Podczas Cieszyńskiej Barbórki zazwyczaj mamy do czynienia z loterią pogodową. Chcielibyśmy oszczędzić zawodnikom kosztów związanych z kupnem dodatkowych opon, a podczas Rajdu Zamkowego zazwyczaj da się jechać na slicku. Poza tym, chociaż organizator Cieszyńskiej Barbórki zapewnia o jej odbyciu się, to biorąc pod uwagę ubiegłoroczny przypadek, nie chcielibyśmy podejmować ryzyka, że 2 dni przed rajdem pojawi się informacja o jego dowołaniu – powiedział organizator Pucharu, Bartłomiej Boruta z 2Brally.
Andrzej Górski – przedstawiciel rajdów w Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM: Decyzję odnośnie ostatniej rundy Pucharu podejmował jego organizator. Myślę, że zaplanowanie jej podczas Rajdu Zamkowego jest bardzo rozsądnym wyborem głównie ze względu na ryzyko złej pogody podczas Rajdu Cieszyńskiej Barbórki.
Jacek Płonka (kl. generalna RZCC: 1. miejsce): Osobiście wolałbym Rajd Zamkowy, z kilku powodów: podczas Cieszyńskiej Barbórki może spaść śnieg, w wyniku czego trzeba by było kupować dodatkowe opony i zmieniać ustawienia zawieszenia. Poza tym, chociaż odcinki Rajdu Cieszyńskiej Barbórki są mi lepiej znane, to biorąc pod uwagę fakt, że wciąż się uczę rajdowego rzemiosła – wolałbym jechać na mniej znane trasy Rajdu Zamkowego.
Krzysztof Orski (kl. generalna RZCC: 2 miejsce): Nigdy nie jechałem ani Rajdu Zamkowego, ani Cieszyńskiej Barbórki więc trudno mi cokolwiek powiedzieć o tych zawodach. Wydaje mi się jednak, że ze względu na ryzyko złej pogody i tego, czy Cieszyńska Barbórka w ogóle się odbędzie, wybrałbym Rajd Zamkowy. Poza tym tereny Cieszyńskiej Barbórki są na pewno dobrze znane Jarkowi Szei, więc podczas Zamkowego nasz szanse być może będą bardziej wyrównane :-)
Jarosław Szeja (kl. generalna RZCC: 3. miejsce): Obstawiałbym Rajd Cieszyńskiej Barbórki ze względu na ciekawsze odcinki specjalne. Rajd Zamkowy to niebezpieczne zawody „tysiąca prostych”, na których osiąga się spore prędkości. Nie jest to oczywiście wina organizatora, a raczej tamtejszych terenów. Pamiętam ubiegłoroczny Rajd Zamkowy, kiedy podczas hamowania z 6 biegu zaczęło nas obracać na drodze i mieliśmy dużo szczęścia, że nie wypadliśmy z drogi i że nikomu nic się nie stało.
Źródło: Renault Zdunek Clio Cup
Najnowsze komentarze