Informowaliśmy Was na bieżąco o sytuacji w piątek – podczas pierwszego etapu. Kierowcy Citroënów – Sebastien Loeb i Daniel Sordo – wygrali wówczas wszystkie odcinki specjalne. Mistrz świata zwyciężył w pięciu OSach, a jego młodszy kolega z teamu wziął pozostałe trzy. Po prostu rewelacja!
Drugiego dnia Xsary WRC jechały spokojniej utrzymując wywalczoną w piątek przewagę nad resztą stawki. Rozwaga okazała się znakomitą polityką – walka toczyła się w zasadzie dopiero o trzecie i dalsze miejsca. Niestety Toniemu Gardemeisterowi nie udało się odrobić strat do Marcusa Grönholma i nie dane nam było obejrzeć trzech Citroënów na podium. A w gruncie rzeczy niewiele brakowało – Toni walczył do końca, ale strata była jednak zbyt duża.
Dziś kierowcy mieli do pokonania cztery odcinki specjalne. Pierwszy z nich, a szesnasty w całym rajdzie, wygrał Toni Gardemeister jadący czteroletnią Xsarą WRC. Znakomity rezultat. Pół sekundy wolniej, co wystarczyło na drugie miejsce, jechał na tym odcinku Sebastien Loeb. Danni Sordo był czwarty, a pierwszą dziesiątkę zamknął Xavier Pons. Wyprzedził o 10,5 sekundy jedenastego na mecie Manfreda Stohla w Peugeocie 307 WRC.
Siedemnasty OS należał znowu do trzech Citroënów. Kolejne najlepsze czasy należały do Sordo, Loeba i Gardemeistera. Stohl wywalczył piątą lokatę, a Pons uzyskał dziewiąty czas.
Na przedostatnim odcinku rajdu najlepszy czas uzyskał Gardemeister. Sordo z Loebem wywalczyli miejsca trzecie i czwarte. Xavier Pons był siódmy, a Stohl otwierał drugą dziesiątkę.
Gardemeister walczył do końca – wygrał również ostatni, dziewiętnasty, odcinek specjalny, ale nie udało mu się zniwelować wszystkich strat z wczoraj – o 14,6 sekundy przegrał z Finem prowadzącym Focusa. Sordo z Loebem ponownie zajęli trzecie i czwarte miejsca, a tuż za nimi z piątą lokatą, pojawił się na mecie ostatniego OSu Xavier Pons. Austriak Manfred Stohl zadowolić się musiał siódmym miejscem na tym odcinku, ale za to awansował do pierwszej piątki w klasyfikacji generalnej!
Klasyfikacja generalna Rajdu Niemiec wygląda więc następująco:
1. Sebastien Loeb – Citroën Xsara WRC
2. Daniel Sordo – Citroën Xsara WRC (strata do lidera: 33,8 s)
4. Toni Gardemeister – Citroën Xsara WRC (strata do lidera: 2:33,8 s)
5. Manfred Stohl – Peugeot 307 WRC (strata do lidera: 4:25,9 s)
14. Xavier Pons – Citroën Xsara WRC (strata do lidera: 22:09,6 s)
W Junior WRC Kris Meeke jadący Citroënem C2 odrobił wczoraj stratę wynikłą z awarii układu hamulcowego, a potem złapania gumy. Dziś utwierdził wszystkich w przekonaniu, że jest w tej chwili najlepszym kierowcą w klasie A6 zajmując pierwsze miejsce z przewagą 38,6 sekundy nad drugim zawodnikiem tej kategorii – Berndem Casierem w Renaulcie Clio S1600.
Rajd zakończył się więc zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Serdecznie gratulujemy znakomitej postawy i świetnych samochodów Loebowi, Sordo, Gardemeisterowi, Ponsowi, Stohlowi, Meeke’owi, Casierowi i wszystkim innym, którzy zaciekle, choć ze zmiennym szczęściem (jak Brice Tirabassi) walczyli w Rajdzie Niemiec. I prosimy o więcej tego typu emocji…
KG
Najnowsze komentarze