Przyjrzyjmy się, jak wyglądała rywalizacja podczas czterech ostatnich odcinków specjalnych Rajdu Finlandii. Podczas pierwszego z nich Sebastien Loeb jechał swoim tempem zwracając uwagę przede wszystkim na to, by nie stracić drugiego miejsca w klasyfikacji generalnej. Francuz jadący Xsarą doskonale zdawał sobie sprawę, że w ciągu czterech OSów nie nadrobi sześćdziesięciu ośmiu sekund, jakie potrzebne mu były do pokonania liderującego Grönholma.
Osiemnasty OS imprezy Loeb zakończył na trzecim miejscu tracąc do zwycięskiego Hirvonena jedynie 1,5 sekundy. Henning Solberg wciąż mający problemy z hamulcami, pojawił się na mecie z szóstym czasem wyprzedzając o jedną pozycję Janne Tuohino w Xsarze. Tuż za Finem przyjechał Gigi Galli Peugeotem 307. Kolejnym „wieloryb” prowadzony przez Manfreda Stohla, uzyskał dziesiąty czas odcinka.
Na dziewiętnastym OSie Loeb uległ Hirvonenowi o 1,6 sekundy, ale pokonał o 1,4 sekundy Marcusa Grönholma. Czwarta lokata przypadła Solbergowi, zaś piąty był Tuohino. Peugeoty Gallego i Stohla uplasowały się na miejscach ósmym i dziewiątym.
Hirvonen wciąż szalał – wygrał dwudziesty odcinek rajdu, pokonując o 0,7 sekundy Sebastiena Loeba. Francuz nie musiał się spieszyć – miał nad Finem ciągle przeszło półminutową przewagę. Z trzecim czasem finiszował Henning Solberg. To był wyrównany odcinek – siódmy na mecie Tuohino tracił do lidera OSu tylko 2,6 sekundy. O 0,4 sekundy słabszy był Gianluigi Galli plasując się na ósmym miejscu. Dziesiątkę zamknęła austriacka załoga Peugeota – Manfred Stohl z Ilką Minor.
Komplet OSowych zwycięstw dla Hirvonena zapewnił ostatni odcinek rajdu. Loeb był trzeci, a drugi kierowca Xsary – Janne Tuohino – szósty. Henning Solberg ponownie okazał się lepszy od Fina zajmując piątą lokatę. Galli wywalczył siódmy czas, a Stohl przyjechał dziewiąty.
Ostateczna klasyfikacja Rajdu Finlandii wygląda więc następująco:
2. Sebastien Loeb – Citroën Xsara WRC (strata do lidera 1:06,7)
4. Henning Solberg – Peugeot 307 WRC (strata do lidera 3:57,8)
5. Gianluigi Galli – Peugeot 307 WRC (strata do lidera 5:39,9)
6. Janne Tuohino – Citroën Xsara WRC (strata do lidera 6:05,0)
9. Manfred Stohl – Peugeot 307 WRC (strata do lidera 13:28,0)
Najlepsza załoga francuskiego samochodu w Junior WRC, to Julien Pressac/Jack Boyere jadąca Citroënem C2.
Biorąc pod uwagę trudność rajdu powinniśmy być zadowoleni z osiągnięć naszych faworytów. Szkoda tylko Danniego Sordo i Krisa Meeke’a, no ale cóż – taki jest sport i nie zawsze nasi ulubieńcy mogą stawać na najwyższych stopniach podium. Cieszy fakt, że i tym razem na podium się znaleźli! Serdecznie gratulujemy i dziękujemy za dostarczone emocje.
KG
Najnowsze komentarze