We Francji zanotowano duży wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych a najpopularniejszym modelem na baterie jest Renault Zoe. Jak wygląda sprzedaż zero emisyjnych aut nad Sekwaną w porównaniu do rynku polskiego?
Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością, choć do wyników sprzedaży hybryd, a tym bardziej modeli spalinowych jeszcze im bardzo daleko. W maju we Francji zarejestrowano 2.105 egzemplarzy pojazdów napędzanych silnikiem elektrycznym. W porównaniu do tego samego okresu roku 2017 jest to wzrost o 5 proc. Niesłabnącą pozycją lidera cieszy się model Renault Zoe, który niedawno zyskał nowy mocniejszy silnik. Na rodzimym rynku pojazd można już zamawiać wraz z zestawem akumulatorów. Do tej pory klienci mieli możliwość jedynie wynajmowania baterii do tego samochodu. W minionym miesiącu we Francji zarejestrowano 1.085 egzemplarzy Zoe. Na drugiej pozycji znajdziemy Nissana Leaf z wynikiem 331 sztuk. Trzecie miejsce należy do BMW. Sprzedano 117 egzemplarzy tego pojazdu.
W ciągu pierwszych pięciu miesięcy roku zarejestrowano nad Sekwaną 11.755 egzemplarzy modeli elektrycznych. Jest to wzrost o 9,1 proc. Coraz większą popularnością cieszą się również elektryczne modele dostawcze. W minionym miesiącu sprzedano 459 egzemplarzy tych pojazdów. W czołowej trójce znajdziemy Renault Kangoo Z.E., dostawczą odmianę Renault Zoe oraz Peugeota Partner. Od stycznia do maja zarejestrowano 2820 sztuk użytkowych modeli elektrycznych.
Samochody elektryczne w Polsce
Polacy coraz chętniej decydują się na zeroemisyjne pojazdy, choć te liczby bardzo różnią się od wyników z Francji. W maju zarejestrowano w naszym kraju 87 egzemplarzy modeli elektrycznych (4 razy mniej niż we Francji) oraz 1,7 hybryd. Przez pierwsze pięć miesięcy roku 2018 nowych właścicieli znalazło 560 sztuk elektryków. Jest to wzrost o 94 proc. w porównaniu z rokiem 2017, ale jest to również 20 razy mniej niż na rynku francuskim.
Najnowsze komentarze