie Renault ma 6,4% udziału w rynku (-0,6 p. w porównaniu z pierwszym półroczem 2021), ze sprzedażą 414 515 samochodów.
W Polsce
Marka Renault zajmuje 5 miejsce pod względem sprzedaży samochodów w Polsce ze wzrostem udziału w rynku o ponad 0,6 pp. Poprawiła również swój udział w rynku samochodów osobowych o 0,1 pp., zyskując wśród klientów indywidualnych dzięki bestsellerom:
- Arkana – nowość 2021 w segmencie C-SUV, gdzie udział pełnej hybrydy w sprzedaży osiągnął w pierwszym półroczu 42%
- Clio oraz Captur – postępująca sprzedaż oszczędnych hybryd oraz samochodów z układem dwupaliwowym z LPG (ogólnie ponad 28% sprzedaży Clio oraz 37% sprzedaży Captura).
W pierwszym półroczu 2022 otwarte zostały zamówienia na Nowego Megane E-Tech elektrycznego, a pierwsze samochody zostaną dostarczone klientom w październiku.
Renault jest również liderem sprzedaży samochodów dostawczych w Polsce. Na rynku spadającym o 18% marka zanotowała ponad 4% wzrostu i osiągnęła 23,8% udziału w rynku. Master pozostaje bezsprzecznym liderem sprzedaży aut dostawczych.
Renault umocniło również swoją pozycję na kluczowych rynkach pozaeuropejskich.
W pierwszym półroczu 2022 sprzedaż na rynkach pozaeuropejskich stanowiła 42,2% łącznej sprzedaży marki (z wyłączeniem Rosji).
W Turcji, która jest obecnie trzecim rynkiem zbytu marki, sprzedaż wzrosła o 20% w porównaniu z pierwszym półroczem 2021, a udział w rynku zwiększył się o 3,4 p., głównie dzięki sukcesowi Clio. Renault jest tam marką numer 1 na rynku samochodów osobowych.
Renault poszerza „zieloną” ofensywę na cały świat. W Ameryce Łacińskiej marka z powodzeniem uruchomiła przedsprzedaż modelu Kwid E-Tech. Pierwsze samochody trafią do klientów na początku września.
Rynek samochodów zelektryfikowanych w Europie jest w pełnym rozkwicie i Renault ma wszelkie atuty, aby odpowiedzieć na nowe potrzeby klientów dzięki ofercie odpowiednich produktów. Nasza gama E-Tech, obejmująca samochody w pełni elektryczne oraz pełne hybrydy, spełnia oczekiwania klientów, którzy chcą jeździć samochodami zapewniającymi niskie koszty eksploatacji i zrównoważoną mobilność. W drugim półroczu przyspieszymy elektryfikację naszej gamy i wprowadzimy modele Nowy Megane E-Tech elektryczny, Kangoo E-Tech elektryczne i Nowy Austral – powiedział Fabrice Cambolive, dyrektor generalny marki Renault.
ŁĄCZNA SPRZEDAŻ na koniec czerwca 2022* |
|||
2022 |
2021 |
Zmiana (w %) |
|
RENAULT |
|||
Samochody osobowe |
538.924 |
634.607 |
-15,1 |
Samochody dostawcze |
152.511 |
197.119 |
-22,6 |
SAMOCHODY OSOBOWE + DOSTAWCZE |
691.735 |
831.726 |
-16,9 |
RENAULT KOREA MOTORS |
|||
Samochody osobowe |
25.285 |
26.908 |
-6,0 |
RAZEM |
|||
Samochody osobowe |
564.209 |
661.515 |
-14,7 |
Samochody dostawcze |
152.511 |
197.119 |
-22,6 |
SAMOCHODY OSOBOWE + DOSTAWCZE |
716.720 |
858.634 |
-16,5 |
* Bez Rosji |
15 NAJWAŻNIEJSZYCH RYNKÓW ZBYTU W PIERWSZYM PÓŁROCZU 2022 – SAMOCHODY OSOBOWE I DOSTAWCZE |
|||
miejsce | kraj | sprzedaż | udział w rynku |
(w sztukach) | (w %) | ||
1 | FRANCJA | 175.378 | 18,4 |
2 | BRAZYLIA | 53.153 | 6,2 |
3 | TURCJA | 49.330 | 13,8 |
4 | NIEMCY | 47.661 | 3,5 |
5 | INDIE | 45.126 | 2,1 |
6 | WŁOCHY | 36.015 | 4,7 |
7 | HISZPANIA + WYSPY KANARYJSKIE | 29.879 | 6,4 |
8 | KOREA POŁUDNIOWA | 26.230 | 3,3 |
9 | KOLUMBIA | 22.773 | 20,6 |
10 | ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO | 20.522 | 2,2 |
11 | ARGENTYNA | 20.408 | 10,4 |
12 | BELGIA+LUKSEMBURG | 17.351 | 6,9 |
13 | POLSKA | 14.796 | 6,1 |
14 | MEKSYK | 14.290 | 2,8 |
15 | RPA + NAMIBIA | 14.068 | 5,8 |
* Obejmuje: Renault + Renault Korea Motors i samochody osobowe i dostawcze.
|
RENAULT
Renault – producent samochodów o wieloletnich tradycjach i lider w segmencie samochodów elektrycznych w Europie – jest znany z innowacyjnych modeli. Wraz z przyjęciem strategicznego planu „Renaulution” marka stawia na ambitne, tworzące nową wartość zmiany, aby oferować jeszcze bardziej konkurencyjne, zoptymalizowane i zelektryfikowane samochody. Celem Renault jest wyznaczanie nowych standardów i wprowadzanie innowacyjnych usług w obszarze technologii, wykorzystania energii i mobilności nie tylko w branży motoryzacyjnej.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze