Trwają lokalne targi Vienna Autoshow a stolicy Austrii. Pisaliśmy już o tym, co pokazują tam marki Citroën oraz DS Automobiles, a teraz czas na Peugeota. Jeśli chcielibyście się na tę imprezę wybrać, to informujemy, że czasu zostało Wam niewiele – Vienna Autoshow kończy się już jutro.
Najważniejszym modelem prezentowanym przez Peugeota jest niewątpliwie duży SUV 5008. Vienna Autoshow jest miejscem krajowej premiery tego samochodu, który w Austrii może się nieźle sprzedawać. Raz, że ludzie tam żyjący należą do najbogatszych obywateli Starego Kontynentu, a dwa – z uwagi na ukształtowanie terenu SUV-y są tam pożądane.
Całkowita długość pojazdu wynosi wprawdzie tylko 464 cm, ale powiem Wam, że gdy oglądałem go w Paryżu, to miałem wrażenie, że jest dużo większy. Różnica w stosunku do Nowego 3008, który również jest pokazywany na targach Vienna Autoshow, to jednak tylko 19 cm. Rozstaw osi Nowego 5008 wynosi 284 cm. Nie da się ukryć, że ten SUV jest naprawdę przestronnym samochodem.
Wewnątrz Peugeot zastosował oczywiście swój i-Cockpit®. I bardzo dobrze! To z jednej strony projekt futurystyczny, z drugiej zaś bardzo funkcjonalny. Mała kierownica doskonale leży w dłoniach i sprawia, że nawet z najmniejszym silnikiem pod maską człowiek czuje się, jak w wyścigowym bolidzie ;-)
Zamiast tradycyjnych zegarów kierowca ma do dyspozycji konfigurowalny, bardzo czytelny ekran wysokiej rozdzielczości o przekątnej aż 12,3”. Oferuje on znakomitą grafikę z animacjami, które naprawdę mogą się podobać. Działa to analogicznie, jak w mniejszym SUV-ie 3008. Oczywiście kierowca ma też do dyspozycji dotykowy ekran pojemnościowy na konsoli centralnej, za pomocą którego steruje się większością wyposażenia samochodu. A to – zależnie od wersji – naprawdę może zaimponować!
Jazda Peugeotem 5008 potrafi dostarczyć praktycznie tyle przyjemności, co podróż dużą limuzyną. Auto bazuje bowiem na znakomitej modułowej platformie EMP2. Pozwala to na wykorzystanie wydajnych, ale oszczędnych jednostek napędowych. Zarówno benzyniaki, jak i diesle montowane pod maską Peugeota 5008 należą do najlepszych w swojej klasie. Najwydajniejszych i najczystszych.
Wiele uwagi przywiązano do wykończenia samochodu, jego wyposażenia i jakości montażu. Klient może liczyć np. na zestaw audio firmy Focal®, panoramiczny szyberdach, fotele przednie z funkcją masażu, nawigację 3D TomTom® Traffic, czy obsługę Mirror Screen. Są też – zależnie od wersji – system Grip Control, funkcja Hill Assist Descent Control, wspomaganie hamowania awaryjnego, ostrzeżenie o zderzeniu, aktywny system utrzymania pasa ruchu, automatyczna zmiana świateł drogowych na mijania i odwrotnie, system rozpoznawania znaków drogowych, adaptacyjny tempomat z funkcją automatycznego zatrzymania (dostępny ze skrzyniami automatycznymi), monitor martwego pola, system Park Assist, czy Visio Park (z widokiem 360°). Dodatkowo zarówno z Peugeotem 3008, jak i z 5008 można zamówić elektryczne jednoślady – hulajnogę e-Kick, bądź rower e-Bike eF01, których akumulatory można ładować podczas przewożenia tych ekologicznych pojazdów w bagażnikach obu SUV-ów. To jedyna taka opcja na rynku.
„Nasze nowe SUV-y są dowodem tego, jak marka Peugeot dynamicznie się rozwija. A w ofercie SUV-ów mamy też przecież mniejszego Peugeota 2008” – powiedział Marc de Kergariou, dyrektor marketingu Peugeota w Austrii i Szwajcarii przed targami Vienna Autoshow.
Kolejnym samochodem prezentowanym przez Peugeota na targach Vienna Autoshow jest Traveller. To duży van, biznesowy, typu shuttle bus, ale adresowany także na przykład do dużych rodzin. O ile je, oczywiście, na zakup takiego auta stać. To przestronny samochód, którego wnętrze można zaaranżować na wiele sposobów. Oferowany jest w trzech długościach i zawsze w wysokości pozwalającej na korzystanie z podziemnych parkingów (190 cm). Masa różnych systemów dostępnych w ofercie i bardzo bogate wyposażenie, jakie można zamówić sprawiają, iż Peugeot Traveller jest autem naprawdę wielofunkcyjnym. Może przewieźć nawet 9 osób, a to sporo.
Peugeot na targach Vienna Autoshow pokazuje też gamę aut usportowionych z rodziny GTi, co dziwić nie powinno. Austria ze swoją dobrą infrastrukturą drogową i bogatym społeczeństwem jest naturalnym źródłem klientów na tego typu samochody.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze