Sam Bird zajmuje w Marrakeszu drugie miejsce.
Zespół DS zdobywa swoje pierwsze punkty w nowym sezonie dzięki zajęciu przez Sama Birda miejsca na podium oraz dziesiątej pozycji José Maríi Lópeza.
W wyścigu o ePrix Formuły E w Marrakeszu zespół DS Virgin Racing zdobył zasłużone miejsce na podium. Sam Bird po starcie z pierwszej linii i jeździe pełnej emocjonujących zwrotów akcji minął linię mety jako drugi.
Już wolne treningi na śliskim marokańskim torze, wytyczonym na ulicach Marrakeszu, okazały się bardzo widowiskowe. Tuż po nich rozegrane zostały kwalifikacje, w których Sam Bird zaliczył czwarty czas. Dzięki znakomitemu wynikowi w Super Pole 29-letni Brytyjczyk awansował przed startem wyścigu na trzecią pozycję. Kara nałożona przez sędziów na Sébastiena Buemiego sprawiła, że ostatecznie Bird ruszał z pierwszej linii startowej.
José María López miał problemy w porannych sesjach treningowych i zabrakło mu czasu na wjeżdżenie się w tor przed kwalifikacjami. Argentyńczyk nie zakwalifikował się do Super Pole i musiał zadowolić się trzynastą pozycją startową. Startując z tej pozycji do mojego drugiego wyścigu w Formule E, zdaję sobie sprawę z tego, że tę rundę muszę potraktować jako zbieranie doświadczeń i zapoznawanie się zarówno z samochodem, jak i ze specyfiką tej serii wyścigowej – skomentował López jeszcze przed startem.
W chwili zgaśnięcia czerwonych świateł stawka ruszyła gładko i wszystkim udało się uniknąć kolizji. Felix Rosenqvist utrzymał prowadzenie, Sam Bird jechał jako drugi. Dopiero po 10 okrążeniach wyścig nabrał dynamiki. Jean-Éric Vergne wyprzedził Sama Birda, ale wkrótce on i prowadzący Rosenqvist zjechali do boksów. Sam Bird i Sébastien Buemi zdecydowali się na postój o jedno okrążenie później. Wiedzieli, że dzięki temuw drugiej części wyścigu będą mogli liczyć na większy zapas energii.
Bezproblemowa zmiana samochodu w wykonaniu Sama Birda pozwoliła zapomnieć o wydarzeniach, jakie miały miejsce w Hong Kongu. Brytyjczyk wyjechał z boksów na czwartej pozycji, za Rosenqvistem, Vergne’em i Buemim. José María López także wykorzystał postój na bardzo szybką zmianę bolidu, po której w błyskawicznie powrócił na tor.
W drugiej połowie wyścigu Vergne otrzymał karę za przekroczenie dozwolonej prędkości w alei serwisowej. Na 24. okrążeniu Sam Bird wysunął się na trzecie miejsce. Jednocześnie Buemi po wyprzedzeniu Rosenqvista został nowym liderem. Pięć okrążeń później José María López zostawił za sobą Robina Frijnsa. Kilka skutecznych manewrów wyprzedzania dało mu awans na miejsce dziesiąte.
W doskonale rozegranej końcówce wyścigu Sam Bird wykorzystał swój większy zapas energii i wyprzedził Rosenqvista. Brytyjczyk nie zmniejszał tempa i nawet zbliżył się nieco do lidera, mijając linię mety na niezagrożonym drugim miejscu. José María López zakończył wyścig na pozycji dziesiątej, dzięki czemu powiększył otwarte przez Birda konto o jeden punkt.
Niezmiernie cieszy mnie zdobycie punktów. Przed nami nadal dużo pracy, ale miejsce na podium to pierwszy sukces w nowym sezonie – powiedział na konferencji prasowej Sam Bird. – Następnym zadaniem będzie dla nas zbliżenie się de tempa Sébastiena Buemiego. Na razie zawodnik ten jest jeszcze poza naszym zasięgiem. Dzisiaj widać było, że w 19 mogliśmy walczyć co najwyżej o drugie miejsce – kwestia pierwszego była przesądzona. Mam jednak kilka pomysłów na to, jak dogonić Sébastiena podczas najbliższej rundy w Buenos Aires.
José María López wypowiadał się z podobnym optymizmem: Moim celem było dojechanie do mety i zbieranie doświadczeń. Swój drugi wyścig w tej serii kończę zdobyciem punktu, więc jestem zadowolony z wyniku. Przed następną rundą, którą rozegramy w Buenos Aires, jestem dobrej myśli.
To doskonały rezultat. Jestem szczęśliwy, że mamy u siebie Pechito Lópeza – dodał szef zespołu Alex Tai. – Sam Bird dowiódł nam, jak duży potencjał ma nasz bolid. Już od dziś wszyscy zabieramy się do pracy nad przygotowaniami do następnej rundy.
Xavier Mestelan Pinon, dyrektor DS Performance, podsumował słowami: Nasze pierwsze zdobyte w nowym sezonie miejsce na podium dobitnie pokazuje konkurencyjność bolidu DSV-02. W dzisiejszym wyścigu na ulicach Marrakeszu od startu do mety rywalizowaliśmy w samej czołówce. Myślę, że zaczynamy dostrzegać prawdziwy potencjał naszego zespołu.
Wyścigowe Mistrzostwa Formuły E FIA, sezon 2016–2017 – runda 2/12 w Marrakeszu – wyniki
Miejsce |
Kierowca |
Zespół |
1 |
Sébastien Buemi |
Renault e.dams |
2 |
Sam Bird |
DS Virgin Racing |
3 |
Felix Rosenqvist |
Mahindra Racing |
4 |
Nicolas Prost |
Renault e.dams |
5 |
Lucas Di Grassi |
ABT Schaeffler Audi Sport |
6 |
Daniel Abt |
ABT Schaeffler Audi Sport |
7 |
Oliver Turvey |
NEXTEV NIO |
8 |
Jean-Éric Vergne |
TECHEETAH |
9 |
Nick Heidfeld |
Mahindra Racing |
10 |
José Maria López |
DS Virgin Racing |
11 |
Robin Frijns |
Andretti Formula E |
12 |
Stéphanen Sarrazin |
Venturi Formula E Team |
13 |
Jérôme D’Ambrosio |
Faraday Future Dragon Racing |
14 |
Adam Carroll |
Panasonic Jaguar Racing |
15 |
Ma Qing Hua |
TECHEETAH |
16 |
Nelson Piquet Jr. |
NEXTEV NIO |
17 |
Mitch Evans |
Panasonic Jaguar Racing |
18 |
Loïc Duval |
Faraday Future Dragon Racing |
– |
Maro Engel |
Venturi Formula E Team |
– |
Antonio Felix Da Costa |
Andretti Formula E |
Wyścigowe Mistrzostwa Formuły E FIA, sezon 2016–2017 – klasyfikacja kierowców
Miejsce |
Kierowca |
Zespół |
Punkty |
1 |
Sébastien Buemi |
Renault e.dams |
50 |
2 |
Lucas Di Grassi |
ABT Schaeffler Audi Sport |
28 |
3 |
Nicolas Prost |
Renault e.dams |
24 |
4 |
Felix Rosenqvist |
Mahindra Racing |
19 |
5 |
Sam Bird |
DS Virgin Racing |
18 |
6 |
Nick Heidfeld |
Mahindra Racing |
17 |
7 |
Antonio Felix Da Costa |
Andretti Formula E |
10 |
8 |
Oliver Turvey |
NEXTEV NIO |
10 |
9 |
Robin Frijns |
Andretti Formula E |
8 |
10 |
Daniel Abt |
ABT Schaeffler Audi Sport |
8 |
11 |
Jérôme D’Ambrosio |
Faraday Future Dragon Racing |
6 |
12 |
Jean-Éric Vergne |
TECHEETAH |
4 |
13 |
Nelson Piquet Jr. |
NEXTEV NIO |
3 |
14 |
Maro Engel |
Venturi Formula E Team |
2 |
15 |
Stéphanen Sarrazin |
Venturi Formula E Team |
1 |
16 |
José Maria López |
DS Virgin Racing |
1 |
17 |
Loïc Duval |
Faraday Future Dragon Racing |
1 |
18 |
Adam Carroll |
Panasonic Jaguar Racing |
0 |
19 |
Ma Qing Hua |
TECHEETAH |
0 |
20 |
Mitch Evans |
Panasonic Jaguar Racing |
0 |
Wyścigowe Mistrzostwa Formuły E FIA, sezon 2016–2017 – klasyfikacja zespołów
Pozycja |
Zespół |
Punkty |
1 |
Renault e.dams |
74 |
2 |
ABT Schaeffler Audi Sport |
36 |
3 |
Mahindra Racing |
36 |
4 |
DS Virgin Racing |
19 |
5 |
Andretti Formula E |
18 |
6 |
NEXTEV NIO |
13 |
7 |
Faraday Future Dragon Racing |
7 |
8 |
TECHEETAH |
4 |
9 |
Venturi Formula E Team |
3 |
10 |
Panasonic Jaguar Racing |
0 |
Więcej informacji o zespole DS Virgin Racing w Formule E znajdziesz na stronie
http://www.ds-virginracing.com i na http://map.virginracing.com/.
DS Performance
DS Performance jest sportowym oddziałem Marki DS. Doświadczenia zdobyte przez DS Performance w Mistrzostwach FIA Formuły E przyczynią się do rozwoju technologii napędów elektrycznych i przyspieszenia prac badawczo-rozwojowych w dziedzinie nowych technologii, takich jak Hybryda Plug-in, czy w 100% elektryczny zespół napędowy. Będą to technologie, nad którymi pracuje obecnie Grupa PSA, a z których docelowo korzystać będzie Marka DS.
Marka DS
Francuska marka rodem z Paryża. Oficjalnie powstała 1 czerwca 2014 r. Jej celem jest powrót francuskich samochodów do segmentu premium. Marka DS, czerpiąca z tego, co najlepsze we francuskim know-how, podtrzymuje tradycję innowacyjności, elegancji i stylu, odziedziczoną po modelu DS z 1955 roku. Gama DS, stworzona z myślą o klientach poszukujących możliwości wyrażenia swojej osobowości, obejmuje modele DS 3, DS 3 CABRIO, DS 4, DS 5, DS 5LS* i DS 6*. Oferuje samochody wyróżniające się wyjątkowym stylem, wyrafinowanymi detalami, szlachetnymi materiałami i zaawansowanymi technologiami, a także hybrydowym układem napędowym z silnikiem wysokoprężnym Hybrid4 oferowanym w DS 5. W Europie samochody marki DS można kupić w DS Store lub w salonach sieci CITROËN dysponujących oddzielną powierzchnią ekspozycyjną dla nowej marki. DS oferuje swoim klientom możliwość poszerzenia kontaktu z marką poza sam produkt dzięki ofercie ekskluzywnych usług premium i przynależności do klubu DS PRIVILÈGE. Od swojego debiutu rynkowego do dnia dzisiejszego marka sprzedała ponad 550 tys. samochodów. www.driveDS.com
*Sprzedawane wyłącznie w Chinach
źródło: DS Automobiles Polska
Najnowsze komentarze