Nowy Renault Master, czyli najpopularniejszy model dostawczy na polskim rynku, został odświeżony. Pojazd otrzymał nowy wygląd zewnętrzny oraz wnętrze. Obok modelu o napędzie spalinowym zaprezentowano również elektryczną wersję, czyli Renault Master Z.E.
Renault Master cieszy się dużym zainteresowaniem w Polsce. W ubiegłym roku z wynikiem prawie 9.000 egzemplarzy, był najlepiej sprzedającym się dostawczym pojazdem do 3,5 tony. Wyprzedził takie modele jak Fiat Ducato i Iveco Daily. Na rynku globalnym marka spod znaku diamentu również nie może narzekać na brak zamówień, w 2018 roku sprzedano 118.176 sztuk Mastera na świecie. Na specjalnej prezentacji poświęconej swoim modelom dostawczym, która odbyła się pod Paryżem, francuski producent zaprezentował odświeżony model Renault Master. Co się zmieniło?
Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, możemy dostrzec przede wszystkim nowe przednie światła, które podobnie, jak w modelach osobowych (m.in. Megane), przybrały kształt litery C. Projektanci podnieśli linię maski, niewielkie poprawki nanieśli także w wyglądzie grilla, który został otoczony wyrazistą listwą. Ponadto do oferty dołączy nowa, szara wersja kolorystyczna nadwozia.
W kabinie możemy zaobserwować zmiany w desce rozdzielczej, gdzie znajdziemy nowe otwory wentylacyjne, chromowane wstawki na kierownicy, a także nowy drążek zmiany biegów. W modelu zamontowano także nowy dotykowy ekran systemu multimedialnego. W kabinie nowego Mastera nie zabrakło miejsc do przechowywania. Schowki mają łączną pojemność 105 litrów. W ofercie dostępna będzie wysuwana podstawka nad schowkiem po stronie pasażera oraz ładowarka indukcyjna.
Nowy Master został wyposażony w system Apple CarPlay oraz Android Auto, a także funkcję Rear-View Assist. System wykorzystuje kamerę zamontowaną nad tylnymi drzwiami do wyświetlania widoku za pojazdem. W ofercie Mastera pojawi się system zapewniający lepszą stabilność przy silnym wietrze, wspomaganie parkowania przodem i ostrzeganie o martwym polu, a do listy opcji dodatkowych dodano autonomiczne hamowanie przy niskich prędkościach i wspomaganie hamowania na autostradzie.
Pojazd jest napędzany jednostką wysokoprężną dCi o pojemności 2.3 litra o mocy do 178 KM i maksymalnym momencie obrotowym do 400 Nm. Nowy Master otrzymał więc dodatkowe 8 KM i 20 Nm w porównaniu do obecnego modelu. Silniki są powiązane z sześciobiegowymi manualnymi i automatycznymi przekładniami. Renault oferuje również całkowicie elektryczną wersję modelu, Master Z.E. z silnikiem elektrycznym o mocy 75 KM. W pojeździe wygląd podąża za spalinową wersją, ale napęd pozostał bez zmian.
Nowy Renault Master trafi do sprzedaży we wrześniu 2019 roku.
Najnowsze komentarze