• Najnowsze
XVII Letni Rajd Citroenów

XVII Letni Rajd Citroenów: „Podróże z Panem Tadeuszem – ciąg dalszy” – relacja

2018-09-04

Używany Peugeot J7 – zabytkowy kamper z 1975 roku

2021-02-28

Auto na prąd za grosze. Najtańszy elektryczny konkurent Dacii Spring kosztuje zaledwie 17.000 zł. Niestety nie kupisz go w Polsce

2021-02-28

Nowy Citroën C4 popularny wśród klientów. Fabryka zwiększa produkcję

2021-02-28

Test: nowy Renault Koleos 2019 FL Blue dCi 190 X-Tronic 4×4 – duży komfortowy SUV klasy biznes

2021-02-28

Nowe Renault Espace F1: odrodzenie szalonego minivana!

2021-02-28

Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 kontra Audi Q7 3.0 TDi Quattro. Kto wygrał?

2021-02-27

DS 7 Crossback Louvre: SUV klasy premium w limitowanej wersji Louvre z silnikiem diesla z rabatem 37.000 zł! Konkurent Audi, BMW i Mercedesa

2021-02-27

Nowy Citroën C4 cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. Ładniejszy niż Toyota C-HR, wygodniejszy niż Volkswagen Golf

2021-02-27

Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!

2021-02-27
Opel Mokka 2021, Mokka-e

Test: Nowy Opel Mokka robi duże wrażenie i nie chodzi tylko o wygląd (pierwsza jazda)

2021-02-27
niedziela, 28 lutego, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

XVII Letni Rajd Citroenów: „Podróże z Panem Tadeuszem – ciąg dalszy” – relacja

Małgorzata Kozikowska Małgorzata Kozikowska
2018-09-04
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania7min
11 0
0
XVII Letni Rajd Citroenów
10
UDOSTĘPNIEŃ
32
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Używany Peugeot J7 – zabytkowy kamper z 1975 roku

Auto na prąd za grosze. Najtańszy elektryczny konkurent Dacii Spring kosztuje zaledwie 17.000 zł. Niestety nie kupisz go w Polsce

Nowy Citroën C4 popularny wśród klientów. Fabryka zwiększa produkcję

W dniach 31 sierpnia – 2 września 2018 r. Stowarzyszenie Citroen Klub Poznań było organizatorem kolejnej imprezy tj. XVII Letniego Rajdu Citroenów.

W ostatni weekend sierpnia do bazy noclegowej w zaprzyjaźnionej Villi Naturze w Dolsku już od piątkowego południa zjeżdżali się wszyscy uczestnicy rajdu. Większość z nich dotarła przed godz. 18:00. Chwilę później rozpoczęło się spotkanie przy ognisku i wspólne pieczenie kiełbas. Podczas biesiadowania mogliśmy obejrzeć zdjęcia z wszystkich wyjazdów klubowych z minionego roku. Wyposażeni w nowe klubowe koszulki prowadziliśmy długie rozmowy, które zakończyły się, jak zwykle, tańcami  na dworze. Wieczorne biesiadowanie zakończyliśmy w sobotę, ale jeszcze starczyło czasu, by zregenerować siły na nadchodzący rajd.

Na tegoroczny letni rajd pod hasłem: „Podróże z Panem Tadeuszem – ciąg dalszy” zapisało się 88 osób, które dojechały do bazy 38 samochodami.

Załogi wystartowały w sobotę o godz. 9:00. Największą reprezentacją cieszył się model 2CV. Pierwszym etapem rajdu były odcinki specjalne w Dolsku tj. konkurs z przewiezieniem, bez wylania, kubka z wodą między pachołkami – na czas, rzut boulle, strzał na bramkę i slalom piłką między pachołkami na czas.
Podobnie jak przed pięciu laty trasa rajdu prowadziła przez miejsca związane z pobytem  Adama Mickiewicza w Wielkopolsce a uczestnicy rajdu odkrywali związki Wielkopolski z tekstem „Pana Tadeusza”. Przydatny na trasie rajdu okazał się egzemplarz epopei, gdyż w czasie trwania rajdu każda załoga miała za zadanie ułożyć wiersz trzynastozgłoskowy używając takich wyrazów jak: citroen, klub, przyjaciele, podróże. Uczestnicy rajdu mieli do pokonania trasę po Wielkopolsce o długości ok. 90 km w 6 godzin.

Z Dolska trasa prowadziła do Gostynia, gdzie chętni mogli zwiedzić Bazylikę Świętogórską i Klasztor Filipinów wraz z barokowym kościołem pw. Niepokalanego Poczęcia NMP i św. Filipa Neri zbudowanym na wzór weneckiej bazyliki Santa Maria della Salute. W Gostyniu uczestnicy mogli też  podziwiać zabytkowe samochody w prywatnym Auto-Muzeum, którego właścicielami są Jan i Maciej Peda. Początki kolekcji sięgają lat 60 XX wieku, a w latach 70, z uwagi na rozmiary kolekcji powstała hala muzealna.

Kontynuując trasę rajdu, który organizowaliśmy pięć lat temu – dalszym punktem programu było kolejne miejsce, w którym gościł Adam Mickiewicz – ładnie położony Pałac w Kopaszewie. Po drugiej stronie pałacu, zaraz za gościńcem, jest wspaniała platanowa aleja, za którą rozpościera się widok na okolicę, jaka była natchnieniem dla genialnych strof wieszcza.
Stąd wszyscy udali się do Cichowa, gdzie w Skansenie Filmowym „Soplicowo” czekało wiele atrakcji. Dużym zaskoczeniem dla uczestników rajdu była obowiązkowa spowiedź u  czekającego tu Księdza Robaka, który „spowiadał” uczestników i sprawdzał wiedzę ze znajomości epopei narodowej „Pan Tadeusz”. Po tym umysłowym wysiłku na wszystkich czekał posiłek regeneracyjny, po którym uczestnicy mogli chwilę zrelaksować się w sadzie jabłoni, pobyć z zaprzyjaźnionymi zwierzętami, odbyć spacer i kąpiel nad jeziorem.

Ostatnim etapem rajdu był Rynek w Dolsku, gdzie zjechały się samochody wszystkich uczestników a Rynek w Dolsku nie mógł ich wszystkich pomieścić. Mieszkańcy Dolska i goście mogli podziwiać nasze samochody na Rynku, a uczestnicy rajdu – kierowcy kolorowych pojazdów mogli wyjawiać tajniki francuskich pojazdów. Ponadto załogi odbyły quest po Dolsku. Każda załoga przekazała Maciejowi – Komandorowi Rajdu wszystkie odpowiedzi na pytania rajdowe, zarówno z trasy jak i z wiedzy o Citroenach oraz stworzony przez załogę trzynastozgłoskowy wiersz. Nie obyło się bez odczytania wiersza przez każdą załogę podczas niedzielnego podsumowania rajdu. Okazało się, że w każdym z uczestników drzemie jakiś poeta – wszystkim gratulujemy!!!

Z Rynku w Dolsku pełni wrażeń, udaliśmy się do bazy noclegowej  „Villa Natura”. Nareszcie nadszedł czas na rozmowy, wspomnienia i plany na dalsze, wspólne wyjazdy. Jednak już o godz. 19:00 na uczestników rajdu czekała kolejna atrakcja, tym razem wielkopolska biesiada przy muzyce. Zabawa trwała do 2:00 w niedzielę. Po tak aktywnie spędzonym dniu wszyscy udaliśmy się do pokoi na zasłużony odpoczynek.

Niedzielne przedpołudnie wykorzystaliśmy na rozmowy i wspomnienia, a o godzinie 11:00 wszyscy uczestnicy rajdu pojawili się na ogłoszeniu wyników. Okazały puchar i nagrody za zajęcie pierwszego miejsca trafiły (nie po raz pierwszy) w ręce Agaty, Mariusza i Franka – zwycięzców Letniego Rajdu, którym serdecznie gratulujemy!!! Tym razem do zwycięstwa przyczynił się najmłodszy uczestnik tej załogi, który sam wykonał w bardzo dobrym czasie jeden z odcinków specjalnych; brawo dla Franka!!! Zwycięzcy jechali Citroenem 2CV :-)

Drugie miejsce zajęła trzyosobowa załoga w składzie: Michał, Staś i Heniu, która również odbyła rajd Citroenem 2CV. Ta załoga otrzymała też piękny puchar i wiele nagród. Gratulujemy!!!

Trzecie miejsce zajęła dwuosobowa załoga w składzie Szymon i Kasia, która przejechała rajd francuskim samochodem marki Peugeot. Mile zaskoczona załoga odjechała także z pucharem ufundowanym przez Burmistrza Dolska i z wieloma nagrodami. Gratulacje!!!

Jak to często zdarza się na rajdach samochodowych – jeden z Citroenów odmówił posłuszeństwa i trzeba było go reanimować, by mógł po rajdzie dojechać do domu. Dziękujemy Jurkowi za zachowanie fair play i okazanie pomocy właścicielowi Citroena XM – bardzo dziękujemy!!! Dzięki takiej postawie nadal możemy wierzyć, że są na świecie prawdziwi przyjaciele, którzy rezygnując z wyższej lokaty w rajdzie poświęcili czas na bezinteresowną pomoc :-)

Nasze imprezy nie mogły by się odbyć bez życzliwości i wsparcia ludzi dobrej woli, sponsorów, instytucji. Serdecznie dziękujemy Jarkowi i Uli, Basi i Antoniemu, Marysi i Jasiowi oraz Januszowi i Romkowi za poświęcony czas na organizację tego rajdu. Dziękujemy bardzo za miłe przyjęcie przez Burmistrza Dolska i udostępnienie Rynku w Dolsku, Ośrodkowi OSiR w Dolsku za udostępnienie boiska sportowego, dziękujemy pracownikom „Ośrodka Villa Natura” w Dolsku za gościnę i miłe przyjęcie oraz obsługę uczestników naszego rajdu.

Wsparcie w organizacji rajdu udzieliły:
LGD Gościnna Wielkopolska,
Wojewoda Wielkopolski,
Citroen Polska,
Szpot Sp. z o.o,
MTP Targi Retro Motor Show,
Intercars,
Bartex
Auto-Muzeum Jan i Maciej Peda.
Patronat medialny nad tegorocznym rajdem objął portal www.francuskie.pl.

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za wspaniałą atmosferę na imprezie, która dodaje nam sił do organizacji kolejnych spotkań.

Mamy nadzieję, że tegoroczny Letni Rajd  Citroenów, miasto Dolsk  i trasa rajdu prowadzona śladami Adama Mickiewicza zapisze się w pamięci uczestników jako miejsce godne polecenia.

„Nie tak, Panowie Bracia, w Wielko – Polszcze było:

Co za duch! co za zgoda! aż przypomnieć miło!”

(Adam Mickiewicz – Pan Tadeusz księga VII)

Autor: Citroen Klub Poznań

Galeria

XVII Letni Rajd Citroenów

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: 2CVCitroenCitroen Klub PoznańCXDSXMzlot
Udostepnij4Tweet3Udostepnij1
Poprzedni

Citroën na francuskim rynku w sierpniu 2018 roku

Następny

Peugeot liderem na francuskim rynku SUV-ów

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Prywatnie posiadaczka Citroena C4. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Peugeot liderem na francuskim rynku SUV-ów

Wybrakowany Peugeot 205 bez dachu, drzwi i maski zatrzymany przez policję

Peugeot 504 Papamobile na sprzedaż – ktoś chętny?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Jacek o Nowe Renault Espace F1: odrodzenie szalonego minivana!
    • Jacek o Auto na prąd za grosze. Najtańszy elektryczny konkurent Dacii Spring kosztuje zaledwie 17.000 zł. Niestety nie kupisz go w Polsce
    • pawel27 o Nowy Citroën C4 popularny wśród klientów. Fabryka zwiększa produkcję
    • Andrzej Juliański o Nowy Citroën C4 cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. Ładniejszy niż Toyota C-HR, wygodniejszy niż Volkswagen Golf
    • Mario o Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 kontra Audi Q7 3.0 TDi Quattro. Kto wygrał?
    • Anonimowo o Auto na prąd za grosze. Najtańszy elektryczny konkurent Dacii Spring kosztuje zaledwie 17.000 zł. Niestety nie kupisz go w Polsce
    • Anonimowo o Auto na prąd za grosze. Najtańszy elektryczny konkurent Dacii Spring kosztuje zaledwie 17.000 zł. Niestety nie kupisz go w Polsce
    • Anonimowo o Auto na prąd za grosze. Najtańszy elektryczny konkurent Dacii Spring kosztuje zaledwie 17.000 zł. Niestety nie kupisz go w Polsce
    • Pp o Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 kontra Audi Q7 3.0 TDi Quattro. Kto wygrał?
    • Roman o Nowy Citroën C4 popularny wśród klientów. Fabryka zwiększa produkcję


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Używany Peugeot J7 – zabytkowy kamper z 1975 roku
    • Auto na prąd za grosze. Najtańszy elektryczny konkurent Dacii Spring kosztuje zaledwie 17.000 zł. Niestety nie kupisz go w Polsce
    • Nowy Citroën C4 popularny wśród klientów. Fabryka zwiększa produkcję
    • Test: nowy Renault Koleos 2019 FL Blue dCi 190 X-Tronic 4×4 – duży komfortowy SUV klasy biznes
    • Nowe Renault Espace F1: odrodzenie szalonego minivana!
    • Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 kontra Audi Q7 3.0 TDi Quattro. Kto wygrał?
    • DS 7 Crossback Louvre: SUV klasy premium w limitowanej wersji Louvre z silnikiem diesla z rabatem 37.000 zł! Konkurent Audi, BMW i Mercedesa
    • Nowy Citroën C4 cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. Ładniejszy niż Toyota C-HR, wygodniejszy niż Volkswagen Golf
    • Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • Test: Nowy Opel Mokka robi duże wrażenie i nie chodzi tylko o wygląd (pierwsza jazda)


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    0
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.