Kolejny rok z rzędu Citroën okazał się najlepszą europejską marką samochodów pod względem jakości obsługi klienta w autoryzowanych stacjach. W niezależnym, polskim badaniu „Wybór Kierowców” blisko 7 na 10 ankietowanych przyznało francuskiemu producentowi maksymalną ocenę.
Kupując nowe auto, nabywcy często kierują się praktycznymi walorami danego modelu oraz atrakcyjnością oferty. Tymczasem w perspektywie kilkuletniej eksploatacji niebagatelne znaczenie ma jakość obsługi serwisowej: począwszy od terminowości i wykwalifikowania mechaników aż po ceny przeglądów i części. Serwis, który jest kompetentny, oszczędza pieniądze i czas, a odpowiednio serwisowany samochód można sprzedać szybciej i za wyższą cenę.
Prowadzone od kilku lat, profesjonalne i niezależne badanie opinii dla użytkowników i właścicieli aut – Wybór Kierowców dostarcza informacji na temat jakości obsługi w ASO. Najnowsza edycja rankingu na 2019 rok powstała na bazie 152 tysięcy ankiet polskich kierowców, którzy oceniali swoje auta i usługi motoryzacyjne w wielu kategoriach – w tym właśnie pod względem poziomu obsługi serwisowej. To cenna wskazówka dla tych, którzy rozważają wybór marki i modelu samochodu.
Ranking autoryzowanych stacji pokazuje, które marki według uczestników badania Wyboru Kierowców oferują wysoką jakość usług serwisowych. Podobnie jak przed rokiem, najwyższą ocenę za satysfakcję z usług świadczonych przez ASO wśród europejskich marek aut otrzymał Citroën (68,1%), który w całym rankingu uplasował się na drugim miejscu. Respondenci docenili zarówno fachowość pracowników ASO oraz skuteczność ich pracy, jak i warunki cenowe przeglądów – co sprawia, że wielu kierowców Citroënów korzysta z usług autoryzowanych serwisów także po upływie fabrycznej gwarancji. Efekt: blisko 7 na 10 klientów przyznało francuskiej marce maksymalną notę.
Wybór Kierowców to pierwszy polski, niezależny program badań branży motoryzacyjnej, inspirowany m.in. znanymi na świecie programami J.D. Power, Consumer Reports czy Driver Power. Ma on pomagać kierowcom przy zakupie auta i wyborze związanych z samochodami produktów oraz usług. Uczestnicy programu oceniają auta, produkty i usługi motoryzacyjne w Internecie. Może to zrobić każdy kierowca – wystarczy wejść na stronę wyborkierowcow.pl i wypełnić ankietę w jednej z kategorii. Program działa od 2013 roku i od tamtej pory zgromadził ponad 200 tysięcy ankiet w różnych kategoriach, m.in.: modele i marki samochodów, salony sprzedaży, autoryzowane serwisy.
Wyniki oddają subiektywne opinie uczestników badania w poszczególnych kategoriach. Wartości procentowe dla danej marki wyrażają udział kierowców, którzy zdecydowali się wystawić jej najwyższą ocenę.
Marka Citroën
Citroën jest od 1919 r. producentem szerokiej gamy samochodów wyróżniającym się kreatywnością i śmiałością. Samochody tej marki charakteryzują: unikatowy styl, zastosowanie najnowszych technologii i komfort jazdy. Modele takie jak nowy C3 czy nowy kompaktowy SUV C3 Aircross wnoszą powiew świeżości do świata motoryzacji. Citroën to marka popularna w najlepszym znaczeniu tego słowa. Jej podstawowym źródłem inspiracji są ludzie i ich styl życia. Hasło „Inspired by You” i wyjątkowe podejście do klienta są kwintesencją marki. Citroën wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów między innymi poprzez miejski concept store „La Maison Citroën”, stronę internetową Citroën Advisor czy też ofertę wynajmu samochodów (Citroën Rent&Smile oraz Earn&Drive). Citroën to 10 tysięcy punktów sprzedaży i obsługi posprzedażowej w niemal 80 krajach i ponad 1,1 miliona sprzedanych w 2016 r. samochodów. To również 8 tytułów mistrza świata zdobytych przez konstruktorów w WRC oraz trzeci kolejny tytuł mistrza świata przyznany konstruktorom w WTCC w 2016 r.
Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze