Cięcie kosztów i „optymalizacja kosztów produkcji”? Jak się okazuje część fabryk przestaje być rentowna – i co za tym idzie – PSA rozważa zamknięcie niektórych fabryk.
Zobacz: Pół miliona Citroënów C3 Aircross z fabryki w Saragossie
Dlaczego Folz myśli o zamykaniu którejś z fabryk i którą ma na myśli? Przyczyny są natury ekonomicznej. Produkcja samochodu w fabryce na Zachodzie Europy jest droższa, ponieważ wyższe są przede wszystkim koszty pracy. Robotnik pracujący we Francji otrzymuje dwu-trzykrotnie wyższą pensję niż jego kolega np. w Czechach. Przy tym nie ma innych różnic, może poza mniejszą infrastrukturą transportową. Jednak decyzja o zamknięciu którejś z zachodnich fabryk nie jest łatwa. Silne związki zawodowe a przede wszystkim ogromne poczynione wcześniej inwestycje mogą okazać się wystarczającą przeszkodą, aby pomysł na taką redukcję kosztów zablokować.
Zobacz: Fabryki Citroëna są najnowocześniejszymi, najlepiej zaprojektowanymi fabrykami na świecie
Jean-Martin Folz zaprzeczył również, jakoby grupa PSA planowała zakup Smarta od Daimler-Chrysler. „Mamy własne małe modele – choćby C1 i 107, a Smart, który okazał się kosztownym i mało dochodowym projektem, nie jest nam potrzebny do niczego. Nie planuję żadnych przejęć innych marek” powiedział prezes PSA. Jakby nie patrzeć ostatecznym wyznacznikiem rozwoju i wytyczaniu ścieżek produkcji w przemyśle motoryzacyjnym jest nie co innego jak gdzie indziej, czyli …rentowność.
Zobacz: promocje i wyprzedaże Citroëna w Polsce
Najnowsze komentarze