Tylko Peugeot 407 w postaci małej fotografii zagościł na okładce dezaktualizującego się już „Auto Świata”. To wprawdzie i tak lepiej, niż w „Motorze” z kończącego się już powoli tygodnia, ale trudno się cieszyć z pojedynczej fotki, zwłaszcza, że jej rozmiary są naprawdę niewielkie – zaprezentowane autko ma może 2,5 na 1,5 cm, a to nie jest wiele. Owszem – wynika to z zapowiedzi materiału o sedanach z różnych segmentów i kilka innych zaprezentowanych aut ma podobną ilość miejsca do swojej dyspozycji, ale nie zmienia to faktu, że i 407-ce tej powierzchni zbyt dużo nie przyznano.
„Auto Świat” nr 29 (979) z 14.VII.2014
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,4 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, C4 Cactus, 108, 308, 407, Megane, Thalia, Twingo, Duster
Zachwytów nad nowym Passatem w „Auto Świecie” ciąg dalszy. Z radością stwierdzono, że aż o niemal 8 cm urósł rozstaw osi – do „gigantycznych” 2.791 mm. To wciąż mniej, niż w drugiej generacji Citroëna C5 (2.815 mm), czy pierwszej generacji Peugeota 508 (2.817 mm). Lepsze jest też Mondeo od serii czwartej (2.850 mm). Ale zaraz się okaże, że w Passacie znaleziono tyle miejsca, co w jakimś Rollsie, czy innym Bentleyu, i to topowym ;-)
No ale nie kopmy tego z rusztem na masce – dużo ciekawszy samochód zaprezentowano bowiem na strona 10-11. Miejsca poświęcono mu oczywiście mniej, bo co Passat, to Passat, a nie jakiś tam C4 i do tego Cactus ;-) Acz trzeba przyznać, że napisano o nowinkach technicznych (Airbumps, poduszka powietrzna pasażera umieszczona w dachu). Nie skrytykowano też jakoś specjalnie „braków”, czyli jedynie uchylnych szyb w tylnych drzwiach, napędu na tylko przednie koła, czy niedzielonej kanapie. Poświęcono za to sporo miejsca niskiej masie własnej samochodu. Auto uzyskało cztery gwiazdki w pięciostopniowej skali – ja dołożyłbym chętnie jeszcze z pół gwiazdki ;-)
Peugeot zwiększył swoje zaangażowanie na rzecz mobilności osób niepełnosprawnych. Pisaliśmy o tym w ostatnim czasie parę razy („Peugeot bez Barier szansą na mobilność”, czy „Peugeot 208 z adaptacją dla osób niepełnosprawnych już w parku prasowym Peugeot Polska”). Artykuł na ten temat znajdziecie także w aktualnym „Auto Świecie” – na stronach 26-28 zaprezentowano 208-kę z parku prasowego polskiego importera Peugeot, którą na potrzeby tygodnika przetestowała Czytelniczka z dysfunkcją nóg. Auto ma zautomatyzowaną skrzynię ETG i ręczne sterowanie pedałami. I nie wiem, czy to Pani Ania, czy Redakcja, skrytykowała to oprzyrządowanie. Z doświadczeń naszego – tymczasowo byłego – współpracownika, Grzegorza, poruszającego się na wózku inwalidzkim wiem, że ma tego typu rozwiązania od lat w swoich samochodach i jakoś nie narzeka. Chyba weźmiemy dla Grzesia to auto z parku prasowego i sprawdzimy, jak on je oceni ;-)
Oczywiście znowu napisano, że zegary umieszczone powyżej wieńca kierownicy wymagają przyzwyczajenia, podobnie jak sama niewielka kierownica.
Mimo to ocena końcowa, to „5”, więc jest naprawdę dobrze.
Wśród 10-letnich sedanów z różnych segmentów, którym warto się przyjrzeć, wymieniono – na stronach 40-43 – m.in. Renault Thalię, Renault Megane i Peugeota 407. Niewiele, ale tak naprawdę to całkiem interesujące samochody i na pewno warto rozważyć sięgnięcie po któryś z nich.
Podsumowanie wyników sprzedaży nowych aut w Polsce w ostatnim okresie (acz wydaje mi się, że komuś się tam czerwiec z kwietniem pomylił…) okraszone zdjęciem Dacii Duster zamieszczono na stronie 44.
Francuskie auta znajdziecie wśród kandydatów do tytułu Złotej Kierownicy – szukajcie ich na stronach 46-47. Natraficie na Citroëna C4 Cactusa, Renault Twingo, Peugeota 108 oraz Peugeota 308 SW.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Stronniczy przegląd prasy: „Auto Świat” nr 29/2014
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze