Peugeot, Citroen i Toyota ogłosiły zakończenie współpracy dotyczącej produkcji modeli: Aygo, C1 i 108. Firmy zamierzają rozszerzyć partnerstwo dotyczące pojazdów dostawczych.
Grupa PSA potwierdziła informację o zakończeniu wspólnej produkcji miejskich trojaczków. Począwszy od 2021 roku, Toyota wykupi 100% udziałów w spółce TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile) w Czechach i przejmie fabrykę w Kolinie, gdzie montowane są modele Aygo, 108 i C1. Zakład dołączy do pozostałych sześciu obiektów produkcyjnych japońskiej grupy w Europie.
Fabryka w Kolinie będzie nadal produkować obecną generację kompaktowych modeli segmentu A dla obu producentów. Toyota zapowiedziała, że zamierza w przyszłości utrzymać produkcję i zatrudnienie w zakładzie Kolín. Decyzja jest częścią klauzuli zawartej w umowie podpisanej między firmami w 2002 roku, na mocy której każdy z partnerów ma możliwość dokonania przeglądu udziałów w kapitale.
Fabryka w Kolinie rozpoczęła produkcję w 2005 roku. W zeszłym roku wyprodukowała 199.000 egzemplarzy pojazdów marki Toyota, Peugeot i Citroen.
Grupa PSA i Toyota otwierają nowy rozdział współpracy w Europie. Francuski koncern skupiający pojazdy marki Peugeot i Citroen będzie dostawcą Toyoty dla samochodów dostawczych. Współpraca w tym zakresie rozpoczęła się w 2012 roku wraz z produkcją modelu Proace w fabryce w Hordain we Francji. Od końca 2019 roku, Grupa PSA rozszerzy ofertę pojazdów użytkowych produkowanych dla Toyoty w fabryce Vigo w Hiszpanii.
Celem współpracy jest obustronne wykorzystanie mocnych stron firm, aby oferować lekkie i średnie samochody dostawcze w Europie, optymalizując koszty ich rozwoju i produkcji. Toyota będzie uczestniczyć w inwestycjach rozwojowych i przemysłowych związanych z nową generacją lekkich samochodów dostawczych.
„Dzisiejsze oświadczenie ilustruje komplementarność i doskonałe relacje między Grupą PSA a Toyotą i pozwala każdej firmie wykorzystać jej mocne strony. Dzielenie się technologiami i kosztami rozwoju nasze zaangażowanie na rzecz Kolína odzwierciedla filozofię Toyoty dotyczącą produkcji pojazdów, tam, gdzie je sprzedajemy i naszej długoterminowej obecności przemysłowej w Europie” – skomentował Didier Leroy, vice prezes Toyoty.
„Otwieramy nowy rozdział w historii naszego partnerstwa opartego na zaufaniu i korzyściach dla naszych klientów, a także naszych własnych firm” – dodał Carlos Tavares, dyrektor generalny Grupy PSA.
Najnowsze komentarze