W tym tygodniu, konkretnie w środę 23. września, w Brazylii ruszyła przedsprzedaż Citroëna C4 Picasso w wersji takiej, jaką znamy my na Starym Kontynencie. Samochód dostępny jest w cenie od 110.900 reali (wersja Seduction), zaś bogatsza odmiana Intensiva startuje od poziomu 117.900 reali.
Z reguły samochody dostępne na rynkach Ameryki Łacińskiej występują tam w nieco „opóźnionych” wersjach w stosunku do oferty europejskiej, choć czasem Brazylijczycy, Argentyńczycy, czy inne nacje mogą kupić auta, o jakich my możemy tylko pomarzyć.
Tym razem kompaktowy minivan Citroëna należy do tej pierwszej grupy – nawet po polskich drogach jeżdżą już tysiące egzemplarzy C4 Picasso i Grand C4 Picasso, a do Brazylii ten samochód zawitał dopiero teraz.
I można się spodziewać, że mimo dość wysokiej ceny Technospace zdobędzie tam grono zadowolonych klientów. Trudno się dziwić – liczne technologie i rozwiązania sprawiają, że to jeden z najciekawszych samochodów w swoim segmencie. Może nawet najciekawszy, a z wyglądu, to już pełny odlot ;-) Wyrazisty styl z ciekawymi reflektorami przednimi i tylnymi (te drugie z efektem 3D), przestronność, świetne materiały, znakomite doświetlenie wnętrza, ergonomia, funkcjonalność, indywidualne fotele, znakomity silnik 1.6 THP 165, a do tego szereg technologicznych rozwiązań wprowadzających obsługę tego minivana na zupełnie inny poziom. Mam tu na myśli przede wszystkim ekrany ciekłokrystaliczne, w tym dotykowy do sterowania większością elementów wyposażenia, system śledzenia martwego pola, Park Assist, czy widok 360º generowany na podstawie obrazów zbieranych przez cztery kamery – to wszystko zapewne skusi wielu kientów.
Przedsprzedaż w Brazylii uruchomiono także w sposób charakterystyczny dla XXI wieku – można się zarejestrować poprzez stronę internetową www.novoc4picasso.com.br. Stamtąd też pobrać można szczegółowy katalog modelu. Również w tym miejscu Brazylijczycy mogą się umówić na jazdę próbną.
„C4 Picasso ma w Brazylii wielu klientów i miłośników. Teraz wchodzi na nasz rynek jego druga generacja, bardzo innowacyjna, spodziewamy się więc dużego zainteresowania. Podczas targów w São Paulo nowy model cieszył się wielkim zainteresowaniem, liczymy więc, że przełoży się to na sprzedaż Technospace” – mówi Frédéric Chapuis, dyrektor handlowy Citroën do Brasil.
Bazowa na rynku brazylijskim wersja Seduction zawiera m.in. następujące elementy wyposażenia: centrum multimedialne z ekranem dotykowym o przekątnej 7″, przyciskami sterującymi na kierownicy, obsługujące format mp3 i posiadające złącza wejścia uniwersalne, Bluetooth oraz USB, Pakiet Miejski (tylne czujniki parkowania i elektrycznie sterowane lusterka, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Hill Assist (wspomaganie ruszania pod górkę), ESP i ASR, mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych na siedzeniach w drugim rzędzie, Pakiet Dziecinny (roletki okienne w 2. rzędzie i lusterko do obserwowania dzieci), obszyta skórą kierownica, panoramiczna szyba przednia Zenith z zabezpieczeniem termicznym, alufelgi o średnicy 17 cali, światła przeciwmgielne z doświetlaniem zakrętów, automatyczne światła, automatyczne wycieraczki, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, alarm niewłaściwego ciśnienie w oponach i wiele innych.
Z kolei droższa o 7.000 reali wersja Intensiva ma dodatkowo m.in.: panoramiczny ekran 12” HD z nawigacją i dodatkowymi portami USB, pakiet City Camera (kamera cofania i czujnik parkowania z tyłu), lampy LED z efektem 3D, alarm, czy dostęp bezkluczykowy.
Pod maską C4 Picasso w Brazylii trafia 165-konny silnik 1.6 THP łaczony z automatyczną skrzynią biegów. Zestaw ten zapewnia dynamiczną i komfortową jazdę. Silnik generuje 240 Nm momentu obrotowego dostępnego już przy 1.400 obr./min. i pozostającego do dyspozycji aż do 4.000 obr./min. W efekcie samochód ma zawsze spore rezerwy do bezpiecznego przyspieszania, wygodnej jazdy i to zarówno w mieście, jak i na trasach poza terenami zurbanizowanymi.
Sześciobiegowa skrzynia automatyczna ma też tryb manualny, kiedy to kierowca sekwencyjnie może zmieniać przełożenia za pomocą łopatek przy kierownicy. Tryb można zmieniać również w czasie jazdy.
KG; zdjęcia: Citroën do Brasil
Najnowsze komentarze