Używany samochód klasy średniej to popularny wybór na rynku wtórnym. Z budżetem 35-65 tysięcy złotych możemy przebierać w doskonale utrzymanych Renault Lagunach III, Peugeotach 508 i Citroënach C5 X7. Mnogość dostępnych wersji silnikowych i wyposażeniowych nie ułatwia zadania. Prym wiodą tutaj nasze osobiste preferencje i uczciwy stan dostępnych egzemplarzy.
W ofertach dominują egzemplarze importowane, w przypadku których podane przebiegi niekiedy mogą wzbudzać szeroki uśmiech. Na szczęście można znaleźć również auta z krajową historią, którą bez trudu jesteśmy w stanie zweryfikować. W niektórych przypadkach możemy trafić na egzemplarz sprzedawany przez autoryzowanego dealera z gwarancją lub od pierwszego właściciela.
Przeczesywanie rynku zacznijmy od ostatniej generacji Renault Laguny, produkowanej od 2007 do 2015 roku. W ofercie znalazł się liftback, praktyczne kombi i ponadczasowe coupe – z drzwiami pozbawionymi ramek. Nadwozie wzorowo zabezpieczono przed korozją. Dwie najpopularniejsze odmiany w kabinie zapewniają wystarczającą przestrzeń dla czterech dorosłych osób. Większość egzemplarzy oferuje bogate wyposażenie z zakresu komfortu i oczywiście bezpieczeństwa.
W przypadku Laguny III nie ma się czego wstydzić, jedynie materiały wykończeniowe nieznacznie odstają od klasowych rywali. Specjaliści szczególnie polecają benzynowe jednostki 1.6 110 KM i 2.0 Turbo 170-204 KM lub wolnossący 2.0 140 KM pochodzący z magazynów Nissana (brak hydraulicznej regulacji luzu zaworowego). Polecany diesel to 2.0 dCi 130-178 KM.
przykładowe oferty obecnie dostępne:
- Renault Laguna 1
- Renault Laguna 2 – ze wspomnianym silnikiem konstrukcji Nissana
- Renault Laguna 3
Drugą propozycją z klasy średniej jest pierwsza generacja Peugeota 508 – modelu, który w cenniku zastąpił od razu dwie pozycje: 407 i flagowy 607. W ofercie znalazł się dystyngowany sedan i kombi (pojemność bagażnika 515-560 litrów). W sprzedaży pozostawał od 2010 do 2018 roku, po drodze przechodząc symboliczny lifting. Wnętrze wykończono z materiałów wyraźnie wyższej jakości niż w Lagunie III, jednak i tutaj nie uniknięto potknięć – w odmianie kombi na nierównościach do głosu dochodzą plastikowe elementy wykończeniowe.
Zarówno na przednich należycie wyprofilowanych fotelach (opcjonalnie z funkcją masażu), jak i na tylnej kanapie dorosłe osoby odbędą kilkugodzinną podróż bez większego zmęczenia. Wśród używanych dominują egzemplarze kompletnie wyposażone, z godnym polecenia dieslem 2.0 HDi (140, 163, 150, 180 KM). Dostępne były także 1.6 HDi 115 KM i 2.2 HDi 204 KM oraz benzynowy 1.6 VTi 120 KM i 1.6 THP 156-165 KM. Tego ostatniego jednak nie polecamy.
- Peugeot 508 1
- Peugeot 508 2
- Peugeot 508 3
- Peugeot 508 4
Dużą popularnością na rynku wtórnym cieszy się także Citroën C5 X7 – dostępny jako sedan i kombi (467-533 litrów pojemności bagażnika) w latach 2008-2017. Niebanalne nadwozie nadal przyciąga spojrzenia. C5, wzorem rywali z Francji, nie wstydzi się wyposażenia dodatkowego. Bazowych egzemplarzy nie spotyka się często. W kwestii jakości wykonania zapewnia poziom tożsamy z 508, z którym dzieli szereg jednostek napędowych. Bazowe odmiany sprzedawane były z konwencjonalnym układem jezdnym, znanym chociażby z Peugeota 407. Pozostałe dysponują już sztandarowym produktem marki z ostatnich sześćdziesięciu lat – zawieszeniem hydropneumatycznym Hydractive III+.
Jego serwis nie nastręcza problemów, musimy tylko znaleźć odpowiedni warsztat, który zna się i faktycznie potrafi trafnie znaleźć przyczynę problemu. Podobnie jak w Peugeocie – specjaliści polecają najpopularniejszego diesla 2.0 HDi (136, 140, 163, 150, 180 KM). Do wyboru mamy także zbyt słabego pod względem mocy 1.6 HDi 109 KM, 2.2 HDi 170-204 KM, 2.7 V6 HDi 204 i 3.0 V6 HDi 241 KM. Benzynowe silniki początkowo reprezentował 1.8 125 KM, 2.0 140 KM i 3.0 V6 211 KM. Przy okazji liftingu oferowano tylko 1.6 VTi 120 KM i doładowany 1.6 THP 156 KM. Również i w tym przypadku THP nie polecamy.
- Citroën C5 1
- Citroën C5 2
- Citroën C5 3
źródło ogłoszeń: Otomoto
Najnowsze komentarze