Niezależna organizacja Euro NCAP przeprowadziła testy zderzeniowe nowych SUV-ów w tym Renault Koleos. Francuski samochód otrzymał najwyższą ocenę pięciu gwiazdek.
Renault Koleos zagościło już na naszym rynku, SUV trafił też do naszych redakcyjnych testów. Teraz możemy dowiedzieć się, jakie bezpieczeństwo zapewni samochód podczas ewentualnego zderzenia. Organizacja Euro NCAP rozbiła Koleosa na wiele różnych sposobów i przedstawiła raport z wynikami. W ogólnej ocenie Koleos otrzymał maksymalną punktację pięciu gwiazdek.
Jak prezentuje się punktacja procentowa w poszczególnych kategoriach? Ochrona dorosłych pasażerów wyniosła w tym samochodzie 90%, poziom ochrony dzieci został oceniony na 79%, a pieszych na 62%. Za systemy bezpieczeństwa Renault Koleos zdobył 75%.
Ochrona dorosłych – 90%
Podczas czołowego zderzenia, kabina pasażerska pozostała stabilna. Marginalna ochrona została zanotowana tylko w części goleniowej kierowcy. Koleos wykazał się dobrym poziomem zabezpieczenia dorosłych pasażerów, dotyczy to także kolan oraz części udowej ciała. Renault zostało docenione za podobny poziom ochrony dla pasażerów o różnym wzroście i siedzących w różnych pozycjach.
Ochrona dzieci – 79%
W samochodzie można wyłączyć poduszkę powietrzną, aby umieścić dziecięcy fotelik na przednim siedzeniu tyłem do kierunku jazdy. Ochrona, jaką samochód dostarczył dzieciom była w większości dobra lub odpowiednia. Jedynie przy zderzeniu czołowym pojazd wykazał się słabą ochroną szyi pasażera w wieku 10 lat oraz klatki piersiowej 6-latka.
Ochrona pieszych – 62%
Euro NCAP określiło ochronę pieszych w większości przypadków jako dobrą oraz odpowiednią. System awaryjnego hamowania nie został jednak dostosowany do reakcji na przechodniów.
Systemy bezpieczeństwa – 75%
Renault Koleos otrzymał w standardzie system przypominający o zapięciu pasa bezpieczeństwa oraz system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Na pokładzie znajdują się też systemy rozpoznające ograniczenia prędkości. System awaryjnego hamowania wykazał się odpowiednią skutecznością przy prędkościach autostradowych.
Najnowsze komentarze