W lipcu na Peugeota 207 zdecydowało się w Europie aż 37.600 klientów. Od początku roku sprzedaż tego auta przekroczyła 276.000 sztuk. To o blisko 25.000 więcej, niż zajmujący drugie miejsce VW Golf. Co ważne – sprzedaż 207-ki dynamicznie rośnie!
W pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych w Unii Europejskiej modeli znalazł się jeszcze jeden samochód francuski. To Renault Clio, którego lipcowa sprzedaż sięgnęła pułapu 29.612 egzemplarzy i dała mu siódme miejsce. Od początku roku na Clio zdecydowało się niemal 242,5 tys. klientów. Niestety Clio ostatnimi czasy nie może się cieszyć z dobrej dynamiki – sprzedaż nieco spada. Podejrzewam jednak, że to wakacyjny trend…
Z kolei sprzedaż koncernów francuskich plasuje je na dobrych miejscach w rankingu popularności. Najwyżej wciąż znajduje się Renault, borykający się wprawdzie z przejściowymi trudnościami, ale to zapewne efekt oczekiwania klientów na nowe modele. Koncern spod znaku rombu sprzedał w lipcu 95.988 samochodów, zaś sprzedaż od początku roku zbliżyła się do 740.000 sztuk aut. Dało to francuskiemu koncernowi czwarte miejsce w rankingu popularności marek.
Peugeot, dzięki doskonałej sprzedaży 207-ki, osiągnął w lipcu wynik 92.273 aut, zaś sprzedaż w ciągu siedmiu miesięcy roku bieżącego osiągnęła już ponad 695 tys. samochodów. Dzięki temu Peugeot plasuje się na miejscu piątym.
Tuż za nim, z siedmiomiesięczną sprzedażą na poziomie niemal 594 tys. samochodów, znajduje się Citroën. Dynamicznie rosnąca sprzedaż (przyrost w lipcu o 11,4%) osiągnęła na koniec analizowanego okresu poziom 83.456 aut.
Na podstawie danych IBRM Samar
KG
Najnowsze komentarze