Choć rywale uważali Citroëna za faworyta Rajdu Korsyki, w walce na odcinkach okazało się, że w C3 WRC trochę brakuje szybkości. Mimo dość intensywnych testów przed rozpoczęciem imprezy przeprowadzonych zresztą na drogach tej francuskiej wyspy, Citroëny jedynie próbowały nawiązać walkę z samochodami konkurencyjnych marek. Ostatecznie jednak jedna z załóg francuskiej marki zakończyła zmagania na drugim stopniu podium!
Tegoroczna edycja Rajdu Korsyki składała się z trzech etapów rozpisanych na czternaście odcinków specjalnych. Załogi Citroena w zasadzie unikały poważniejszych błędów, ale C3 WRC okazał się niezbyt konkurencyjny. Owszem, i Ogier, i Lappi notowali niezłe czasy, ale od razu było widać, że ewentualne zwycięstwo w domowej rundzie będzie dziełem przypadku albo niepowodzenia rywali, a nie konkurencyjności samochodu.
Ducha walki jednakże nie można tracić do samego końca. I to właśnie przesądziło o tym, że na mecie Rajdu Korsyki zameldowały się obie załogi francuskiej ekipy zdobywając ważne dla zespołu punkty. Co więcej – z odcinka na odcinek powolutku rósł dorobek punktowy Citroëna, głównie dzięki mistrzowskiej załodze Ogier/Ingrassia. Ale i Lappi/Ferm nie próżnowali i asekurowali swoją pozycję.
Zamiast relacji z poszczególnych odcinków tym razem podam miejsca obu załóg Citroena na poszczególnych OS-ach oraz ich straty czasowe do zwycięzców.
OS |
Sebastien Ogier / Julien Ingrassia |
Esapekka Lappi / Janne Ferm |
||
pozycja na odcinku |
strata do zwycięzców |
pozycja na odcinku |
strata do zwycięzców |
|
01 Bavella 1 |
8. |
+12,5 |
7. |
+5,8 |
02 Valinco 1 |
9. |
+13,1 |
6. |
+8,2 |
03 Alta-Rocca 1 |
6. |
+3,2 |
10. |
+13,8 |
04 Bavella 1 |
4. |
+4,6 |
8. |
+7,5 |
05 Valinco 1 |
4. |
+6,5 |
8. |
+10,2 |
06 Alta-Rocca 1 |
5. |
+3,6 |
9. |
+8,0 |
07 Cap Corse 1 |
7. |
+10,2 |
8. |
+12,9 |
08 Désert des Agriates 1 |
9. |
+7,1 |
7. |
+5,5 |
09 Castagniccia 1 |
3. |
+1,4 |
10. |
+48,3 |
10 Cap Corse 1 |
5. |
+6,3 |
9. |
+9,8 |
11 Désert des Agriates 1 |
8. |
+5,1 |
4. |
+2,9 |
12 Castagniccia 1 |
2. |
+3,1 |
7. |
+18,3 |
13 Eaux de Zilia |
4. |
+10,8 |
8. |
+24,7 |
14 Calvi (Power Stage) |
5. |
+12,5 |
7. |
+12,9 |
Jak widać, różnice między załogami WRC musiały być nieduże, skoro momentami plasujący się w drugiej połowie pierwszej dziesiątki zawodnicy tracili do zwycięzców po kilka sekund. A przecież odcinki były generalnie dość długie – najkrótszy mierzył 14,45 km (OS8/OS11), a najdłuższy aż 47,18 km (OS9/OS12). Ot, specyfika asfaltowych rajdów.
Ostatecznie Sebastien Ogier i Julien Ingrassia zameldowali się na mecie Rajdu Korsyki ze stratą 40,3 sekundy do zwycięskiej załogi Neuville/Gilsoul. Dzięki przebitej oponie literującego po przedostatnim odcinku Elfyna Evansa Neuville wygrał rajd, a Ogier awansował na drugie miejsce. Przy okazji wywalczył pojedynczy punkcik na Power Stage. Lappi ostatecznie był siódmy ze stratą 2:09,1, nieco ponad 1,5 minuty przed utytułowanym Sebastienem Loebem, który nie ustrzegł się problemów na pierwszym etapie. A w zasadzie na pierwszym odcinku specjalnym.
Citroën wywozi z Korsyki 24 punkty. W efekcie po czterech rajdach ma ich 102. O 27 oczek powiększa swój dorobek prowadzący w mistrzostwach Hyundai i ma już 114 punktów. 25 punktów dokłada do swojego dorobku M-Sport Ford i ma już 70 oczek. Toyota, która Rajdu Korsyki nie zaliczy do swoich najlepszych występów, wzbogaciła się na francuskiej wyspie o 12 punktów i z 98 oczkami zajmuje trzecie miejsce w klasyfikacji producentów.
Na czele klasyfikacji kierowców pojawił się Thierry Neuville (82 pkt.), który wyprzedza Ogiera (80 pkt.) i Tänaka (77 pkt.).
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën Racing
Najnowsze komentarze