Jaki samochód kupić? Citroën, Peugeot i Renault oferowały szereg modeli, które warto rozważyć! Czy to ma być auto rodzinne, komfortowe, kabriolet czy sportowe albo wyróżniające się za każdą cenę, każda z marek ma coś w sobie unikalnego. Oto nasz subiektywny ranking 17 modeli, które warto rozważyć.
Wybór auta nie jest sprawą prostą. Francuska motoryzacja ma tutaj bardzo wiele do zaoferowania.
Rodzinne
1. Citroën C4 Picasso – jeśli chodzi o praktyczność, ilość miejsca, całkiem duży komfort, rozsądne rozmiary to C4 Picasso (zwane później również C4 Spacetourer) nie ma sobie równych. Ten samochód jest po prostu rodzinnym ideałem. Zobacz test używanego C4 Picasso oczami użytkownika.
2. Peugeot 807 – jeśli C4 Picasso jest trochę za małe to z pomocą przychodzi Peugeot 807 lub jego odpowiednik Citroën 8. Duże odsuwane drzwi pośrodku ułatwiają dostep a ilość miejsca zadowoli prawie każdą rodzinę. Takie auto z silnikiem 3.0 V6 ma nasz redaktor naczelny – przeczytaj szczegółowy test tego modelu.
3. Renaule Espace IV – król przestrzeni, wygody i designu. Ostatni tak samochód rodzinny, można go kupić także w wersji przedłużanej Grand. Auto jedyne w swoim rodzaju.
Komfort
4. Citroën C5 X7 – hydropneumatyka nie ma konkurencji. Po prostu nie ma nic bardziej wygodne niż takie auto. Citroën C5 X7 oferuje najwyższy poziom i jest chętnie kupowany.
5. Citroën Xantia – budżetowe podejście do komfortu to Xantia (lub nieco starszy BX). Życie płynie mi w Cytrynie, mawiają miłośnicy marki. Samochód unosi się nad jezdnią dzięki kulom z azotem.
Kabriolet
6. Peugeot 308 CC – pod względem urody trudno znaleźć ładniejszy kabriolet. Po złożeniu dachu (elektrycznie) świat nabiera zupełnie nowego spojrzenia. Budżetowo można rozejrzeć się za 307 CC lub 207 CC a najtaniej będzie 206 CC. Ale 308 pozostaje królem kabrioletów.
7. Renailt Megane Florida – Meganka w wersji kabrio nie jest może tak urodziwa jak Peugeot, za to oferuje równie przyjemną jazdę. Cudowne wrażenia w sam raz na wiosnę.
Luksus limuzyny
8. Citroën C6 – C6 ze swoim ponadczasowym kształtem, komfortowym hydropneumatycznym zawieszeniem i wyposażeniem godnym najdroższych aut jest tutaj bezkonkurencyjne, chociaż koszty użytkowania będą wyższe, niż u pozostałych – auto wymaga doświadczonego serwisu. Pod względem komfortu inne auta mogą C6 lizać opony! Zobacz poradnik zakupu C6.
9. Peugeot 607 – piękny kształt, często bogate wnętrza, rozsądek w kosztach – jeśli przeżyjesz brak hydropneumatyki, to 607 jest dobrym wyborem.
10. Renault 25 Baccara – klasyka klasyków. Najlepszy samochód w klasie nieco starszych aut. Cudo na kołach, kwintesencja lat 80-tych. Przeczytaj artykuł o Renault 25 Baccara.
Zobacz: testy samochodów marki Renault
Dynamiczne kombi
11. Renault Laguna 2.0T – Laguna jest i komfortowa i szybka. Silnik 2.0T to najlepsza jednostka jaką można mieć w tym aucie, zniesie nawet gaz. Dla hardcorowych miłośników dużych napędów czasem trafia się 3.5V6, dynamika gorsza, ale za to jaki dźwięk…
12. Peugeot 508 2.0 HDi – lubisz szybko i nieco twardo, na modłę bardziej niemiecką niż francuską? Peugeot 508 I generacji to dobry wybór. Świetne wnętrze, piękne klasyczne zegary i oszczędny silnik, który potrafi sporo, szczególnie z wirusem. Chce się jeździć a pali mało.
Powolne życie z uśmiechem
13. Citroën 2CV – głośno, ciasno i wolno, ale komfortowo. To jest to! Kaczka wywoła uśmiech na twarzy każdego przechodnia. Silnik ma mocy mniej niż w maluchu, za to nie jest chłodzony cieczą. Zawieszenie amortyzuje wszystko.
Zobacz: testy samochodów marki Citroën
Ostra jazda
14. Citroën DS 3 Racing – 200 koni i lekkie nadwozie oraz świetny wygląd. Dobra baza do modyfikacji, oryginalny kształt.
15. Renault Mégane R.S. – bez żadnych kompromisów. R.S. jest jeden jedyny w swoim rodzaju. I nie wybacza błędów za kierownicą.
Wyróżnij się na drodze
16. Renault Laguna Coupé – cudo designu i świetnie jeździ dzięki skrętnym tylnym kołom 4Control, pod maską można mieć też zacny silnik. Piękne auto!
17. Peugeot RCZ – zestawienie nie byłoby kompletne, gdyby nie RCZ. Samochód, który wygląda niesamowicie i na zawsze pozostanie jedynym w swoim rodzaju. Audi TT to przy nim król brzydoty. Oszczędnie można z dieslem 2.0 HDi, ale dla prawdziwych miłośników jazdy jest wersja RCZ R, z 270-konnym potworem przygotowanym przez Peugeot Sport.
Zobacz: testy samochodów marki Peugeot
A jakie są wasze typy?
Najnowsze komentarze