W kwietniu liczba rejestracji nowych aut osobowych Dacia osiągnęła w Niemczech poziom 11.201 egzemplarzy (kwiecień 2008: 1.957 sztuk), w czym duża zasługa obowiązującego mniej więcej od połowy stycznia systemu premii w wysokości 2.500 EUR, która ma za zadanie zachęcać klientów nad Renem do kupna nowego wozu przy jednoczesnym przekazaniu na złom swojego starego pojazdu.
Dzięki temu Dacia ma aktualnie 12-te miejsce w rankingu najpopularniejszych marek motoryzacyjnych, a jednocześnie bardzo zbliża się do wolumenu, jakim może pochwalić się w kwietniu siostrzana marka Renault (11.406 aut i 11-ta pozycja na liście).
Dobre wyniki notowane w Niemczech mają bardzo duże znaczenie dla Dacii, która musi stawić czoła trudnej koniunkturze utrzymującej się od jakiegoś czasu na rodzimym rynku rumuńskim.
W całym roku 2008 Niemcy były dla marki Dacia drugim największym rynkiem eksportowym (obok Francji), notując wolumen na poziomie 25.506 sztuk.
Dla porównania, w Polsce sprzedaż samochodów marki Dacia wyniosła w ubiegłym roku łącznie 2.314 egzemplarzy (2007: 2.024 sztuk).
Źródło: IBRM Samar
Autor: Rafał Żaglewski
Najnowsze komentarze