Grudniowy sukces sprzedaży Renault i Dacia
Na szczególną uwagę zasługuje wynik sprzedaży grudniowej w 2008 roku. Sprzedało się wtedy aż 1.546 osobowych samochodów Renault, co oznacza 22-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2007 (1.265 aut).
Grudniowa sprzedaż modeli Dacia (213 sprzedanych samochodów) jest o 30 aut większa niż tym samym miesiącu w 2007 roku.
Rok 2008 sukcesem w sprzedaży aut Renault i Dacia
Całkowita sprzedaż samochodów Renault w Polsce w 2008 roku wyniosła 25.676 aut (19.466 sprzedanych samochodów osobowych Renault i 6.210 pojazdów dostawczych). W porównaniu do sprzedaży w 2007 roku, rezultat ten jest lepszy o ponad 11%, przede wszystkim dzięki większej sprzedaży modeli osobowych Renault (aż o 3.259 sprzedanych samochodów więcej niż w całym 2007 roku).
Sprzedaż samochodów dostawczych Renault zanotowała spadek w porównaniu z rokiem poprzednim (6.210 samochodów dostawczych sprzedanych w 2008 roku, w porównaniu do 6.978 w całym 2007 roku), jednak w segmencie samochodów użytkowych marka Renault na koniec 2008 roku uplasowała się w grupie trzech producentów o największej sprzedaży na polskim rynku.
Wzrosła także całkowita liczba sprzedanych samochodów Dacia w Polsce w 2008 roku, i to o ponad 14% (2.314 samochodów od stycznia do grudnia 2008 w porównaniu do 2.024 aut w tym samym okresie 2007 roku).
Łączna liczba sprzedanych samochodów osobowych i dostawczych Renault i Dacia w całym 2008 roku to 27 990 samochodów. Ten roczny wynik – uzyskany w wyjątkowo trudnym okresie sprzedaży nowych samochodów w Polsce – jest o ponad 11% większy niż sprzedaż Renault i Dacii w całym poprzedzającym go 2007 roku.
Sukces nowych modeli, wprowadzonych do sprzedaży w 2008 roku
Koncern Renault awansował o 1 pozycję na rynku samochodów osobowych dzięki wprowadzeniu na rynek nowych modeli: Nowe Twingo (+228 w stosunku do przewidywań na 2008), Clio Grandtour (dzięki któremu Clio III jest o 3 pozycje wyżej w segmencie), Grand Modus (ponad pięciokrotnie więcej niż w 2007), Laguna (65-procentowy wzrost w porównaniu do roku 2007), Koleos (+126 w stosunku do przewidywań na rok 2008), Sandero (+114 w stosunku do przewidywań na 2008 rok)
Do końca 2008 roku Clio III umocniło swój sukces na polskim rynku, osiągając sprzedaż 4.665 samochodów, a więc o 367 aut więcej niż w poprzednim roku. Także Clio Grandtour zamyka swój pierwszy rok na polskim rynku dobrym wynikiem prawie 2.100 sprzedanych samochodów. Dzięki odnowieniu gamy Clio i rozszerzeniu oferty o wersję Grandtour łączna sprzedaż tego modelu (razem Clio II i Clio III) wykazała wzrost aż o ponad 36% w stosunku do poprzedniego roku.
Kangoo, po wprowadzeniu w lutym 2008 jego znacznie większej, nowej wersji nadwoziowej na płycie podłogowej Scenica, powiększył swoją sprzedaż w Polsce o prawie 500 aut w stosunku do sprzedaży 2007 roku, a sprzedaż Nowego Twingo na koniec roku 2008 okazała się znacznie większa, niż zakładały plany sprzedażowe z początku 2008 roku (778 sprzedanych aut przy 550 zaplanowanych do sprzedaży w chwili debiutu modelu w lutym 2008 roku).
Uznanie i zaufanie nabywców dla Nowej Laguny skutkowało przez cały 2008 rok stałym wzrostem sprzedaży tego modelu w stosunku do poprzedniego roku (2.352 sprzedanych aut, licząc razem wersje 5-drzwiową i Grandtour), co w porównaniu do sprzedaży jej poprzedniczki (1.119 samochodów Laguna II w okresie od stycznia do grudnia 2007 roku) stanowi ponad dwukrotny wzrost zainteresowania klientów tym modelem.
Dzięki rozszerzeniu gamy Laguna o jej nowy model całkowita roczna sprzedaż tego modelu (razem Laguna II i Nowa Laguna) wzrosła aż o ponad 64% w stosunku do sprzedaży roku 2007.
Koleos wprowadzający markę Renault do segmentu SUV-ów od chwili swojego czerwcowego debiutu w Polsce zdobył zaufanie 386 użytkowników.
Popularna Dacia
Poziom sprzedaży modeli Dacia wykazuje dalszy wzrost zainteresowania nabywców samochodami z tej gamy. Duży udział w tym wyniku ma model Sandero, który zadebiutował na polskim rynku w lipcu 2008 roku i od tego czasu znalazł już 564 nabywców. Swoją pozycję na polskim rynku umocnił także model Logan MCV, którego zalety w 2008 roku doceniło 1.266 nabywców.
Atrakcyjne Promocje
Warto zwrócić uwagę na promocyjne ceny Kangoo wyprodukowanych w 2008 roku. W ofercie „Kangoo bez VAT” Renault oferuje na te modele upust w wysokości wartości podatku VAT, co oznacza rabaty w wysokości od 10.000 do 13.000 zł. W promocji rocznika 2008 „Bez VAT” występuje także w tym roku model Laguna z upustami od 12.000 do nawet 23.000 zł.
W nowej promocji dla Nowego Clio z produkcji 2008 od stycznia br. klienci otrzymują upust w wysokości aż 2.500 zł.
Promocje rocznika 2008 dla modeli Dacii obejmują atrakcyjne upusty cenowe w wysokości 3.000 zł. dla Logana sedan, 4.000 zł. dla wersji MCV oraz 2.000 zł. dla Sandero.
Promocyjne finansowanie od stycznia 2009 dla aut wyprodukowanych w 2008 roku obejmuje bardzo atrakcyjny kredyt „Niska Rata” z pakietem bezpłatnych ubezpieczeń Allianz, ofertę kredytu 0% na okres 2 lat, kredytu 50/50 lub specjalnego, promocyjnego leasingu z 1 ratą gratis.
Źródo: Renault Polska
Najnowsze komentarze