Z początkiem nowego roku następują pewne zmiany w PSA na wysokich szczeblach. Oto szczegóły.
Xavier Duchemin (na zdjęciu po prawej), dotychczas piastujący stanowisko dyrektora handlowego marki Peugeot we Francji, od 1. stycznia 2017 roku obejmie stanowisko dyrektora sprzedaży detalicznej Grupy PSA. Będzie podlegał pod Jean-Philippe’a Imparato, dyrektora generalnego marki Peugeot i członka komitetu wykonawczego Grupy PSA.
Mający aktualnie 50 lat Xavier Duchemin jest absolwentem paryskiej HEC (École des Hautes Études Commerciales). To szkoła biznesowa, w ubiegłym roku zajęła drugie miejsce rankingu szkół biznesowych w Europie i jednocześnie trzecią pozycję w ogólnoświatowym rankingu programów typu Master of Business Administration (MBA). Powstała w 1881 roku. Wśród absolwentów jest między innymi aktualny prezydent Francji, François Hollande.
Xavier Duchemin jest związany z Grupą PSA przez całą swoją karierę zawodową. Zajmował szereg stanowisk związanych ze sprzedażą i marketingiem we Francji i w Europie. Pełnił funkcję dyrektora marki Citroën w Austrii oraz w Wielkiej Brytanii, po czym mianowano go szefem marketingu tej marki we Francji. Następnie awansował na dyrektora handlowego marki Peugeot we Francji, gdzie miał realny wpływ na czteroletni wzrost rynkowego udziału marki we francuskim rynku.
Na stanowisku dyrektora handlowego marki Peugeot we Francji zastąpi go 47-letni Guillaume Couzy (na zdjęciu po lewej). Aktualnie piastuje on stanowisko dyrektora marketingu i komunikacji marki Peugeot. Po awansie Guillaume Couzy podlegał będzie pod Maxime’a Picata, dyrektora regionu Europy i członka zarządu Grupy PSA.
Guillaume Couzy jest absolwentem Instytutu Nauk Politycznych w Paryżu (Institut d’études politiques de Paris). To również prestiżowa uczelnia, pierwsza w Europie i piąta na świecie wśród szkół wyższych wykładających nauki polityczne i stosunki międzynarodowe. Dość powiedzieć, że wśród absolwentów jest blisko trzydziestka byłych i aktualnych głów państw!
Guillaume Couzy dołączył do Grupy PSA w 1993 roku i zajmował w koncernie różne stanowiska związane z marketingiem i sprzedażą. Pracował w Europie i w Ameryce Łacińskiej. W 2007 objął stanowisko dyrektora generalnego marki Peugeot w Meksyku, do 2010 roku filii Peugeot do Brasil. Od 2012 roku był dyrektorem marketingu i komunikacji marki Peugeot prowadząc proces zwiększania pozycjonowania tej marki. W ostatnim czasie prowadził projekt wprowadzania na rynek Nowego Peugeota 3008, kompaktowego SUV-a o wyjątkowej jakości.
Zmiany mają na celu usprawnienie procesu odnowy gamy modelowej i lepsze wykorzystanie doświadczonych kadr.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: PSA
Najnowsze komentarze