Nowy Peugeot 508 1.5 HDi dzielnie staje do boju z modelem Volkswagen Arteon 2.0 TDi. Chociaż niemiecki samochód o nieco przyciężkiej stylistyce jest nieco większy od francuskiego, to Peugeot ma całkiem duże szanse wygrać to porównanie przynajmniej w części kategorii. Kontynuujemy przegląd światowej pracy, dzisiaj mamy dla Was porównanie, które przeprowadzili hiszpańscy dziennikarze Auto Świata (Auto Bild ES). Co spodobało im się w nowym 508? Poczytajcie.
Francuzi mają teraz elegancką mieszankę sedana i coupe. Nowy samochód nazywa się Peugeot 508 i aspiruje do klasy premium. Bez żadnych kompleksów staje więc do walki z konkurentem z Niemiec. Są to dwa sedany z liniami coupe. Co ukrywają pod atrakcyjnymi sylwetkami?
Peugeot 508 vs Volkswagen Arteon
W samochodach tego typu należy docenić jego estetykę, ale który z nich jest piękniejszy? Jest to coś subiektywnego, ale w AUTOBILD mamy werdykt: Peugeot. Jest to jeden z tych unikalnych samochodów, których właściciel woli myć karoserię ręcznie, aby nie ryzykować minimalnego zadrapania w swoim urzekającym wyglądzie. I podobały nam się zarówno jego płynne linie jak i różne szczegóły is maczki nadwozia.
Kokpit na bogato
Kokpit nowego Peugeot 508 różni się od reszty. Kierowca ma do dyspozycji małą kierownicę i cały świat sterowania w zasięgu ręki. Siedzi się tak, że ma się wrażenia sportowe. Peugeot ma osobowość. Ogólne wrażenie wykończenia i regulacji jest dobre. I co ciekawe, chociaż długość nowego 508 jest aż o 11 centymetrów mniejsza niż Arteona, z przodu jest więcej miejsca! Fizyczne klawisze pod centralnym ekranem, w stylu fortepianu, znacznie ułatwiają korzystanie ze wszystkich wyrafinowanych systemów.
Peugeot jest cichy i komfortowy
Peugeot ma 130 KM i 300 Nm, więc przyspiesza nieco wolniej: od 0 do 100 km / h w 11,5 sekundy, w porównaniu do 9,8 dla Volkswagena. Ale za to zużywa znacznie mniej paliwa. W Peugeocie jest to średnio 5,4 litra a Volkswagen 6,2 litra. Volkswagen zdobywa też mniej punktów za normę Euro – spełnia tylko wariant Euro 6B, gdy Peugeot ma już rygorystyczne Euro 6d-TEMP i do tego oferuje spory zbiornik Ad-blue.
To, co uwielbialiśmy w przypadku małego silnika wysokoprężnego Peugeot, to cicha praca, osiągnięta bez użycia dużej ilości izolacji, takiej jak musiał włożyć do Arteona Volkswagen. Jadąc Peugeot czuje się lekkość, bo 508 jest lżejszy aż o 125 kilogramów od niemieckiego auta. Na duży plus zasługuje skrzynia biegów. Działa miękko i płynnie.
Peugeot jest elegancki, Volkswagen droższy
Czas na podsumowanie. Peugeot 508 zdobywa punkty za oszczędność, oszczędność, mniejszą emisję spalin i wygląd. Arteon przy nim jest nieco bardziej przestronny z tyłu, nieco szybszy i… droższy.
źródło: Auto Bild ES, własne
Najnowsze komentarze