Po zaliczeniu najszybszego okrążenia w Monako zespół DS Virgin Racing skoncentrował się na kolejnym celu: przygotowaniu się do kolejnej rundy i walki o najwyższe pozycje na ulicach stolicy Francji.
Kierowcami bolidów DSV-02, które powstają zaledwie kilka kilometrów od Place des Invalides, będą Sam Bird i José María López.
Po raz pierwszy zdarza się, że dwie kolejne rundy Formuły E następują po sobie z zaledwie tygodniową przerwą. Zespół przybył do Paryża już w kilka dni po wyjeździe z Księstwa Monako. Kierowcy wykorzystali tę krótką przerwę, by po drodze pojawić się w bazie DS Performance w Satory. Tam w ramach przygotowań do sobotniego wyścigu odbyli sesje jazd na symulatorze.
Wyścig o ePrix Paryża liczyć będzie 49 okrążeń toru o długości 1,93 km. Wytyczona wokół Hôtel des Invalides trasa obejmuje 14 zakrętów. Na odcinku poprzedzającym pierwszy zakręt kierowcy będą osiągali maksymalną prędkość 190 km/h. Za to w najwolniejszym punkcie trasy – na zakręcie 7 – będzie ona wynosić 40 km/h.
W ubiegłorocznej edycji ePrix Paryża zespół DS Virgin Racing najpierw zaliczył pole position, a następnie zajął miejsce na podium. Także tym razem, w drugiej edycji tego wyścigu, francusko-brytyjski zespół liczy na jedno z trzech pierwszych miejsc. Dla kierowców paryska runda, która zawsze gromadzi liczną publiczność, to okazja do bliższego kontaktu z mediami i kibicami – na piątek zaplanowano nawet dodatkową sesję rozdawania autografów.
Wyścig ePrix de Paris uznać można za domową imprezę dla marki DS, która została założona właśnie w tym mieście. Publiczność z pewnością odwiedzi specjalną strefę, zbudowaną przez DS dla gości w eVillage. Jedną z atrakcji będzie ekspozycja, na której można zobaczyć takie pojazdy, jak DS E-TENSE, bolid wyścigowy DSV-02 oraz DS 7 CROSSBACK. Ponadto, marka DS zorganizowała specjalną paradę ulicami Paryża, która odbyła się w środę po południu.
Sam Bird: Zaliczenie najlepszego czasu okrążenia w Monako było świadectwem naszej konkurencyjności, ale w wyścigu tym było nas stać na znacznie więcej. W takich sytuacjach zawsze ważne jest to, by nie myśleć, co mogłoby być, tylko od razu skupić się na następnym wyścigu. W zeszłym roku wywalczyłem w Paryżu pole position. Jeżeli wszystko ułoży się pomyślnie, także tym razem będziemy walczyli o miejsca na podium.
Jose Maria Lopez: Naszym celem jest po prostu uzyskanie dobrego wyniku. Do wyścigu w Paryżu przygotowaliśmy się starannie, a niezależnie od tego wraz z każdą rundą zdobywamy nowe wnioski i doświadczenia. Cieszę się na moje pierwsze ePrix na terenie Francji i mam nadzieję, że zakończymy je z pokaźną garścią punktów.
Alex Tai, szef zespołu: W przygotowania do ePrix de Paris włożyliśmy naprawdę dużo pracy. Dwie rundy odbywające się w tak krótkim odstępie i tak niedaleko od siebie to znakomita okazja dla kibiców, którzy mogą przez dłuższy czas żyć duchem naszej rywalizacji. Również dla nas jest to świetna sposobność, by zaliczyć więcej punktów po niezadowalającym nas wyniku w Monako.
Xavier Mestelan Pinon: Z pewnością wyścig o ePrix Paryża jest bardzo ważnym występem dla marki DS. Nie możemy się doczekać, by móc zademonstrować nasze awangardowe rozwiązania techniczne w kolebce naszej marki. Jednak, pomimo że runda ta ma dla nas tak szczególne znaczenie, podchodzimy do niej z taką sama motywacją i rygorem przygotowań, jak do każdej innej. W perspektywie całych mistrzostw, wszystkie one są dla nas równie ważne. Dodam jednak, że tym razem jesteśmy gotowi – bodaj bardziej niż kiedykolwiek – zaliczyć naszymi DSV-02 dobre wyniki.
Aby w pełni uczestniczyć w sukcesach, jakie na początku nowego sezonu Formuły E odnosi zespół DS Virgin Racing, każdy może zagłosować na przyznanie jednemu z kierowców – Samowi Birdowi lub José Maríi Lópezowi, premii FanBoost. Można to zrobić poprzez oficjalną aplikację tej serii, stronę internetową www.fiaformulae.com/fanboost albo na Twitterze i Instagramie, wysyłając hasztag #Fanboost z dopiskiem #SamBird albo #JoseMariaLopez! W ubiegłym sezonie DS Virgin Racing był zespołem, który zgromadził najwięcej #Fanboostów!
Wyścigowe Mistrzostwa Świata FIA Formuły E 2016-2017 (runda 6/12) – Paryż– Program
piątek 19 maja 2017
Odcinek testowy – 15:00
sobota 20 maja 2017
Wolne treningi 1 – 8:00
Wolne treningi 2 – 10:30
Kwalifikacje – 12:00
Super Pole – 12:45
Wyścig – 16:00
Dane techniczne – DSV-02
Długość – 5 m
Szerokość – 1,78 m
Wysokość – 0,99 m
Rozstaw osi – 3,10 m
Masa pojazdu – 880 kg minimum z kierowcą
Masa baterii – 190 kg (pojemność 28 KW/h)
Silnik – pojedynczy silnik elektryczny napędzający koła tylne
Moc maksymalna – 200 kW (271 KM)
Moc z odzysku energii podczas wyścigu – 150 kW*
Napięcie prądu zasilającego – 700 V
Skrzynie biegów – o 3 przełożeniach
Hamulce – tarcze wentylowane z włókna węglowego, zaciski 4-tłoczkowe
Prędkość maksymalna – 225 km/h
Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h – poniżej 4 s
Dystans hamowania – od prędkości 210 km/h do 40 km/h: 100 m
Opony – Michelin Pilot Sport EV 2
Rozmiar opon – 245x40R18 (przód), 305x40R18 (tył)
* Energia odzyskiwana podczas hamowania lub zwalniania (hamowania silnikiem)
Więcej informacji o zespole DS Virgin Racing w Formule E znajdziesz na stronie http://www.ds-virginracing.com i na http://map.virginracing.com/.
źródło: DS Automobiles Polska
Najnowsze komentarze