Atlanta, miasto goszczące Igrzyska Olimpijskie w 1996 roku, została wybrana na siedzibę amerykańskiego oddziału Grupy PSA. W tym niespełna półmilionowym mieście, stolicy stanu Georgia, już w lutym ruszy centrala francuskiego koncernu na Amerykę Północną.
Atlanta jest miastem, w którym ludzie bez samochodu nie wyobrażają sobie życia. W efekcie – choć miasto nie jest wielką metropolią – korki są tu sporym problemem. I to mimo tego, że w mieście działa dobrze zorganizowane metro. Pod względem częstotliwości połączeń znajduje się ono na ósmym miejscu w Stanach.
Ale skoro korki, a więc i zatłoczenie samochodami stanowi tu problem, to wybór Grupy PSA wydaje się bardzo sensowny. Zwłaszcza w środowisku, które bez samochodów żyć wprost nie może. Dlaczego? Otóż Grupa PSA pragnie powrócić na amerykański rynek najpierw z usługami związanymi z mobilnością. A w tym świetle Atlanta wydaje się miastem wręcz stworzonym dla tego typu projektów. Trzeba będzie jedynie przekonać ludzi do zmiany funkcjonowania i zmiany mentalności. Zamiast korzystać ze swoich samochodów – korzystajcie z carsharingu, Amerykanie -)
Decyzja o lokalizacji siedziby w Atlancie przyszła po całorocznych, ogólnokrajowych poszukiwaniach, aby znaleźć optymalną równowagę pomiędzy środowiskiem biznesu, standardem życia i zasobami ludzkimi.
„Cieszymy się, że Grupa PSA – drugi co do wielkości producent samochodów w Europie i jeden z najlepszych dostawców rozwiązań mobilności na świecie – wybrał Atlantę jako swój nowy dom w Ameryce Północnej” – powiedział gubernator Deal podczas swojej wizyty we Francji pod koniec 2017 roku. – „Grupa PSA dołącza do rosnącej rodziny producentów i dostawców motoryzacyjnych działających w Georgii. Ta zapowiedź to wielka wygrana dla naszego stanu i kolejny dowód na siłę naszego środowiska biznesowego i naszej infrastruktury”.
„Przyjrzeliśmy się wszystkim aspektom i stwierdziliśmy, że Atlanta jest najbardziej odpowiednim dla nas miejscem” – powiedział Larry Dominique, prezes PSA North America. – „Podczas gdy ogólne otoczenie biznesowe, standard życia i system uniwersytecki odegrały ważną rolę w naszej decyzji, nasze unikalne potrzeby w zakresie technologii, innowacji w zakresie mobilności i kultury samochodowej ostatecznie wskazały Atlantę jako idealny dla nas wybór”.
W kwietniu 2016 r. Grupa PSA ogłosiła powrót na rynek północnoamerykański w trzech fazach, zgodnie z planem strategicznym Push to Pass. Na początek wdrażane są usługi w zakresie mobilności, później usługi mobilne z pojazdami Grupy PSA, a następnie sprzedaż samochodów. Pierwszy krok został już wykonany dzięki platformie Free2Move, uruchomionej w październiku 2017 r. w Seattle. W nadchodzących miesiącach będzie ona implementowana w innych miastach Stanów Zjednoczonych. Ta aplikacja umożliwia użytkownikom wybór spośród szerokiej gamy usług transportowych: samochodów, skuterów i rowerów.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Grupa PSA
Najnowsze komentarze