Wczoraj francuscy dealerzy rozpoczęli przyjmowanie zamówień na najnowszego i największego jednocześnie SUV-a Renault. Koleos wyceniany jest nad Sekwaną na 29.900 euro w podstawowej, ale dobrze wyposażonej wersji.
Dealerzy, jak wspomniałem, już mogą przyjmować zamówienia, ale prawdziwa kampania promocyjna modelu rozpocznie się w połowie czerwca (15-19.VI.) akcją Dni Otwartych Drzwi. Zaraz potem będę miał okazję i przyjemność wziąć udział w dziennikarskich testach Koleosa. I sprawdzić, czy owe 29.900 euro, to nie jest cena wygórowana ;-)
Koleos jest już od jakiegoś czasu dostępny w Australii, Ameryce Południowej i Azji. Teraz szykowany jest do wprowadzenia we Francji oraz na pozostałe rynki Starego Kontynentu. Za 29.900 euro można będzie mieć nad Sekwaną model Life Energy dCi 130 z napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów.
Francuski cennik pozostałych wersji przedstawiamy poniżej:
Zen Energy dCi 130 4×2 BVM – 32.500 euro
Zen Energy dCi 175 4×2 X-Tronic CVT – 35.900 euro
Zen Energy dCi 175 4×4 BVM – 36.900 euro
Intens Energy dCi 130 4×2 BVM – 35.600 euro
Intens Energy dCi 175 4×2 X-Tronic CVT – 39.000 euro
Intens Energy dCi 175 4×4 X-Tronic CVT – 41.000 euro
Intens Energy dCi 175 4×4 BVM – 39.400 euro
Initiale Paris Energy dCi 175 4×2 X-Tronic CVT – 41.400 euro
Initiale Paris Energy dCi 175 4×4 X-Tronic CVT – 43.400 euro
Jak widać – jest też wersja Initiale Paris. W ten sposób Renault Koleos jest piątym modelem marki z taką ekskluzywną odmianą. Wcześniej takie wersje pojawiły się już w gamie Clio, Espace’a, Talismana, a ostatnio także Captura.
Napęd na cztery koła dostępny w Koleosie pochodzi oczywiście z Aliansu Renault Nissan. Długość całkowita samochodu wynosi 4,67 metra, a rozstaw osi 2,71 metra. Wyposażenie jest bardzo bogate. Niestety, jak widać, w Europie nie będą na razie oferowane silniki benzynowe – podstawa oferty w Australii, czy w Chinach.
Bazowa francuska cena na poziomie 29.900 euro nie wydaje się przesadnie wygórowana, jak na SUV-a segmentu D z dieslem pod maską. Również najdroższe odmiany, po uwzględnieniu napędu i wyposażenia, ceną nie szokują.
Producent podał też ceny najważniejszych opcji. Na tej liście znajdują się:
– czujniki cofania za 300 euro (seryjne w wersjach Zen, Intens i Initiale Paris, dopłata w Life);
– kamera cofania za 300 euro (seryjna w wersjach Intens i Initiale Paris, dopłata w Zen);
– system audio Bose® za 800 euro (seryjny w wersji Initiale Paris, dopłata w Intens);
– Pakiet Miejski za 770 euro (seryjny w wersji Initiale Paris, dopłata w Intens);
– Pakiet Zimowy 1 za 400 euro (dopłata w Zen);
– Pakiet Zimowy 2 za 400 euro (dopłata w Intens i Initiale Paris);
– panoramiczny szklany dach zasuwany elektrycznie sterowaną roletką za 1.200 euro (dopłata w Zen, Intens i Initiale Paris);
– lakier metalizowany za 740 euro (dopłata w Life, Zen, Intens i Initiale Paris);
– lakier metalizowany specjalny Noir Améthyste za 940 euro (dopłata w Initiale Paris);
– koło zapasowe za 130 euro (dopłata w Life, Zen, Intens i Initiale Paris).
Pakiet Miejski obejmuje system Easy Park Assist oraz automatyczne otwieranie pokrywy bagażnika.
Pakiet Zimowy 1 obejmuje ogrzewaną przednią szybę, podgrzewane fotele, podgrzewaną kierownicę, spryskiwacze reflektorów.
Pakiet Zimowy 2 obejmuje ogrzewaną przednią szybę, podgrzewane tylne siedzenia, podgrzewaną kierownicę, spryskiwacze reflektorów.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault
Najnowsze komentarze